Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Pojawił się w moim ICS M16 problem natury:

 

-naciskam spust silnik naciąga sprężyne i w połowie drogi następuje zatrzymanie, zacinka

-zwalniam sprężyne, naciskam spust to samo,

-zwalniam sprężyne, wszystko działa prawidłowo.

Jak już się odblokuje to wszystko OK, ale jak tylko "rozluźnie" sprężyne 100% się zatnie lub tłok w połowie drogi się zatnie.

 

O co chodzi?

Zaglądałem do środka ale wszystko wygląda OK.

Link to post
Share on other sites

Replika ma ok 3 lata jak narazie to ma w bebechech" sprężyne M100 Huricane, wzmocniona łożyskowana prowadnica Hurricane, silnik stockowy, bateria 9,6V Sanyo.

Chyba mu się pogarsza za każdym razem jak próbuje go używać, zacinki są coraz częstrze i doszedł piskliwy zgrzyt.

 

Cholera juz nie wiem co z nim się dzieje.

Link to post
Share on other sites

Cześci są OK. Jak na wszystkim są ślady uzytkowania i nieco pościerane, ale nie ma wyłamanych zębów na zebatkach ani uszkodzeń tłoka, dlatego tymbardziej mnie to dziwi.

Spróbuje też sposobu od Madoniona z inna baterią, oby to był tylko problem baterii

Link to post
Share on other sites

No i dupa panowie. Sprawdziłem baterie, jest OK. W celach badawczych wymieniłem na próbe tłok na stockowy CA i sprężyne na starą sprężyne 110%. Zadnej różnicy. Zębatka szarpie za tłok, naciągnie nieco później jest tylko zgrzyt i pisk jakby zębatki się wzajemnie scierały lub tarły o metal.

Link to post
Share on other sites

Kiedyś o tym było.

 

Poblemem w starych ICSach był antyrewersal, który w jakiś sposób haczył o coś o co nie powinien w żadnym wypadku haczyć. I to raczej o zębatkę ;-) . Obejrzyj dziada, czy nie ma gdzieś otarć i jeśli ma to spiłuj troche tam gdzie są by nie haczył o co haczy :-) .

 

Oczywiście nie piłuj krawędzi która odpowiada za blokowanie biegu wstecznego.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tak. Cała awaria jest prawdopodobnie związana z zębatką silnikową. Właśnie skończyłem przy nim grzebać.

Zębatki są OK, nieco pościerane ale w dobrym stanie, antyreversal też jest OK, silnik sprawny. Wszystko działa dobrze ale tylko oddzielnie. Jak dociskam silnik, momentalnie wszystko się blokuje, zębatki przestają się obracać nawet przy odciągniętym antyreversalu wszystko zablokowane, jak tylko wyjmę silnik lub poluzuje wszystko pracuje jak trzeba, ale poluzowany silnik jedynie mieli zębatke a cały układ stoi.

O co kurna chodzi?

Link to post
Share on other sites

Dziś kolejne popołudnie spędziłem nad grzebaniem i się udało. Miałeś racje Polduś, podkładkowanie było OK, zębatka silnikowa OK, pierwsza zębatka była spierdzielona, wymieniłem ją na zębatkę CA i wszystko działa idealnie, żadnych zgrzytów, żadnych zacinek bardzo fajna praca silnika i całego układu, ale zastanawiam się czy pierwsza zębatka CA i dwie pozdostałe ICS będą pracować na dłuższą metę.

Link to post
Share on other sites

Będą bez większych problemów. Gdyby miało sie coś dziać to działoby się od razu zanim własnie zębatki się dotrą. Gdyby jakiekolwiek opory miały być to na początku byłyby największe.

 

Poza tym mieszałem dla zabawy już zestawy Systemy, G&P, CA, nawet XYT i działały bez problemów ;-) .

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...