Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 WE - zapoznaj się z pierwszym postem


Recommended Posts

Circa 10000 kulasow powinno wytrzymac, potem bcg za 30 usd nowy kupujesz i znowu masz spokoj.

 

Czyli co? Nie warto się wysilać na stalowego bolta z cnc? Bo akurat tego elementu nie mam wymienionego :P Wymiana wszystkiego co się da na stalowe kosztowała dodatkowe 100$ a ten biznes już mi się nie podobał :P

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Panie, przeciez to jest w rym temacie walkowane setki razy. "Stalowe" flaki ratech to szajs. Sa niewiele lepsze (zywotniejsze) niz znalaki we, a jak masz wsadzona stal to albo brniesz w to bagno (bo kombinacja stalowek i znalowek to bardzo zly pomysl) albo wszystko spowrotem na znal przekladasz. Z finansowego punktu widzenia najlepiej zostawic stockowe flaki i trzymac lomplet na przekladke.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

W skrócie napisze to co byś się dowiedział po przeczytaniu tematu.

Stalowe części będą niszczyć znalowe części, więc albo wymieniasz wszystko na stal albo lecisz na stoku.

Jak wymienisz bolt na ten od ra-tech'a to sypnie się plastikowa dysza, jak wymienisz dysze na tą od ra-tech'a to sypnie się komora....

Koniec końców i tak wszystko wymienisz.

Jeśli mam być szczery to za dobrze nie wyszedłeś na tym zakupie.

Mogłeś kupić stokowe we888, wymienić lufe, gumke, i zamontować NPAS'a

Szczególnie że lufy można włożyć od aegów,( jak kolega pisał wcześniej). Ja dla przykładu mam portowanego Edgi, do tego gumka i dystanser maple leaf.

 

P.S oczywiście jest to tylko moje zdanie.

Edited by czeslaw3
Link to post
Share on other sites

@czeslaw3 czytałem ten temat i wiem, że stalowe części będą niszczyć znalowe. Dlatego też raczej odpuszczę wymianę bolta, chyba, że od razu w komplecie z komorą i dyszą. Wymienione zostały:

  • RA Precision inner barrel 6.01
  • RA steel CNC hammer
  • RA steel CNC sear
  • RA steel CNC trigger
  • RA TECH WE Valve Locker
  • RA TECH WE firing pin base
  • RA Hop up rubber

I w związku z tym zastanawiam się na czym wymiana tych części będzie się mścić (poza moim portfelem ewentualnie). W sensie nie znam dokładnej budowy i nie wiem co z czym będzie kolidować i psuć. Na pierwszy rzut oka - bez rozkładania repliki na części pierwsze - jestem w stanie stwierdzić tylko, że hammer będzie krzywdził bolta.

 

 

A wiedzę skądś trzeba czerpać :) Czytałem ten temat i sporo się dowiedziałem, ale zawsze lepiej samemu jeszcze dopytać.

W sumie nie wiem czy niegłupim pomysłem byłoby zrobienie takiej prostej listy co z czym się gryzie, bo stwierdzenie "jak wymienisz cokolwiek to na końcu i tak wymienisz wszystko" choć może być prawdziwe niekoniecznie jest odpowiedzią na dane pytanie.

Chodzi mi o coś takiego:

  • RA steel CNC hammer --> Bolt Carrier
  • RA steel CNC Bolt Carrier --> dysza
  • RA steel CNC Aluminum front nozzle --> komora
  • RA steel CNC sear --> ???
  • RA steel CNC trigger --> ???
  • RA TECH WE Valve Locker --> ???
  • RA TECH WE firing pin base --> ???

Poprawcie mnie jeśli już coś pomieszałem :P

Link to post
Share on other sites

Wszystkie części w których postawiłeś "???" składają się na kompletny zestaw spustu od ra-techa.

Nie spotkałem się żeby ktoś wymieniał tylko jedną część. Te wszystkie części pracują ze sobą, tu raczej nic nie padnie. Jedynie firing pin ma kontakt z zaworem w magu, ale nie słyszałem żeby komuś popsuł on zawór.

Jeśli planujesz wymianę bolta, musisz wiedzieć że, nie jest to część którą sie wkłada i już działa. Wymaga on pewnych modyfikacji (Sam NPAS wymaga modyfikacji dyszy).

Myślę że powinieneś strzelać się na tym co masz, a jak coś się sypnie to wymienisz.

Z Aluminiową dyszą która niszczy komorę jest pewien "myk" który można by zrobić. Mianowicie można adoptować piston rod set z VFC, przeją by on pewną siłę uderzenia odciążając tym samym komorę. Lecz to tylko hipoteza.

Link to post
Share on other sites

Przeszukałem temat i nie znalazłem odpowiedzi. Czy popularne aegowe kolby moe podejdą czy nie? Znalazłem informację, że niektóre kolby z aegów siedzą bardzo ładnie.

 

Prowadnica w m4 od WE jest w milspec więc podejdą wszystkie koleby orygilnalne milspec lub AEgowe bo też są z reguły mniej wiecej w milspec.

Link to post
Share on other sites

Dawno tu nie bylem a tu prosze temat dalej ruszyl :icon_smile: co mnie nawet cieszy.... Gorzej ze po mimo tego ze pewne rzeczy byly walkowane wiele razy niektorzy dalej psiza glupoty. Co do czesci Ra-Techa absolutnie nie zgodze sie z tym ze wszystkie czesci ra-techa sa do dupy. Jesli chodzi o czesci spustu sa bardzo dobre i nie mialem z nimi zadnego problemu (chociaz wiem ze czasem wystepuja) przemielily juz sporo kulek i nie widze wiekszych oznak zuzycia. Znalowe padly mi bardzo szybko i mialem z tym sporo problemow o czym kiedys juz tu pisalem. Oczywiscie sa osoby ktorym dzialaja dosc dlugo stockowe bebechy. Na pewno stal wytrzyma duzo wiecej - oczywiscie jesli dbamy i smarujemy dobrym smarem !!!. Co do ra-techa problem jest taki ze jest bardzo duza rozbieżność co do jakosci, pewnie wynika to z kiepska kontrola jakosci - chociaz podobno w ostatnich czasam poprawili to.

Kolejna kwestia to mity i bajki ze jak dasz stal rozwali cala replike, replika wybuchnie i w ogole itd. itp. Co jest prawda to jest ale najwazniejsze jest dobre spasowanie czesci wspolpracujacych, nad czym trzeba czesto mocno popracowac i miec troche wiedzy ! i jesli wszystko jest ok to stalowy bolt z alu dysza, NPAS i odpowiednia przycieta tylna czescia dyszy wcale nie rozwali komory HU a w takiej konfiguracji bedzie ze 460 FPS a przerobilem naprawde sporo kulasow... do dzis nie mam zadnego problemu chociaz myslalem nad stalowa komora ra-techa(new age) ale z nimi wlasnie bardzo czesto bywaly problemy i co gorsza nie bardzo szlo cos z tym zrobic.

Podsumowujac moim zdaniem jak najbardziej jest sens wymiany gratow na stal o ile oczywiscie kogos na to stac, ale trzeba troche kumac czacze i niestety liczyc sie z ryzykiem :/ bo jak mowilem z jakoscia czesci jest troche loteria, ale mysle ze warto a jesli ktos chce porownywac stal ze znalem no to juz nie wiem co powiedziec...

Ja nie dawno wymienialem prowadnice kolby na milspec, w stockowej najpierw odpadl tyl - to udalo mi sie naprawic ale jakis czas pozniej pekla przy gwincie. Ktos powie ze to przez stalowe suwadlo itd. ale stalowe suwadlo RT model 2015 jest nie wiele ciezsze od znalowego od WE. Ja bede obstawal przy swoim zdaniu ze jesli ktos chce wejsc w repliki GBB trzeba miec sporo cierpliwosci, umiejetnosci i niestety troche kasy, noo chyba ze trafi w stocku na jakis wyjatkowo dobry egzemplarz z ktorym nie bedzie mial zadnego problemu - oczywiscie tylko przez jakis czas. W ogole moim zdaniem porownywanie samych replik czy czesci tiuningowych mija sie troche z celem bo kolejny raz powtorze.... z ich jakoscia jest baaaaaardzo roznie.

JESLI KTOS JEST ZAINTERESOWANY TO MAM NA SPRZEDAZ PRAWIE NOWY ZESTAW CZESCI ZESPOLU SPUSTOWEGO KTORY DOSTALEM W RAMACH GWARANCJI.

Edited by maciekSTW
Link to post
Share on other sites

Na gunfajerze dużo rzeczy od RaTecha w ostro oporowej cenie.

Ktoś mi podpowie czy da radę naprawić górny zawór w magazynku GG? Czy raczej wymienić i czy w ogóle w polszy takowy zawór dostane?

 

Czy ktoś używał Maple Leaf Tornado? Tak przy okazji podrzucam link do sklepu:)

https://www.powair6.com/en/gbbr-parts/5863-maple-leaf-tornado-valve-for-we-m4-gbbr.html

Link to post
Share on other sites

Mam półroczną emkę, z przestrzałem około 8k kulek i od jakiegoś czasu zaczynają się problemy. Zaczęło się od chmury gazu (mocne wyrzucenie gazu przez wyrzutnik, na auto wylatuje jeszcze lufą) przy pojedynczym strzale, 2-4 pierwsze po nabiciu magazynka, teraz jest przy każdym strzale. Przy tym nasilały się objawy nierównego strzelania - z dwa miesiące do tyłu było tak, że pierwszy strzał miał około 430 FPSów, kolejne już dosyć szybko spadały i kończyło się na około 320-330 FPSach. Trochę duży ubytek mocy jak na 30 kulek. Nie da się jakąś mądrze ustawić hopa. Teraz pierwsze strzały to czasami nawet 300 FPS, potem szybko rośnie do około 380 i sobie spada do 330 z każdym kolejnym. Na co2 nie ma takich skoków, ale systematycznie spada z 400 do 330. Na początku sezonu na CO2 śmiało wystrzeliłem dwa magazynki, a w trzecim już ostatnie kulki z ledwością, teraz wystrzele jednego maga, a drugi to może do połowy. Strzelałem w miarę powoli na pojedynczym. Ktoś pomoże w nakierowaniu na problem? Wszystkie uszczelki wyglądają na dobre.

Edited by Rosomak15
Link to post
Share on other sites

Generalnie to czy widać jak wali gazem zależy również od temperatury i wilgotności powietrza. Mam tak i w M4 i w Ingramie od Wella. Czasem widać a z reguły nie.

Na dzyszę i tak warto zerknąć. Rozbierz, poszukaj czy nie ma pęknięć. Wyczyść od środka (szczególnie floating valve i miejsce, w którym się uszczelnia w pozycji zamkniętej). Sprawdź oring na tłoku a jak trzeba to wymień. Warto zadbać też o górny zawór magazynka. Przeczyść i przesmaruj olekiem silikonowym.

Generalnie zrób typowy przegląd. Gaziaki to lubią.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Mam dwa pytania o stokową prowadnicę kolby:

 

1. Czy to normalne że są duże luzy na gwintach po wkręceniu w lower receiver do tego stopnia że linia repliki jest zakrzywiona i kolba idzie w dół? Jeżeli tak to czy można kupić prowadnicę która ma delikatnie większą średnicę gwinta?

2. Mam problem ze spasowaniem suwadła ra-techa z prowadnicą. Suwadło blokuje się na wejściu w nią. Wygładzić kanty pilnikiem na suwadle czy na prowadnicy? Czy na obu elementach i czy z czyjegoś doświadczenia to rozwiąże problem?

Link to post
Share on other sites

Za nim przejde do twoich pytan tez mam jeden maly problem, byc moze istnieje jakis patent na to. Ostatnio zauwazylem ze nie moge napelnic jednego z moich magazynkow, wchodzi troszeczke gazu i koniec. Drugi napelniam bez problemu z tej samej butli, wiec to napewno nie wina kartusza a zapewne zaworka wejsciowego - innych opcji raczej nie widze. Jest na to jakis sposob ?

 

Teraz przejde do twoich pytan:

ad1. To nie jest normalna sytuacja stockowa prowadnica powinna byc dobrze spasowana i w linili z lufa. Z większą srednica gwintu sie nie spotkalem - ewentualnie mniejsza. Wiekszej raczej nie znajdziesz bo w WE jest standard mil-spec a ja nie widzialem nigdy prowadnicy z wieksza srednica od tego standardu z mniajsza tak. Sam nie dawno zmienialem prowadnice bo moja stockowa sie rozwalila i kupilem najpierw prowadnice King Armsa do GBB i wlasnie ta miala spore luzy w korpusie WE. Oddalem ja i kupilem jakas inna mil-spec i pasuje jak ulal.

ad2. U mnie po wsadzeniu suwadla ra-techa tez troszeczke sie blokowalo ale to byla kwestia dotarcia sie elementow. U ciebie widze duzo powazniejszy problem. Skoro Wystepuje u ciebie taki problem ze spasowaniem prowadnicy z korpusem i to ze prowadnica nie jest w lini z lufa to szlifowanie moze nie pomoc albo bedziesz musial zeszlifowac tyle materialu ze albo suwadlo nie bedzie pracowalo jak trzeba albo oslabisz prowadnice i rozwali sie bardzo szybko, a wez pod uwage ze i bez tego jest bardzo slabej jakosci i bardzo czesto rozwala sie jak u mnie w dwoch miejscach. Ja to bym raczej odeslal na gwarancje replike albo rozejrzal sie za gorna polowka korpusu (bo chyba u ciebie jest cos nie tak z gwintem w korpusie) bo narobisz sobie kosztow i to naprawde sporych....

Link to post
Share on other sites

Maciek, dzięki za odpowiedź.

 

Problem nr 1 rozwiązałem kupnem nowej prowadnicy (producent UTG). U mnie stokowa prowadnica była dziwnym połączeniem rozmiarów z prowadnic mil-spec i prowadnic komercyjnych. Gwint średnicą ma wymiar prowadnicy komercyjnej, a trzon prowadnicy średnicę mil-spec. Repliki replikami, ale uważam że można się odnieść do rozmiarów prowadnic w broni ostrej, dość dobrze przedstawionych na tej grafice: http://www.ar15fornoobs.com/wp-content/uploads/Buffertube_Specs.jpg Gołym okiem widać że średnica gwintu w standardzie mil-spec powinna być o dziesiątki milimetra większa od średnicy trzonu. Jedyna prowadnica jaką udało mi się znaleźć w PL gdzie jest ta różnica to właśnie UTG.

 

Problem 2 niestety wciąż występuje również w nowej prowadnicy i najprawdopodobniej wynika z różnic (braku zaokrągleń) u podstawy suwadła ra-techa, więc pilnik w dłoń i rzemiosło.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...