Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

LARP "Uwolnic Koze" 2007 Chełm


Recommended Posts

Miejsce: Hełmburg w Szmirlandii

 

Czas: bliżej nieokreślone okolice swiąt wielkiej nocy

 

Klimat: Okupacja kraju przez kontyngent wojsk stabilizacyjnych(Wojna domowa)

 

Strony:

- Wojska sprzymierzone(USA GB PL)

- Ludność miejscowa

- Organizacja terrorystyczna Kozolubowie

 

 

 

Struktura etniczna kraju:-Szmatogłowi(cywile) 78% Nastawienie pokojowe, główne żródła zarobku: handel nielegalną paszą dla kóz, drobne prace fizyczne, sporadycznie handel informacjami

 

-Kozolubowie 22% nastawienie agresywne główne żrodła dochodu: prowadzenie zakonu wielebnej kozy, narkobiznes, werbowanie nowych członków spośród cywilów

 

Linia historyczna:

 

Szmirlandia, małe muzułmańskie państwo po 40 latach nieustannych wojen i konfliktów zaczeło sie stabilizowac lecz nie na długo. Eskalacja konfliktów pomiędzy ludnością miejscową a Organizacją Kozolubów doprowadziła do licznych bratobójczych starć i w efekcie do wojny domowej. Państwa sprzymierzone nieczekając na decyzję ospałego ONZ utworzyły wspólnymi siłami plan stabilizacji kraju. Operacja zwana "Uwolnić Koze" została dokładnie rozplanowana ponieważ kraj ogarnięty ciągłymi starciami stał sie idealnym miejscem dla rozwoju czarnego rynku, narkobiznesu, terrou, brudnego seksu, wiercenia dziur po nocach i innej działaności wywrotowej. Niestety tak wśród wojsk sprzymierzonych jak i wsród ludnosci cywilnej znaleźli sie ludzie chcący zarobic jak najwięcej $$$ i spieprzać jak najdalej od tego przeklętego miejsca. Tym czasem główny kapłan zakonu wielebnej kozy Hassan Wy Dojony postanowił zacząć werbować kolejne zbłąkane dusze chcące na śmierć poświęcić sie oddawaniu czci kozom oraz na szukaniu dojśc do wysokich szczeblem dowódców kontyngentu.

Duerte Gomez niedawno przybył do Szmirlandii. W kieszeniach ma parę dolarów, pistolet, garść naboi i całą masę kłopotów, przed którymi musiał uciekać z Kolumbii, Hełmsburg wydaje się być dobrym miejscem na rozpoczęcie wszystkiego od nowa... . Będzie musiał rozejrzeć się za odpowiednim źródłem utrzymania (zastraszenia, rabunki, gwałty, no i oczywiście handel). Będzie musiał też wynająć sobie jakąś bandę pachołków... Podobno w okolicy działa już jakiś mafioso od kóz więc zapowiada się na ostrą konkurencję. Przynajmniej na początku. Kiedy Duerte zarobi odpowiednią ilość gotówki będzie mógł opuścić to bagno i ruszyć dalej w drogę.

Nie oszukujmy się... Kozoluby chcą zdobyć władzę nad Światem ponieważ... eee, yyy... No ktoś zawsze chce zdobyć władzę nad Światem, nie? A czemu by nie kozoluby? He?

Kozoluby po ostatniej potyczce z wojskami stabilizacyjnymi stracili większość żołnierzy. Ale nie szkodzi! Zawsze znajdą się nowi. Gorzej z bronią, którą wojsko pozbierało i przechowuje teraz w magazynie. Kozoluby dysponują tylko jednym w pełni wyposarzonym oddziałem, a resztę stanowi banda uzbrojonych w noże i może czasem jakiś pistolet obdartusów. Przywódca kozolubów będzie musiał działać finezyjnie i wykorzystywać szpiegów w celu zdobycia informacji jeżeli ma mu się udać zasiąść w fotelu burmistrza Hełmsburga, a potem...

Inspektor policji jest prawdziwym patriotą. Pracuje w policji od niepamiętnych czasów, siedzi w swoim biurze do późna, a jakby tego było mało to codziennie przesiaduje w barze napędzając tym samym Szmirlandzką gospodarkę. Ma pod sobą całą policyjną siłę Hełmsburga. czyli aż 5 policjantów... Odpowiada tylko przed burmistrzem. Czasami też trafi się jakaś sprawa z porwaniem kozy, albo kradzieżą roweru i Inspektor wykonuje swoją pracę najlepiej jak tylko potrafi. Wciąż jednak czeka na sprawę swojego życia, która zapewni mu awans i spokojną starość na rządowej emeryturce.

Eduardo Mazzarin prowadzi mały bar w centrum można u niego dostać cos do picia i jedzenia...człowiek porywczy acz bezkonfliktowy plotka głosi iż słuzył w Legii cudzoziemskiej i jest wytrawnym najemnikiem, nikt niewie jak z tym jest i dla własnego bezpieczeństwa niepyta o to;)

 

 

REGULAMIN

 

Ogólne zasady:

- Impreza jest bardziej LARPem niż strzelanką. Ważniejsze jest wczucie się w klimat i odgrywanie roli, niż nabijanie „fragów”.

- Przestrzegać zwyczajowych reguł stosowanych na każdej strzelance – przyznawanie się do trafień, czerwona szmata trupa, nie przeszkadzanie innym uczestnikom po trafieniu, „trupy” nie gadają z żywymi itp.

- Nie przesadzać z alkoholem. Osobnik, który doprowadzi się do stanu utrudniającego zabawę innym zostanie spacyfikowany i do końca zabawy osadzony w areszcie (w krajach islamskich zostałby ukamieniowany…).

- Ponieważ znajdujemy się na prywatnym terenie obowiązuje zakaz demolowania budynków, wybijania szyb, wycinania drzew itp.

- Zachowywać ostrożność z pirotechniką.

- Inwencja twórcza jest mile widziana. Wolno robić wszystko co nie jest zakazane, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa. Jednak aby nie przesadzić należy konsultować swoje pomysły z osobami mającymi kluczowe role/organizatorami

- W trakcie gry toczy się konkurs na najbardziej kreatywną osobę w zdobywaniu miejscowej waluty, czyli Szmirów.

- Niestosowanie się do zasad psuje rozgrywkę wszystkim i w skrajnych wypadkach nawet zakończeniem rozgrywki przez uczestnika.

- Jako Cywil traktowany jest każdy ubrany w galabiję lub podobny strój (wszyscy szmatogłowi) albo stroje ewidentnie cywilne (spodnie, koszule, kurtki itp. w wersjach w żadnym wypadku nie kojarzących się z militaryzmem ). Każdy kto chce wystąpić w jakimkolwiek fragmencie gry jako Cywil musi się we własnym zakresie zaopatrzyć w wymienione stroje. (Do rozpatrzenia)

- Jeśli Cywil przenosi przy sobie replikę musi mieć ona wyjęty magazynek i być w całości schowana pod ubraniem. Każdy z widoczną bronią lub jej częścią może zostać zastrzelony bez ostrzeżenia.

- Cywile współpracujący z wojskami US powinni zostać przez te wojska sowicie nagrodzeni!!

- W przypadku gdy Cywil znajdzie się w strefie walki musi natychmiast uciec z tego terenu z rękami w górze. W przeciwnym wypadku może zostać zastrzelony bez ostrzeżenia.

- Na polu gry rozłożone są środki imitujące narkotyki (mąka – kokaina i kasza - heroina). Podlegają one wymianie towarowej. Zadaniem sił US jest ich odnalezienie ich lub tez udaremnienie jak największej ilosci traksakcji z nimi związanych

- W razie pytań, proszę kierować się do Osób z rolami kluczowymi bądź organizatorów

 

 

Zasady dotyczące jeńców, rannych i zabitych:

- Trafienie w jakąkolwiek część ciała powoduje „zranienie”.

- Ranny powinien położyć się w miejscu trafienia i odczekać 2 minuty.

- Ranny w czasie tych dwóch minut może zostać uleczony przez dowolnego innego gracza wyposażonego w pakiet medyczny (pakiety będą dostarczone dowódcom oddziałów na miejscu). Ranny nie może leczyć się sam.

- Ranny nie może się przemieszczać ani ostrzeliwać. Może tylko leżeć i wzywać pomocy.

- Jeśli ranny nie zostanie uleczony w ciągu dwóch minut uznawany jest za martwego.

- Ranny nie może popełnić samobójstwa, ale może zostać zastrzelony (drugi postrzał).

- Ranny dotknięty w ciągu dwóch minut od trafienia przez wroga zostaje jeńcem. Musi zostać o tym poinformowany przez biorącego do niewoli.

- Jeniec musi wykonywać polecenia konwojentów.

- Jeniec może zostać odbity przez swoich, ale nie może korzystać ze swojej broni do momentu oswobodzenia (dotknięcia przez jednego ze swoich).

- Jeniec zastrzelony lub złapany przy próbie ucieczki trafia do aresztu

- Jeśli Jeńcowi uda się ucieczka może korzystać ze swej broni dopiero po powrocie do swojego respa po „nową” broń.

- Jeniec może próbować przemycić ukrytą broń/granat. Jednak nie może jej użyć w czasie konwojowania aż do czasu przeszukania i skierowania do więzienia!

- Próba użycia ukrytej broni przez jeńca jest traktowana jako próba ucieczki, a jeniec zastrzelony przy takiej okazji zostaje w celi na drugą turę!

 

Regulamin Wojsk US:

- Obowiązuje BEZWZGLĘDNE posłuszeństwo wobec przełożonych . Żołnierze nie wykonujący rozkazów mogą zostać przykładnie ukarani, a w skrajnych przypadkach uznani za dezerterów i wykluczeni z rozgrywki.

- Główny cel to utrzymanie Bazy oraz spokoju w mieście

- Pozostałe cele to udarmemnienie działaloności kozolubów(nielegalny handel itp.) oraz narkotyków.

- W czasie trwania misji dowództwo wojsk US może otrzymać kolejne zadania do wykonania – należy je wykonać zgodnie z dostarczonymi wówczas instrukcjami.

- Zachowywać się jak siły pokojowe, nie zaś pacyfikacyjne. Można podejmować zorganizowane akcje przeciw bojownikom Arabskim, ale nie wolno dręczyć Cywilów.

- Wojska US muszą utrzymywać w bazach stałe posterunki w sile co najmniej 5 żołnierzy.

- Zabijać lub brać do niewoli kozolubów. W tym celu można każdego kozoluba zatrzymać, wylegitymować, obszukać. Zatrzymać jedynie w przypadkach podanych wyżej

- Każdy z żołnierzy powinien zatroszczyć się o swoją przyszłość i zarobić jak najwięcej Szmirów - w dowolny sposób! !!!

- Aby zostać na jakiś czas cywilem należy uzyskać przepustkę od swojego przełożonego. Przejście w stan Cywila bez zgody dowódcy jest traktowane jako dezercja. Wszyscy Cywile muszą się poddać kontroli dowolnego Żołnierza. Cywile unikający poddania się kontroli mogą zostać zastrzeleni bez ostrzeżenia.

 

Prawa Kozolubów:

- Obowiązuje BEZWZGLĘDNE posłuszeństwo wobec przełożonych. Bojownicy i cywile nie wykonujący rozkazów mogą zostać przykładnie ukarani, a w skrajnych przypadkach uznani za zdrajców i wykluczeni z rozgrywki.

- Werbować jak najwięcej osób do kultu kozy spośród niewiernych

- Broń i oporządzenie przechowywać w świątynii. Podczas bycia Cywilem należy wyjąć z broni magazynek i ukryć ją dokładnie i w całości pod ubraniem.

- Zarabiać jak najwięcej Szmirów.

- Jedynie Prorok może powoływać zamachowców samobójców.

- Każdy żołnierz US może wylegitymować każdego Araba. Reakcja na zatrzymanie może być dowolna.

- Kozolubowie niemogą dopuścić do udaremnienia wszystkich ich interesów oraz źródeł utrzymania

 

 

Zasady funkcjonowania Szpitala Polowego:

- Szpital Polowy i tereny do niego przylegające są według ustaleń międzynarodowych strefą neutralną. Uprasza się o poszanowanie tego ustalenia.

- W Szpitalu Polowym funkcjonuje dodatkowy Resp – dla wszystkich. Resp następuje po 10 minutach od zgłoszenia się do Szpitala.

- O wyjściu ze Szpitala Polowego decyduje jego personel.

- Pacjenci w czasie leczenia muszą bezwzględnie podporządkować się poleceniom Personelu Medycznego, pod groźbą zastrzyku z pawulonu.

- Aby zostać przyjętym do Szpitala Polowego każdy ranny/zabity musi zostać do niego doprowadzony przez żywego towarzysza. Jeden żywy może przyprowadzić do Szpitala tylko jednego rannego/zabitego. Zasada ta nie dotyczy transportu zmotoryzowanego. Przy użyciu tego transportu można dostarczyć do Szpitala dowolną ilość rannych/zabitych.

 

Regulamin w głownej częsci oparty o reg. z "Afgaraq 2"(mam nadzieje że Owca niema mi za złe tego ;-) )

Termin Imprezy bliżej nieznany (prawdopodobnie 9.04 bądź 28-29.04 podam wkrótce)

Impreza jest darmowa zapraszam. :)

Link to post
Share on other sites

......depesza wojskowa......

 

...jak donosi agencja wywaydowcza MI6 , wszelkie ruchy wojsk sprzymierzonych zostaną wsparte przez odziały Royal Marines w nieznanym składzie i miejscu( detale podam na privata około 20 marca) ze wzgledu na działania wspierające na półwyspie Apenińskim wraz z odziałami UN.......

 

podpisano.:

 

Col. John Bridges

2 para reg,

Special Air Operation Group

 

( Team Rainbow ) :killer:

Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Wszystkich uczestników LARPa proszę o podawanie sugerowanych ról. Osobom, które tego nie zrobią role przydzielimy losowo. Sugestie możecie zgłaszać do 15 kwietnia na:

 

GG Shade: 4658859

GG Headshot: 2654031

na e-mail: grim_reapers@o2.pl

albo pisać po prostu tutaj na forum

 

więcej info o LARPie na stronie grim reapers w dziale "Imprezy"

 

No to chyba tyle

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...