Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] PTW [SYSTEMA]


Recommended Posts

Witam, wymieniłem w cylindrze king arms sprinc z m150 na m110, wyczyściłem, przesmarowałem i dobrze dokręciłem.

Dlaczego silnik głośniej działa na tym cylindrze z m110 od cylindra systemy m130?

Silnik można regulować jak w zwykłym aeg pod konkretne cylindry?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam, wymieniłem w cylindrze king arms sprinc z m150 na m110, wyczyściłem, przesmarowałem i dobrze dokręciłem.

Dlaczego silnik głośniej działa na tym cylindrze z m110 od cylindra systemy m130?

Silnik można regulować jak w zwykłym aeg pod konkretne cylindry?

 

Wymiana cylindra nie powinna nic zmienić. Może masz po prostu poluzowaną zębatkę silnikową, koniecznie trzeba ją wkleić na niebieski locktight bo zwykle imbus zabezpieczający się wykręca od drgań i można narobić bigosu.

Zębatki subiektywnie mogą chodzić głośniej, gdyż po prostu na lżejszym cylindrze szybciej się kręcą.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 4 months later...

Witam

Mam taki problem: magazynki nie podają kulek a jak podają to zostają "wyplute" na 5 metrów albo wypadają w kawałkach.

Używam magazynków: https://www.powair6.com/en/complete-ptw-magazines/4620-hexmag-box-of-5-ptw-120rds-magazine-bk.html

możliwe jest że 0.25 to za ciężkie kulki na te magazynki? Czy problem leży w dyszy(za długą).

Ktoś już tak miał?

Link to post
Share on other sites
Witam

Mam taki problem: magazynki nie podają kulek a jak podają to zostają "wyplute" na 5 metrów albo wypadają w kawałkach.

Używam magazynków: https://www.powair6.com/en/complete-ptw-magazines/4620-hexmag-box-of-5-ptw-120rds-magazine-bk.html

możliwe jest że 0.25 to za ciężkie kulki na te magazynki? Czy problem leży w dyszy(za długą).

Ktoś już tak miał?

Hexy miewają problemy z podawaniem. Jak z innymi magami? Działają?

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Proponowałbym sprawdzić na oryginalnych, stalowych magazynkach Systemy. Z nich nawet na 0.3 da się strzelać bez żadnych zacinek.

Ewentualnie wsadź do Hexów to: https://www.powair6.com/en/ptw-inner-case-assembly/1357-mag-replacement-springs-for-ptw-mag-strong.html?search_query=spring+ptw&results=132. Często stosowane jako zamiennik kiepskich/zużytych sprężyn w magazynkach.

Link to post
Share on other sites

Niestety ale te magazynki się tną. Producent wie o tym i ma już gotową wersję 2. Ją miałem te sprężyny maga i są ok ale potrzebujesz łącznika do sprężyn. Teraz w części magazynków mam mieszankę mag plus docięta oryginalna. Jednak miałem ich za mało. Więc do reszty dodałem po 15 cm z tych przyciętych co mi zostało. Efekt taki sam jak przy mieszance z magiem. Działa super.

 

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem dzisiaj na magazynkach A&K, FCC i Systema. 0 zacięć. Na Hexach przy pełnym magazynku same zacięcia przy około 30-40 kulkach w magazynku ładnie podaje, Jedyne co to magazynki A&K straszcie ciężko wchodziły do gniazda magazynka. Czyli w tym zestawie sprężyn nie ma łącznika? Sprawę uważam za zamkniętą. Dzięki.

Edited by sqter0
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Witam!

 

Mam dwa pytania, a w sumie może nawet trzy. Mam ptw, kupiłem używane od kolegi z forum, i pierwsze co zauważyłem to fakt, że ptw żre prund jak nie wiem co, czy jest to normalne? Bateria 11,1v 1200mAh po jakiś 200-300 strzałach jest rozładowana z 4,2 do 3,8 volta na cele... Czy może używam za słabej baterii? Sprężyna to M130.

 

Pytanie dwa, czy dupa silnika powinna się grzać? Jest to moje pierwsze ptw, także nie wiem po prostu...

 

I pytanie trzy, jeśli powyższe dwa oznaczają, że mam problem z silnikiem, jest ktoś w PL kto zajmuje się serwisem ptw albo przewijaniem silników do ptw?

 

A i ostatnie pytanie dodatkowe, zębatka tłokowa jest dość luźna na boki, tak ma być?

Edited by thewojtz
Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Mam dwa pytania, a w sumie może nawet trzy. Mam ptw, kupiłem używane od kolegi z forum, i pierwsze co zauważyłem to fakt, że ptw żre prund jak nie wiem co, czy jest to normalne? Bateria 11,1v 1200mAh po jakiś 200-300 strzałach jest rozładowana z 4,2 do 3,8 volta na cele... Czy może używam za słabej baterii? Sprężyna to M130.

 

Pytanie dwa, czy dupa silnika powinna się grzać? Jest to moje pierwsze ptw, także nie wiem po prostu...

 

I pytanie trzy, jeśli powyższe dwa oznaczają, że mam problem z silnikiem, jest ktoś w PL kto zajmuje się serwisem ptw albo przewijaniem silników do ptw?

 

A i ostatnie pytanie dodatkowe, zębatka tłokowa jest dość luźna na boki, tak ma być?

 

Zębatka tak ma latać trochę na boki.

 

Silnik grzeje się czasem i to mocno, ale to pojęcie względne jak bardzo. Te silniki raczej się grzeją.

 

Duże zużycie prądu tak jak u ciebie to raczej nie powinno być. Winny jest prawdopodobnie silnik.

spróbuj przeczyścić sprężonym powietrzem, tam gromadzi się wiele pyłu. Sprawdź szczotki w jakim są stanie i czy poruszają się swobodnie w prowadnicach i jak wyjmiesz szczotki to sprawdź komutator jak wygląda. Możesz też sprawdzić GB czy nie ma uszkodzonych łożysk, rozbiórka jest łatwa znajdziesz na YT.

 

Silnik możesz przewinąć sam, ja tak robię. Jak poszukasz to w jakimś warsztacie od silników ci to zrobią za około 200-300 stówki.

 

Serwisować trzeba się nauczyć samemu, bo mało kto robi.

Edited by Halama
Link to post
Share on other sites

Dzięki, za odpowiedź.

Rozebrałem trochę karabin, mam wrażenie że jedna szczotka chodziła dosyć słabo, trochę upaprane było jakimś zielonym glutem, wyczyściłem. Następnie komutator wygląda średnio, szczotek jest jeszcze trochę (nie wiem ile powinno być seryjnie). Wyczyściłem z pyłu powietrzem i papierem ręcznikowym wyszło tego trochę... Jest jakiś patent na odnowienie komutatora?

 

W gb po wyjęciu silnika wszystko chodzi baaardzo elegancko, więc łożyska odpadają, więc tego nie dotykam.

 

Czyli zostaje silnik, pewnie komutator plus szczotki do dopieszczenia, bo raczej uzwojenie jest całe, chyba bardziej dramatycznie skutki by występowały gdyby uzwojenie było padnięte?

Link to post
Share on other sites

Dzięki, za odpowiedź.

Rozebrałem trochę karabin, mam wrażenie że jedna szczotka chodziła dosyć słabo, trochę upaprane było jakimś zielonym glutem, wyczyściłem. Następnie komutator wygląda średnio, szczotek jest jeszcze trochę (nie wiem ile powinno być seryjnie). Wyczyściłem z pyłu powietrzem i papierem ręcznikowym wyszło tego trochę... Jest jakiś patent na odnowienie komutatora?

 

W gb po wyjęciu silnika wszystko chodzi baaardzo elegancko, więc łożyska odpadają, więc tego nie dotykam.

 

Czyli zostaje silnik, pewnie komutator plus szczotki do dopieszczenia, bo raczej uzwojenie jest całe, chyba bardziej dramatycznie skutki by występowały gdyby uzwojenie było padnięte?

 

Komutator tylko nowy, ewentualnie szlif delikatnie papierkiem. Najważniejsze aby powierzchnia była równa. Jak całkiem się rozleci to możesz próbować ratować się i założyć komutator od zwykłego aegowego silnika. Ja tak raz zrobiłem i silnik działał, jednak efekt jest średni. Są zestawy MAG-a do naprawy gdzie jest komutator i drut do przewinięcia .

 

Padnięte uzwojenie to albo całkiem nie działa, albo silnik przerywa i nie ma siły naciągnąć.

 

Sprawdź jeszcze czy zębatka silnikowa nie jest za wysoko i czy za mocno nie naciska na następną.

Link to post
Share on other sites

Podaj nam rof na tej M130. Silniki PTW lubią dużo prądu i dlatego grzeją się bardziej od zwykłych aegów.

GB nie jest w wydaniu SuperMax? Jakiej firmy jest akumulator i jego wydajność prądowa ©? Mój Redox 11/1200 20 C pozwalał na 800 strzałów na M150. Jak był nowy i zębatki miały przełożenie speed. Ogólnie dla większej pojemności baterii (np. 2400) miałem przelicznik 1 mA na jeden strzał. A sam pobór prądu nigdy nie przekroczył 32 A.

Link to post
Share on other sites

Zamiast przewijania kup lepiej wirnik, chyba, że masz bardzo dobre doświadczenie techniczne, duży prąd płynie dlatego wirniki szczególnie w chińczykach szybko padają.

 

Szczotki muszą chodzić luźno, inaczej grzeją i wypalają komutator. Długość szczotek porównaj ze zdjęciami z googla.

Oczywiście wirniki pasują do silników 490, w KUMI wirnik jest mniejszy i nie pasują ani Etiny ani Maga.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Czy ktoś testował to cudo?

RWA CNC Precision Adjustable Hop Up Set

Mam w jednym zestawie flat orga i jest lepiej, ale nęci mnie możliwość kręcenia Hopem z palca, pod warunkiem, że

nie stracę na jakości strzału :icon_wink:

 

Tak mam juz od pół roku i bardzo ale to bardzo sobie cenie

Bo nie miłosiernie wkur... mnie tamten sposób regulacji

 

Mam pytanie z innej beczki czy można używać akumulatora Li-Po 14.8V do PTW MAX na 150 .

Na forum zagranicznym wyczytałem ze lepiej używać 11.1V niż 7.2V bo podobno za nisie napięcie może uszkodzić Mosfet . Z tego co wiem to PTW-MadMax używa ale tam jest to samo co w maxie i super maxie z elektroniki ?

Edited by Ryży
Link to post
Share on other sites

Jest koleś na YT z Francji, który używa 14,8V, napisz do niego to może coś odpowie. Przy 14,8V płynie niższy prąd co na pewno jest lepsze dla mosfetu i ścieżek. Pytanie czy stailizator napięcia dla ECU wytrzyma ponad 16,8V po naładowaniu. Na 11,1V masz 12,6V. Jest pewne, że całość jest przystosowana do baterii 12V...

Edited by sławek111
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...