Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] L85 [ICS]


Recommended Posts

Tak, ale to nie w tym tkwił problem (a przynajmniej nie bezpośrednio). Okazało się, że przy naprawie braku odbijania spustu wykorzystałem za gruby kawałek plastiku przez co w czasie strzału pojedynczego element blokujący się o niego nie wracał wystarczająco do tyłu aby załapać resztę mechanizmu. Trochę szlifowania załatwiło sprawę. Ciekawi mnie tylko dlaczego problem ten nie wystąpił natychmiastowo a dopiero dosyć długo po poprzedniej naprawie. Tak czy siak dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Replies 620
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gdzieś z początku tematu, ktoś wspominał o problemie z spustem, tj. wszystko działa na auto, a na semi spust się blokuje i trzeba go odbijać ręcznie. Podobno jest to spowodowane jakąś drobną usterką. Czy ktoś miał już taki problem i znalazł jego rozwiązanie? Niestety sam nie potrafię tego naprawić, ponieważ nie wiem dlaczego tak się dzieje.

 

Miałem taki sam problem. Elkę posiadam od miesięcy sztuk osiem, a że sobie lubię pogrzebać, to i przy kombinowaniu mi coś musiało "pieprznąć". Miałem ten problem, gdy za mocno dokręciłem śrubę docisku gb w stopce kolby. Ta śrubeczka z tyłu. Ostatnio mi się gdzieś zawieruszyła, wie ktoś może czy da się przyciąć jakąś śrubę z castoramy, żeby ją zastąpić? I jeszcze prosiłbym o jakąś radę odnośnie tłoka i głowicy. Póki co działa i te de i te pe, ale chcę sobie troszkę o replikę zadbać i co warto tam wsadzić, bo czytam i czytam i różnie to z tymi częściami sobie jest. Zależałoby mi na dobrym stosunku jakości do ceny. Jeszcze kwestia, że lufa ma niestandardowe nacięcia. Trudno by było przystosować promyka?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Niepodległy

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Akurat problem spustu rozwiązany już dawno, a problem znajdował się przy dolnym elemencie kostki stykowej. Znajduje się tam taka malutka sprężynka, która odbija od małego plastikowego elementu. Gdy ten pęknie semi zanika. Rozwiązanie problemu (czyli wklejenie np. gragmentu plastikowej karty w miejsce brakującego elementu) jest już w tym temacie.

Link to post
Share on other sites

Ok, bynajmniej cieszę się, że mogłem się czymś podzielić. Dostosowanie śruby- trudno znaleźć mi było taki skok gwintu, jak ten, który jest zastosowany. Nie znalazłem. Kupiłem o większym skoku. Gwintowanie jest na tyle krótkie, że można zwykłą śrubę z lekkim oporem przekręcić. Użyłem, sprawdziło się, polecam przy małym budżecie, ale znalazłem lepszy sposbób. Chwyty emkowe ICSa mają dwie takie śruby w gwincie regulującym docisk silnika- idealne dwie śrubeczki godne polecenia.

 

Nadal czekam na informacje odnośnie luf, tłoków i głowic. Borek ICSa będzie dobrze wygłuszał odgłos tłoka? Silnik planuję wyciszyć matą bitumiczną.

 

Dziękuję i pozdrawiam ponownie.

 

Czyli się nie cieszysz? ;)

Edited by Marrtinez
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Miałem ze swoim egzemplarzem jeszcze jeden problem. Mianowicie stockowa gumka hop up była dość specyficzna. Wyobraźcie sobie te podwójnie wybrzuszone gumeczki stykające się z kulkami w dwóch punktach. Teraz czary mary i jedno wybrzuszenie znika. I tak właśnie wyglądała stockowa gumeczka. Wymieniłem na niebieską madbulla- było trzeba się troszkę postarać, bo gruby kołnież ma i ciężko wchodziła, ale dało radę. Gumka dystansera została stockowa, bo madbullowska jest tak ze dwa razy grubsza i minimalny hu był jak maksymalny. Pewnie to tylko kwestia mojego egzemplarza, ale tak czy siak nie polecam zostawiać stockowej gumki.

 

Ostatnio wstawiony tłumik protecha 30x200, gumka madbulla, przyklejona guma pod policzek, acog i t-deansy (papa gwarancjo).

 

Odgos wystrzału jest wyraźnie cichszy po nakręceniu tłumika, a jak będzie mnie stać na borka ICSa, to jeszcze zobaczę co można w podkładkowaniu poprawić.

Link to post
Share on other sites

 

Ostatnio wstawiony tłumik protecha 30x200, gumka madbulla, przyklejona guma pod policzek, acog i t-deansy (papa gwarancjo).

 

Odgos wystrzału jest wyraźnie cichszy po nakręceniu tłumika,

 

Ale że jak tłumik na eLce? To profanacja ;)

 

Co do Gumki stockowej - biegałem dwa lata i nie zauważyłem jakis odstępstw od guardera - niemniej jednak dystanser to ważna sprawa i o tym sie boelśnie przekonałem na swoich elkach.

Link to post
Share on other sites

Wziąłem sobie na wzór to, jak latałem z tłumikiem w Stalkerze. Może nie brzmi to jakoś poważnie, ale moja ela w tym momencie mnie się po prostu podoba. Trafiłeś na dobry egzemplarz. Moja gumka to był szit. Madbull dobrze teraz kręci ale nie byłem z nim jeszcze na konkretnym strzelaniu, bo ostatnio był historyk.

 

Wracając do silnika, to mam silnik cymki... rof niby większy, ale to nie to samo. Zrobię i zamontuję mosfet i wstawię 11.1v, to będzie git.

 

Mnie ciekawi jak to jest z przystosowaniem luf precyzyjnych do niestandardowego montażu. Podobno są jakieś inne komory hu do serii L. Wie ktoś coś o tym więcej?

 

Cylinder podobno najlepiej współpracjuje z 509mm. Dużo znosi na standardzie 484mm?

Link to post
Share on other sites

Nie ma problemu z zamontowaniem jakiejkolwiek precki. Montowałem KM Heada w 1 gen L85 (patrz recka na pierwszych stronach tematu) - bez problemu. Nowa wersja (z mocniejszą komorą) również współpracuje z każdą precką bez stresu (montowałem ostatnio promyka u kumpla).

 

Cylinder typ 0 działa dobrze z lufami 450-550mm, więc zejśćie z 509 na 484 nie zrobi żadnej różnicy.

Link to post
Share on other sites

Nie ma problemu z zamontowaniem jakiejkolwiek precki. Montowałem KM Heada w 1 gen L85 (patrz recka na pierwszych stronach tematu) - bez problemu. Nowa wersja (z mocniejszą komorą) również współpracuje z każdą precką bez stresu (montowałem ostatnio promyka u kumpla).

 

No to mnie wlaśnie zastanawia. Wyjąłem stockową lufe w celu zamiany na czekającego w pudle promyka i co widzę?? nacięcia na stockowej są:

po pierwsze w innym miejscu

po drugie tak ze dwa razy szersze niż w promyku...

Wytłumacz mi zatem jak montujesz standardową lufę precyzyjną do eli bez wcześniejszego dostosowania (czytaj nacięcia w odpowiednim miejscu lufy) ??

Elementy zaciskowe wsuwane w komorę mają odpowiedniej szerokości wypusty pasujące do standardowej lufy ICS-a tak, że po złożeniu i wsunięciu do komory doskonale blokują lufę w tejże komorze. Rozwiązanie bardzo dobre jednak na tyle innowacyjne że moim zdaniem bez nacięć na lufie raczej się nie obejdzie. Jeżeli masz na to receptę to proszę żebyś sie nią podzielił

Dodam że ela z wcześniejszej partii pordukcji- całe oznaczenia wybijane.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję... tego właśnie się spodziewałem, ale myślę, że po wizycie u zaprzyjaźnionego tokarza temat bedzie załatwiony, chyba że macie gdzieś informacje o dostępnych komorach do elżbiety??

 

Druga sprawa: Potwierdzam- instalacja mosfet likwiduje problem zacinek na single...

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim trzeba sobie wyjaśnić po co te nacięcia są - żeby ustabilizować lufę w komorze. Można zamontować lufę owiniętą taśmą teflonową i lufa ani drgnie.

 

Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby zamontować dowolną lufę w Lce każdej generacji. Jeśli nie ma zatrzasku na komorze, a lufa jest usztywniona w jakikolwiek inny sposób nie ma to ŻADNEGO wpływu na celność strzelania.

 

Osobiście robiąc teflonfixa i tak nie mam miejsca na zatrzask, więc robię zewnętrzną owijkę 2-3x taśmą 0,75mm i nie dość, że szczelność jest lepsza to skupienie jest takie, jak być powinno.

Link to post
Share on other sites

Wiem po co te nacięcia i chciałbym je wykorzystać zgodnie z przeznaczeniem. Dlatego zapytam ponownie czy wie ktoś gdzie można u nas dostać komorę ics-a do eli??

 

Nie będę dyskutował na temat Twoich rozwiązań- każdy ma swoje sprawdzone sposoby. Mnie się rzuca w oczy fakt, że przy braku tych zapinek komora będzie przesunięta względem oryginału o jakieś 2mm do przodu (wejdzie głębiej) Chyba że i na to masz jakiś "domowy" sposób?

Link to post
Share on other sites

Napisałem do cebul odnośnie tych komór: jak to z nimi jest, czy są faktycznie dwa rodzaje? I przy okazji zapytałem się czy mają coś na serwisie. Niestety żadnej nie ma, być może w marcu coś będzie.Zamówiłem więc z WGC i powiem Wam co przyszło. Na temat różnicy w komorach na razie milczą.

 

Jak dla mnie chyba jednak nie ma dwóch różnych komór- gdyż przesunięcie stabilizacji lufy na wzór standardowych luf wymusza przesunięcie całej komory o kilka mm i już jest problem z dosyłaniem kulek... W przypadku różnych komór (dla standardowych luf i dla ics-a) użytkownik musiałby wymienić dodatkowo gniazdo w które komora wchodzi.

Podejrzewam że przyjdzie taka sama komora jaką mam u siebie i będę musiał przystosować lufę. Czas pokaże.

Link to post
Share on other sites

Twoje słowa raubritter potwierdzają chłopaki z Madoniona. Zapytałem ich o komory- oto co odpisali:

"

Były dwie typy komór – pierwsze, na samym początku produkcji, w początkowych egzemplarzach. W drugiej partii produkcyjnej komora została przede wszystkim wzmocniona, a po drugie dostosowana do standardowych luf AEG. Zewnętrznie są praktycznie takie same i są ze sobą wymienne. W chwili obecnej w sprzedaży i w nowych replikach jest już tylko wersja późniejsza.

Tak, ze bez problemu można instalować praktycznie wszystkie lufy obecne na rynku.

"

 

Także z niecierpliwością czekam za towarem zza Wielkiej Wody.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...