Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

W takim razie przeprowadź stopniowy test strzykawki - metodą dedukcji powinieneś ustalić gdzie Ci nieszczelność powstaje. Możliwe, że czarny Guarder, który jest jak kalosz nie łapie szczelności z dyszą. Jeśli masz jakieś pytania typu jak zrobić ten test itd. to zapraszam na PW.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam,

dzięki za sugestie i szybkie odpowiedzi :)

Co do testów, to sprawa wygląda następująco:

test strzykawki przy samym zespole wychodzi pozytywnie, choć nie do końca zadowalająco, gdyż jak dołożę sporej siły, to mogę tłok do samego końca wcisnąć, więc pewnie już tutaj powstaje pierwsza nieszczelność.

Drugi test - dmuchanie w układ jeszcze bez dyszy - niestety mogę dmuchać swobodnie, ale zastanawiam się, czy nie jest to wina tego, że otwór wylotowy jest praktycznie na poziomie otworów wentylacyjnych głowicy tłoka i stąd ten swobodny "dmuch" - jeśli powinno być inaczej proszę o korektę.

 

Dalej już nie sprawdzałem, gdyż szczelności, gdyż najpierw muszę doszczelnić pierwszą część układu, więc w takim wypadku cylinder i głowica cylindra będzie obowiązkowa.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Właśnie jestem po wymianie cylindra i jego głowicy na zestaw od Ultimate i muszę przyznać, że jest mega szczelny, praktycznie ledwo włożę tłok i robi się takie podciśnienie, że dalej ani rusz, tak samo po założeniu dyszy układ pozostaje tak samo szczelny, natomiast po złożeniu całości niestety klapa, cały czas 380 fps.

Gumka Guarder czarna, ale zastanawiam się czy może wszystko jest ok z popychaczem, bo wydaje mi się, że na samym końcu troszkę sprężynuje i może dlatego nie chce się uszczelnić dysza na gumce.

Nigdzie też nie mogę dostać zielonej G&G, więc co ewentualnie w zastępstwie polecacie, bo nie wiem za co mam się teraz zabrać.

Oczywiście zakładam, że komora która w moim przypadku dochodzi do GB pod lekkim kątem jest prawidłową konstrukcją, nie wiem też czy czasami nie powinna przez to być gumka z dłuższym kołnierzem.

Jeśli ma ktoś jakiś pomysł lub sugestię to proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Dziki

Link to post
Share on other sites

Napiszę drugi raz, może pogrubię: guma czarna guardera to syf i nie nadaje się W OGÓLE do replik z prędkościami poniżej 450-470 fpsów, mało tego często-gęsto są problemy ze szczelnością na tej gumie.

 

EDYTA: Komora nie powinna dochodzić pod kątem, powinna być osiowo.

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites

Mam Energy więc zobaczę jak to będzie na niej i przyjrzę się dokładnie komorze, bo coś mi chyba w niej nie pasuje. No i zastanawiam się czy przez taką nieszczelność mogę mieć tak dużą stratę. W końcu na 130 powinienem mieć przynajmniej te 450 przy założeniu, że układ jest szczelny.

Link to post
Share on other sites

Witam. Piszę tylko dla upewnienia się czy silnik w m14 to silnik krótki? Gdzieś to tu chyba mi przeleciało przez oczy, w googlach też tak gdzieś znalazłem, więc byłbym wdzięczny gdyby ktoś mnie jeszcze doupewnił :).

 

Pytanko jeszcze przy okazji.

W swojej m14 mam wymienioną dyszę na DF, zestaw cylindra guardera, sprężynka sp140 guarder, zębatki 300% element, gumka HU bodajże z sytemy. Jeszcze prowadnica była na jakąś wymieniana, ale nie pamiętam nawet. Czy coś się już zmieniło czy taki zestaw jest dobrym rozwiązaniem?

Wiem, że jeszcze muszę jakąś preckę wsadzić ale nie jestem przekonany czy aby na pewno to coś da ;) Po prostu taki mam dystans po wkładaniu precki do innej repliki. W replice mam szczelność na zasadzie "efektu strzykawki", nie wiem czy sprężyna się zbiła ale myślę, że mam w granicach 450-460 fps.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Tak, silnik krótki. Co do reszty to nie będę się wymądrzał, ale z tego co jest już tutaj napisane, to poza zębatkami wszystko masz OK, co nie zmienia faktu, że i tak na tych zębatkach spokojnie będzie wszystko działało, więc do zajechania, możesz śmiało używać. FPS'y natomiast nie są rewelacyjne, gdyż 425-430 mam w eMce przy sprężynie 120, więc albo sprężyna dość mocno się ubiła, albo była kiepskiej firmy a jak już wiadomo firma firmie nie równa, lub masz podobnie jak ja straty przy komorze HU.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za odpowiedź. Wiem, że zębatki są średniawe, są tylko w razie zabezpieczenia się, jak strzelą to wsadzę stock spowrotem. Sprężynę mam sp140 GUARDER więc jakościowo na pewno jest dobra, możliwe, że po prostu po latach się zbiła (jest w replice prawie 2 lata, ale mało używana). W sumie na chrono nie byłem, oglądam jak strzelają inne repliki i tak oscyluję, a może się mylę i jest więcej, ale przez to, że mam stockową lufę tak się dzieje...

Nie wiem jednak czy kupować preckę, bo to dość drogie a nie wiem czy warte osiągów.

 

Co do silnika - w takim razie na takiej konfiguracji silnik na neodymówkach PJ powinien być wystarczająco mocny tak?

Dodam, że w m14 mam wymienione kabelki i wsadzony układ mosfet.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

No to kolejny dzień moich zmagań.

Tak jak polecaliście gumka została zmieniona (Systema Energy) całość jeszcze raz dogłębnie przejrzana, szczelność GB wzorowa, nawet po złożeniu całości nie da rady dmuchnąć przez dyszę. Gumka miała minimalne nieszczelności, ale teflon załatwił sprawę więc i tutaj szczelność bardzo dobra. Połączenie GB i komory również szczelne, czego dowodem jest próba wdmuchnięcia powietrze poprzez lufę, która to kończy się nadymanymi polikami i nic poza tym.

Ale niestety jest "ale" - 418-420 fps - cały czas niestety dość mało, jak na sprężynę 130 (Guarder).

Stąd kolejny raz zwracam się z prośbą, gdzie i czego mogę jeszcze szukać, wydawałoby się, że wszystko jest OK, szczelność całości zadowalająca, ale prędkość nie. Nie wiem czy wina może leżeć po stronie lufy, gdyż jest ona jeszcze stokiem, choć wątpię aby jej zmiana dała mi ok 40-50 fps, zazwyczaj wartość ta oscylowała w granicy 10-20.

Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to proszę o poradę :)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Dziki tak sobie myśle że to jest wina lufy. Myśle (nie sprawdzałem ale tak na logike) że im większa ilośc fpsów tym może być większa strata fps między precką a normalna lufą, bo logicznie rzecz biorąc im większe ciśnienie tym więcej powietrza ucieka z boku kulki. Tym samym różnice w fpsach między normalną lufą a precką powięszają się w miarę ilości fps i długości luf.

Tylko nie bijcie jak głupoty gadam ;) tak jak mówię nie sprawdzałem

Edited by tmalik86
Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.

 

Stałem się posiadaczem repliki m14 cymy. Chciał bym by replika docelowo miała plus minus 400 fps miło by było osiągnąć to na springu m110. I tu moje pytanie jest dużo postów o konfiguracjach pod m120, 130 lecz co by trzeba było wymienić przy m110 by maksymalnie zniwelować awaryjność?

 

Jakie replika ma łożyska w stoku? Google mówi raz tworzywo raz metal?

Czy wszystkie lufy do AEGów pasują do tej m14 w szczególności chodzi mi o guardery 6.02 od krakmanów. (Ewentualnie proszę mi polecić jakieś dobre lufy)

Czy ktoś miał styczność z uszczelnioną dyszą P&J od krakmanów?

Ile replika ma FPS w stoku krakmani twierdzą 340-360 gunfire 305?

Wszystkie sugestie dotyczące reszty części były by mile widziane:)

Link to post
Share on other sites

Witam. Dziś zrobiłem test mojej m14 o której konfiguracji pisałem 4 posty wyżej. Nie wiem czy na osiągi mają wpływ warunki atmosferyczne, ale miałem 50m skutecznego zasięgu (sylwetka człowieka) na 60m żeby trafiać musiałem kapke dać hopka do góry. Mierzone nawigacją garmin.

 

Jeszcze mam pytanko czy silnik krótki warto kupić element super torque? Czy też zaoszczędzić 30 zł i kupić PJotowy.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

 

@Kasper20 - ja do m120 kupiłem kiedyś gumkę HU i prowadnicę jakąś chyba z v3. To mi wystarczyło i miałem stabilne 400 fps i bardzo dobrą celność.

Link to post
Share on other sites

Powracając do wypowiedzi kolegi Krepel 2 strony wcześniej, czy myślicie, że takie odległości które ja osiągnąłem (3 posty wyżej) są normą?

Jeszcze tutaj dodam:

sprężyna SP140 guarder

zębatki element 300% (wiem wiem, ale to dawno było ;) )

prowadnica jakaś z v3

zestaw cylindra (cylinder, tłok, gł cyl, gł tłoka) guarderowski

dysza DF

Układ mosfet

reszta stock.

Używane kulki w pomiarze : 0,28 G&G

50m zasięgu skutecznego w człowieka, 60m półskutecznie z kulkami lecącymi lekko w górę.

dla mnie to stanowczo za słabo, jestem niestety niezadowolony ;/

Edited by BAATT57
Link to post
Share on other sites

Zmiana kulek nie poprawi chyba osiągów o całe 20 metrów? Swoją drogą to co pisał Krepel jest jak dla mnie lekko podejrzane, chociaż strzelał na hali, może to jest powód tak dobrego wyniku. Z tego co czytałem jednak zasięg całkowity w granicach 90 metrów to mają tylko snajperki po 600 fps i więcej.

 

Ciekawi mnie jeszcze to że żaden z Was nie używa precki czyżby ta lufa w m14 jednak była na tyle dobra?

Edited by tmalik86
Link to post
Share on other sites

Poprawi. Nie wiem o ile, ale poprawi. Już się paru Kolegów przekonało. 55m mierzonego gdzie w klęczącą sylwetkę wchodzi mi 6-8/10 strzałów to ja mam z Galaksiaka na 0,28g który ma zmierzone 315 na 0,2 kulasach.

 

:O ? Kurczę, no to powinienem użyć 0,3g? Póki co nie jestem przekonany, bo od 0,25 poczułem chyba nawet lekki spadek ;).

A może po prostu przy cięższej kulce powinienem nie żałować hopka, dość mocno podkręcić i będzie banglać. Waga + hop > mała waga + mało co hopka.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...