Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] WARRIOR I (L96) [Well]


Recommended Posts

Panowie fachowcy :icon_smile: Nabyłem ostatnimi czasy MB-01 WELL'a .. sprzęt jest stockowy i troszkę "po przejściach" (brak blokady spustu, drugiego spustu i magazynka [chwilowo ładuję go "dolufowo"]) generalnie replika nie jest w złym stanie (przynajmniej wizualnie) ale chciałbym doprowadzić ją do stanu używalności.. na początku rozglądam się za magiem i chciałbym wymienić coś z bebechów.. nie jestem znawcą tak jak niektórzy i nie znam się na tuningu, ale natknąłem się na taki zestaw http://deltashop.pl/...ingowy-l96.html czy ktoś próbował coś takiego montować? Żeby poprawić osiągi, co koniecznie musiał bym jeszcze wymienić? Bo muszę dodać że z celnością i zasięgiem (na oko :icon_smile: +/- 40 m szału nie ma :( wiem że to zdecydowanie za mało jak na kar. snajperski. Proszę o pomoc

Błagam nie ASpro. Stronę temu pisałem czemu NIEKTÓRE CZĘŚCI SĄ "FUJ". Mendi także się wypowiedział.

 

Już lepiej zachomikować na potem i kupić chiński tuning, komorę pdi, lufę promyka i gumę G&G/ systema. To bardzo fajny zestaw na którym długo biegałem. Praktycznie nie do zajechania.

 

Jak poszukasz po komisie to w 500zł zmieścisz się z tuningiem do ok. 600fps.

 

Dalej zostaje tylko zestaw cylindra z prawdziwego zdarzenia (nie AP) i TB (mech. spustowy) za ok. 200-300zł, akurat ten produkt AP można brać.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Panowie, dla mnie te welle to badziew okropny. Nie ma to nawet cienia jakości maruzena czy tanaki.

Fakt, wygląda to ładnie, bojowo i klimatycznie, a cena jest niewygórowana, stąd niespadające od kilku lat zainteresowanie i rzesze młodocianych snajperów wychowanych na CS i Call of dupy, z których 3/4 sprzedaje replikę po pierwszych 2 strzelankach, bo pierwszy lepszy posiadacz stockowego ak młóci tego snajpera jak małe dziecko.

 

Sam swego czasu miałem APS, M6 i VSR, było to w czasach gdy aegi miały stockowo 330fps i snajpa z 400fps to było coś. Części padały nawet przy tej mocy, często samemu się dorabiało co się da, a jak się nie udało - replika szla na ścianę. Ale obecnie stockowy aeg ma 430fps...Nie lubię i irytują mnie zawsze posty typu "kupiłem mb007 i mam pińcet zł na tuning, wrzucam pińćdziesiąt linków do losowych części poniżej, co doradzicie?"

 

Właściwie, by zrobić z tego coś, co da przewagę nad częścią aegów, trzeba w zasadzie zmienić wszystko poza skorupką (która też mizerna jest). Są dostępne ( lub niedostępne) dobre części tuningowe, ale jak nawet wiele razy guru tychże wynalazków Dex pisał - żadna firma nie robi wszystkich elementów, czyli całego up kitu, dobrych. Trzeba kombinować części od różnych producentów, dopieszczać je i szlifować, nie mając gwarancji, że to zagra. Dex i Bart - jedni z prekursorów tuningu tych replik, dorabiali własne tłoki i inne bebechy, mniej lub bardziej udane.

 

Wkładając do stocka ten chiński kit 550fps (zamiast kompozytowego tłoka i prowadnicy), niekoniecznie tyle uzyskamy. W zdechlaku którego miałem nieprzyjemność składać, po wymianie prowadnicy, wsadzeniu odpowiednika m160 i odchudzonego tłoka AP, po 10 strzale została mi w rękach rączka przeładowania. Cylinder stockowy jest słaby i pada przy m160 - pisano o tym już, więc pasuje wymienić - na jaki? No tu jest problem i wiele różnych opinii. Na pewno na stalowy, np. AP, ale jakość polerki w nim odstrasza. Pasuje wymienić też głowicę cylindra, bo stockowa rysuje się łatwo (od kulki z komory hu) i pęka. Samą komorę hu też pasuje wymienić, stockowa jest łatwa w regulacji, ale często nieszczelna i słabo podkręca. PDI jest konkretna, ale jej montaż i regulacja nieraz wymusza w ludziach rwanie włosów z głowy... Precka i gumka hu to też ważna kwestia, jeśli nie najważniejsza, powiązana z komorą. Po przeróbkach stockowej komory pasują lufy i gumy aegowe, nie pamiętam jak z komorą PDI (mikadorus zapewne to uzupełni).

 

Pozostaje jeszcze TB, czyli triggerbox, inaczej zespół spustu. Stockowy jest badziewny jak cała ta replika na stocku. Nawet nie chodzi już o zaczep ze znalu, a o kompozytową obudowę zespołu - pęka i dopada. Można to zalewać klejami i żywicą, ale cudów nie będzie. Idealnego zespołu spustowego, nawet za 500zł też nie ma, są różne opcje konstrukcyjne - firm i prywatne, ale każda ma jakieś delikatne "ale".

 

Tuning jeśli robić, to całościowy i konkretny i niech to robi osoba w tych pompkach dobrze obeznana. Częściowy up tylko wkurzy i czasem spowoduje poniszczenie części - np. stalowy sear zcharacze tłok alu i odwrotnie - tłok ze stalowym zaczepem, zniszczy znalowy sear.

 

Z mojego punktu widzenia, czysto technicznego, najlepszym wyjściem by podciągnąć osiągi tej repliki jest wymiana lufy, gumki hu i komory oraz wsadzenie konwersji gazowej. Zespół spustu, cylindry, tłoki, prowadnice są już wtedy nieistotne.

 

Poza tym jeśli ktoś chętny do pomocy, to uzupełnimy reckę na 1 stronie, bo części się zmieniają i skasujemy setkę stron tematu.

Link to post
Share on other sites

Tuning jest taki sam jak w każdym l96 i vsr, kupuje się skorupę w której trzeba wszytko wymienić a do częsci AP najlepiej trzymać się z dala, no może sprężyny jakoś dają radę. Z tego co wiem, w przypadku cylindra AP, zanim coś się zrobi, należy zrobić polerkę porządnym papierem wodnym, bo rysy ma tak głębokie, że można zapomnieć o paście polerskiej na dzień dobry.

Zresztą typowy koszt dobrze zrobionego warriora to:

- Well Warrior L96 (400zł)

- Sprężyna Główna Guarder M170 (79zł)

- Teflonowany cylinder Lay Lax (389zł)

- Głowica cylindra Lay Lax (99zł)

- Tłok Lay Lax (179zł)

- Głowica tłoka Lay Lax (52zł)

- Prowadnica sprężyny Lay Lax (125zł)

- Lufa 595mm PDI (749zł).

- Stabilizatory lufy Lay Lax (89zł)

- Komora hop up PDI (299zł)

- Gumka Hop Up Systema (30zł)

- Spust Zero Trigger produkcji Bart_a (360zł)

- Wzmocniona śruba rączki przeładowania PDI (33zł)

- Adapter tłumika King Arms (79zł)

- Tłumik Mutus Eco, budzetówka tylko do zakrycia przedłużonej lufy precyzyjnej (50zł)

- 1 bądź 2 magazynki, nie pamiętam.

Razem: 3012zł + koszt złożenia u najlepszego fachowca w kraju dexa

 

Tyle koszrował 2-3 lata temu i fpsy od tamtego czasu spadły o 60, chociaż i tak teraz stosuję mancrafta bo mniej siły należy przyłożyć do przeładowania jak i ruch zamka jest krótszy.

Edited by samael16
Link to post
Share on other sites

Czyli jednym słowem tuning tego jest mało opłacalny..

Tuning jest jak najbardziej opłacalny, wyjdzie z tego konkretna snajpa - jak wyżej kolega wyliczył, ale jest drogi i nie ma tu miejsca na półśrodki. Dla porównania, podobne osiągi można uzyskać na swd spring. ale nakład kasy jest wiele niższy - wymienia się preckę, gumkę, komorę, głowicę cylindra i springa, czyli coś ok. 500-700zet, zależnie od ceny precki. Tyla.

Link to post
Share on other sites

No tak mogę zamiast wella kupić maruzena i koszt tuningu wzrośnie o tysiąc złotych.

Foxtrott proszę wskaż mi replikę z górnej półki, karain wyborowy/snajperski, który z lufą PDI i tuningiem mechanicznym zamknie się w kwocie 3 tyś i będzie miała te same osiągi co mój warrior.

Mendi z tego co rozmawiałem z Dexem w przypadku VSR i type 96 AP to zło i nie ma sensu.

Zresztą czy to nie Foka kiedyś powiedział, nie ma snajpy za mniej niż 2,5 tyś?

Edited by samael16
Link to post
Share on other sites

No tak mogę zamiast wella kupić maruzena i koszt tuningu wzrośnie o tysiąc złotych.

Zresztą czy to nie Foka kiedyś powiedział, nie ma snajpy za mniej niż 2,5 tyś?

 

Koszt tuningu pozostanie taki sam. Koszt całkowity jednak wzrośnie.

Szczerze to jest sens. Body, jakość wykonania, kultura pracy (która w wellu będzie zawsze gorsza).

Snajperki za mniej niż 2.5 tyś da się zrobić. Foka pisał to dawno temu.

 

Ekonomicznie ale by było na dobrym poziomie to mam taką rozpiskę (użyłem Twojej bo jest dobrą bazą).

 

- Well Warrior L96 (400zł) - warto polować na zepsute na allegro lub po tuningu (z komorą PDI i "precką" systemy za 400zł idzie dorwać precka idzie na sprzedaż albo ładujemy do innej repliki).

- Sprężyna Główna Guarder M170 (79zł) - TAK

- Teflonowany cylinder Lay Lax (389zł) - fakt. Można ew. AA i odpada głowica (mamy w komplecie). 360zł

- Głowica cylindra Lay Lax (99zł) albo AA. Faktyko warta ceny

- Tłok Lay Lax (179zł) - TAK

- Głowica tłoka Lay Lax (52zł) -TAK

- Prowadnica sprężyny Lay Lax (125zł) - jedyna dobra część AP, którą bym wstawił do cylindra 49zł

- Lufa 595mm PDI (749zł). - opcjonalnie promyk 300zł

- Stabilizatory lufy Lay Lax (89zł) - AA są za połowę ceny a można je zrobić samemu za grosze

- Komora hop up PDI (299zł) TAK

- Gumka Hop Up Systema (30zł) - G&G też idzie

- Spust Zero Trigger produkcji Bart_a (360zł) -można dorwać NEO czy AP za ok. 250zł

- Wzmocniona śruba rączki przeładowania PDI (33zł) - w casto kupiłem za kilka groszy

- Adapter tłumika King Arms (79zł) - po co adapter? Mój kosztował 25zł a wygląda bajerancko.

- Tłumik Mutus Eco, budzetówka tylko do zakrycia przedłużonej lufy precyzyjnej (50zł) - jw.

 

Heh, na minimalnym koszcie wychodzi 1944zł jeśli chcemy full tuning na stabilnych częściach. Jeśli uda się dorwać z jakąś droższą częścią z allegro (obojętnie komora, spust, lufa czycycek z tych wyżej) to wychodzi ok. 1600zł.

 

Do 600fps wychodzi trochę taniej bo jakieś 1150zł

Link to post
Share on other sites

Fajne infa do recki, będę miał czas w robocie to zacznę to znów ogarniać.

 

A i taka ciekawostka - w swd mogę bez większego problemu naciągać wielokrotnie sp170 guardera czy m180AP , natomiast w L96 już przy m170 miałem spore problemy (właściciel był święcie przekonany, że ma tam m190 i 780fps, na chrono wyszło 560fps i kulkami 0,43g super-ninja-black, chyba blaster, pluło to to na 50m). Zastanawiam się teraz, czy właściciel elki miał tak zrysowany cylinder (wystające śruby mocujące TB) i brak smaru czy to po prostu kwestia różnicy w odległości rączki od ramienia, wprawy i pamięci mięśniowej. W tym zdechalku z m150 też dosyć ciężko się to naciąga.

Link to post
Share on other sites

Nie ma porównania do SWD, ale zgodzę się, ciężko się naciąga sprężynę w l96, ale to kwestia przyzwyczajenia.

 

Czy maruzen będzie lepszy na pewno, chociażby dlatego, że Well ma gówniany plastik który aż hałasuje przy ściskaniu, ale z drugiej strony jest na tyle wszystko sztywne, że nie lata.

 

mikadorus, replikę składał dex 2-3 lata temu więc nie było części AP i właściwie nie było sensu oszczędzać, bo różnicy w 100-200 i tak bym nie poczuł i nie było gdzie jej dołożyć, teraz fakt można taniej zrobić no ale cóż trzeba też umieć samemu coś zrobić, bo części AP wymagają poprawek jak cylinder i jego polerowanie.

 

Moje kombinację gdzie można pokombinować co do zejścia z ceny a przy okazji Mendi będzie miał nad czym pracować.

Adapter tłumika, opcję to king arms, AP i tokarz

Stabilizatory lufy, laylax, AP, własnoręcznie zrobione

Spust, Bart_a (nie wiem czy je jeszcze robi), laylax, AP, NEO

Co do śrubki wolałbym kupić jakąś solidniejszą 8.8 niż to co oferuje castorama, ale fakt ta śruba PDI jest za droga, ale co poradzić kiedyś nie miałem takiego warsztatu i doświadczenia jak teraz.

Co do luf no nie ma wyboru, albo PDI albo promyk.

A cylinder to Laylax, AP do polerowania, lub tokarz.

 

To ja jeszcze dodam konfigurację dla mancrafta.

- Well Warrior L96 (400zł) - warto polować na zepsute na allegro lub po tuningu (z komorą PDI i "precką" systemy za 400zł idzie dorwać precka idzie na sprzedaż albo ładujemy do innej repliki).

- Cylinder AP i polerka 160zł

- Konwersja Mancrafta 500zł

- Reduktor Mancrafta 170-190

- Butla na gaz lub adapter na kapsuły co2 100-500 / 70zł

- Lufa 595mm PDI (749zł). - opcjonalnie promyk 300zł

- Stabilizatory lufy Lay Lax (89zł) - AA są za połowę ceny a można je zrobić samemu za grosze

- Komora hop up PDI (299zł) TAK

- Gumka Hop Up Systema (30zł) - G&G też idzie

- Spust Zero Trigger produkcji Bart_a (360zł) -można dorwać NEO czy AP za ok. 250zł

- Wzmocniona śruba rączki przeładowania PDI (33zł) - w casto kupiłem za kilka groszy

- Adapter tłumika King Arms (79zł) - po co adapter? Mój kosztował 25zł a wygląda bajerancko.

- Tłumik Mutus Eco, budzetówka tylko do zakrycia przedłużonej lufy precyzyjnej (50zł) - jw.

 

Wyjdzie w najtańszej opcji: 2tyś. lub 2,5tyś na dopasionej z lufą PDI.

Link to post
Share on other sites

@ Mendi

M170 chodzi leciutko cycku teflonowanym. Pewnie trafiłeś na kiepski egzemplarz lub po prostu właściciele niezbyt dbali i odratować "to to " ciężko. Ew. niedokładnie wyśrodkowaną lufę zewnętrzną, która jak jest w złej pozycji to powoduje tarcie. Przy pinach ustalających jest podobny problem. Pod body przy spuście masz dziurę i można wyregulować ten pin tak by nie przeszkadzał. W stocku tę rolę częściowo pełnił drut chociaż on też "raczej nie ułatwiał". To czy ktoś to stosował regulacje można poznać po cylindrze i charakterystychych "bruzdach". wewnątrz.

__________________________________________________________________________________________________________

 

Stabilizatory robi jeszcze AA.

 

Śrubka

Ta śrubka z casto spokojnie starcza - mojej używam chyba z 5lat. Jedyna wada, że musimy wywalić część zwaną "drutem" :teethh: (pierwsza strona). No i po prostu wadą L96, jest to, że ktoś zaplanował, że dość obciążony element przewiercić na całej długości. Najgorsze śruby robi G&H - wstawiłem ... naciągam i... koniec życia śruby. I to nie przy tuningu ale na stocku! I do tego była nawiercona krzywo..

Cycek PPS

Jak komu nie straszna polerka to może brać cylinder eee PPS'a. Imo cylinder nadaje się dla orków i reszty zielonoskórych.

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Samael wytłumacz mi, po co ci do konwersji gazowej, konieczna jest wymiana cylindra (plus polerka), rączki, śruby i tb? Obciążenia są żadne, bo to na kawałku m120 chodzi, a cylinder robi jedynie za osłonę, więc drapany wewnątrz śrubokrętem stock się nada.

Link to post
Share on other sites

Wymiana cylindra będzie konieczna, bo stockowy jest gównianej jakości i padnie nawet na konwersji gazowej, polerka bo lubię mieć wszystko dobrze wykończone :), śrubka to minimalny koszt więc można wymienić i przejechać się do castoramy lub innego metalowego.

Tb w sensie spust? Bo zwykły nie grzeszy kulturą pracy i konstrukcją i zero trigger przebija go jakością i działaniem, ewentualnie można zostawić stockowy spust bo i tak ma kąt zaczepu 90stopni nie to co w stockowym vsr gdzie nie ma wyjścia i spust idzie do wymiany zawsze wraz z tłokiem.

 

Mikadorus czy wspominałem, że tego warriora z takimi częściami jakie wymieniłem kupiłem za tysiąc złotych więc czasami są lepsze okazję niż 400zł z komorą pdi i lufą systemy?

Link to post
Share on other sites

Stockowy cylinder faktycznie mizerny jest, ale skoro działa przy odpowiedniku m130/m140, to bym bardziej konwersję zniesie, którą to się naciąga 1 palcem. Śrubka jak śrubka, 40gr w metalowym. Spust stock tez może zostać, nie potrzeba high-endowych części do konwersji, na tym jest oszczędność - można przeznaczyć kasę na lufę i komorę.

 

Panowie, w tych zapędach kosztorysowych zapomnieliśmy o najważniejszych częściach snajpy - bipodzie i lunecie.

Link to post
Share on other sites

Czy ja wiem, widziałem te cylindry jak padały na standardowej sprężynie więc nawet konwersji nie przetrwają po dłuższym czasie, więc na początku można nie kupować cylindra, ale do czasu potem i tak będzie trzeba kupić nowy.

Mendi to nie SWD, tutaj stockowy spust a zero trigger to jest różnica i warto go zmienić.

 

Ale dwójnóg nie jest konieczny i prawie w ogóle nie używam harrisa, ot dynda ciągle sobie przy replice złożony. A celownik optyczny w asg służy do obserwowania toru lotu kulki i obserwowania terenu, a samo celowanie to skutek uboczny więc zwykły celownik do Delta optical 3-9x40 wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Zależy kto jak patrzy na fps bo u mnie w środowisku Warszawskim maksymalny fps to 600fps czyli taki fps wyciągam na chińskim zestawie.

 

Oto moje koszta

Warrior - 350zł i w nim już miałem zestaw tunignowy

Komora PDI z gumką systemy - 300zł

stabilizatory lufy - 30zł

precka promyka - 300zł

głowica cylindra - 50zł

No i do tego wypada dokupić zestaw spustowy i mamy do wybory NEO, Barta lub AP - 250zł

 

1280zł :) i mi wsio ryba.

 

Stockowy cylinder na spokojnie znosi trudy sprężyny chińskiego zestawu a i zespół spustowy stockowy jeszcze żyje jak się paczy :D.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No co do luf wybór masz duży, promyk albo pdi (tylko nie raven). Długość taka jak w standardzie, chyba że masz małego to szukaj 800mm, tłumik olej bo nie masz systemu gazowego jak ja. Cylinder plus reszta laylax (w Polsce pewnie nie ma) Guarder M170 i jakieś 630-650 fps wyjdzie. A i od razu wymień spust zero Trigger bo oryginalny i tak padnie. I przyzwyczaj się do zakupów za granicą.

Link to post
Share on other sites

Na guarderze M170 spokojnie ok. 550 fps na kulkach 0.4g przy częściach LL jeśli cylinder będzie teflonowany.

 

Co do cycka PDI - jest dobry. PDI robi tylko kiepskie zestawy spustu...

 

Gloomer - pod normalne to LL, zwłaszcza, że są już głowice do nich dostępne (czerwone). Co do czeskiego 2013 - to właśnie ta kicha co pisałem. Nie brać, nie wstawiać, nie dotykać i nie kupować tego dziadostwa. Alu na głowicy rozłazi się na boki i rysuje cylinder. U mnie zbijałem go młotkiem (tą głowicę nieszczęsną by nie rysowała cylindra). Chcesz to ci za 50zł machnę używkę takiego tłoka.

 

Nic za granicą nie trzeba kupować :icon_razz:, ostatnio wiso w Polsce było.. no lufy promyka akurat nie sprawdzałem.

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

A więc tak jak nie czujesz się na siłach to pisz do niego:

Login Wmasg/ksywa: (Guest ID:6452)/Dexter

Miasto: Kraków

Zakres działalności: gaziaki i snajperki (z wyłączeniem elektryków)

Kontakt: https://www.facebook.com/Dexterkrak, tel: 790578409

Najlepszy serwisant od gaziaków i snajperek. Kropka.

Lufy typu aeg czyli zwykłe, są w wgc i tam tez poszukaj zestawu laylaxa to kupisz w jednym miejscu. Gumka to systema lub przezroczysty guarder.

Jak będziesz miał komorę PDI w ręku plus trochę wyobraźni to zrozumiesz dlaczego te śruby należy wkręcać.

Ważna sprawa nie smaruj niczym zewnętrznej powierzchni cylindra ma pracować na sucho.

Śruba od rączki przeładowania jest dostępna w każdym sklepie metalowym, albo PDI.

 

Zero triger robił neo i bart ale nie wiem czy dalej to kują.

 

mikadorus, gość ma tyle kasy na wszystko wiec nie ma sensu polecać mu coś gorszego czyli zestaw cylindra PDI.

Edited by samael16
Link to post
Share on other sites

Na ten i na ten zestaw nie mogę narzekać więc nie wiem zaraz czemu gorszy, po prostu smarować więcej trzeba. IMO 3-4 letnie nadal działają jak należy i tak samo z zresztą LL są pancerne.

 

:icon_razz: Ale reklamę Dexowi robisz. Ja jestem zdania, że snajperkę to samemu trzeba poznać od góry do dołu. Co jakiś czas przegląd warto robić, przesmarować itp... Szczególnie w snajpach gdzie to jest po prostu wymagane jak coś przestaje hulać.

 

Co do gumki to jeszcze jest zielona G&G.

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Jak by administracja nie skasowała mu konta to bym nie musiał tyle się napisać. A dwa znajdź mi lepszego specjalistę od snajp i gaziaków.

No widzisz, według mnie gorszy, bo laylax jest teflonowany, tłok lżejszy, solidniejsza głowica cylindra czytaj trochę cichsza, łożyskowana prowadnica i coś pewnie się znajdzie jeszcze.

 

/konto Dexa nie zostało usunięte bez powodu, niestety w pełni sobie na to zasłużył z punktu widzenia obsługi portalu

Link to post
Share on other sites

:icon_razz: Zasadniczo nim droższa tym lepsza... najtańsze lufy to prometheus. Długość zależy... generalnie 45-59cm będzie odpowiednie z czego jeśli jest dłuższa niż stockowa to musisz dokupić tłumik...

 

Osobiście używam 59cm promyka bo po prostu przekładam go z repliki do repliki. Generalnie to z lufą promyka nie powinieneś mieć żadnych problemów z trafieniem przeciwnika.

 

(jedna lufa do Radom Huntera, SWD i L96)

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...