Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tłok Stock G&P


Recommended Posts

Witam na ostatniej strzelance pękł mi tłok, rozebrałem GB i moim oczom ukazuje sie prawie niezniszczony tłok , zęby wszystkie jak nówki ale urwał sie ostatni ząb od tyłu w tłoku, troche dziwne czemu akurat ten ostatni a wszystkie pozostałe zeby nie sa zjechane.. jaka moze byc przyczyna ze akurat sie tak stało...

Batka 9.6 G&P

GB stock wsyzstko .

PS. jaki tłok polecacie ? myslałem nad Deep Fire z tytanowymi zębami ale nigdzie go dostac nie moge ;/ (chce tuningować do sprężyny m130)

srl007.jpg

Link to post
Share on other sites

Poczytaj trochę o tłokach. Nie ma sensu kupować drogiego w dodatku super "twardego" tłoka. Tłok jest w replice zaworem bezpieczeństwa. Jeśli coś ma polecieć to najlepiej właśnie tłok. Jest to najtańszy element boxa.

 

Nie kupuj aluminowego bo tylko zwiększysz bezwładność w boxie. Stalowe zęby są twardsze jednak posiadają małą udarność.

 

Polecam tłoki POM-owe lub nylonowy. Ja mam nylonowy DF, to jego zdjęcie po przebiegu ponad 30000 kulek przy 430 fps i ponad 2000 przy 510 fps.

 

9d55023a01189afcm.jpg

 

Później podeślę Ci kilka propozycji.

Edited by PRESTON
Link to post
Share on other sites

Ten ząb urywa się najczęściej z powodu zbyt dużej szybkostrzelności.

W sotcku GP powinno używać się batki o napięciu 8.4V

Jaki tryb najczęściej stosowałeś semi czy auto?

Ten ząb urywa się najczęściej z powodu zbyt dużej szybkostrzelności.

W sotcku GP powinno używać się batki o napięciu 8.4V

Jaki tryb najczęściej stosowałeś semi czy auto?

 

Auto.. :D i teraz mam.. batki na 8.4V nie zmienie bo dopiero co kupiłem to 9.6V aa jesli teraz podtuninguje troche replike tzn mocniejsza sprezyna tłoki itp bedzie lepiej bo nie chec co 1miesiac latac do sklepu po tłok.. ?

Link to post
Share on other sites
Tłok jest w replice zaworem bezpieczeństwa. Jeśli coś ma polecieć to najlepiej właśnie tłok.

I tu jest problem, bo tłoki w replikach G&P lubią sie posypać praktycznie bez żadnej przyzyny.

Nie wiem czy w pewnym momencie zmienili materiał, z którego je wytwarzają, bo ja w mojej MP5 mam od ok. 3 lat niebieski tłok G&P z przebiegiem ... dużym ;) i jakoś nie widać po nim tego (spr. ok. M120 + dość spory ROF).

 

Jak już Preston napisał wcześniej - dobry tłok z tworzywa. Do M130 w zupełności wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z Prestonem i z Olem. Tłok weź DF cały nylonowy i nie ma bata by strzelił, to naprawdę dobre tłoki.

 

OLO, coś w tym materiale musi być. Mam kumpla z 2 latkiem G&P na m120 i ze sporym rofem, regularnie do niego zaglądam i tłok ciągle jak nówka.

Link to post
Share on other sites
Ten ząb urywa się najczęściej z powodu zbyt dużej szybkostrzelności.

Nie zgodzę się z tą opinią. Jeśli tłok pęka w tym miejscu to od uderzenia nie zablokowanej zębatki tłokowej, czyli winna jest zapadka przeciwpowrotna lub jej gniazdo, w którym jest osadzona.

 

W GB G&P gniazdo lubi się rozejść a pierwszym objawem jest wylatywanie zapadki podczas składania GB. Może też być problem z zębem, który lekko nadkruszony nie łapie za każdym razem. Ostatnim elementem jest sprężynka - jeśli jest za długa o 0,2mm (tolerancja producenta) to w trakcie pracy siła działa na zgięciu a po zmęczeniu materiału odpada.

Link to post
Share on other sites

Gdyby to była wina antireversala to na tylnej płaszczyźnie ułamanego zęba był by odcisk zębatki. Jeżeli takiego odcisku nie ma to antireversala nie musisz ruszać.

 

Po rozpołowieniu gearboxa antireversal zazwyczaj wypada lub przekrzywia się, więc tym się nie sugeruj.

Link to post
Share on other sites

Odcisk może być ale nie musi - wszystko zależy od materiału z jakiego zrobiony jest tłok.

 

Aby dowiedzieć się czy już czy dopiero w przyszłości mogą być problemy z antirewersalem załóż go wraz z zębatką silnikową i zobacz czy wypada. Jak siedzi to nie ma problemu.

Link to post
Share on other sites

Luglo, sorki ale mylisz się. Naprawdę mało gdzie antyrewersal trzyma się w miejscu.

 

Tłok w G&P się urywa bo jest z marnego materiału ostatnio i tyle... Yu nie ma co zbytnio dywagować. Poza tym jakby antyrewers nie łapał to by było słychać cofanie zębatek po strzelaniu serią.

Link to post
Share on other sites

Poldeck nie twierdzę, że samo wypadanie jest już problemem ale tylko jego zwiastunem.

 

A jeszcze co do tłoka to ciężko zerwać go podczas normalnej pracy, ponieważ na ten pierwszy ząb działają najmniejsze siły (sprężyna dopiero zaczyna się naciągać). Tłok w G&P to żenada - sobie i znajomym wymieniałem zanim jeszcze giwery wogóle trafiły do walki. Ot kupa i tyle.

 

Przypomniało mi się coś jeszcze i może się przyda;

Czasem może zdażyć się, że ten pierwszy ząb zostanie oberwany ponieważ po wymianie tłoka i/lub głowicy tłoka na inne, długość całkowita jednego z drugim jest różna od pierwotnej.

Link to post
Share on other sites

grisza76

Poczytaj trochę o tłokach. Nie ma sensu kupować drogiego w dodatku super "twardego" tłoka. Tłok jest w replice zaworem bezpieczeństwa. Jeśli coś ma polecieć to najlepiej właśnie tłok. Jest to najtańszy element boxa.

 

Nie kupuj aluminowego bo tylko zwiększysz bezwładność w boxie. Stalowe zęby są twardsze jednak posiadają małą udarność.

 

Polecam tłoki POM-owe lub nylonowy. Ja mam nylonowy DF, to jego zdjęcie po przebiegu ponad 30000 kulek przy 430 fps i ponad 2000 przy 510 fps.

 

9d55023a01189afcm.jpg

 

Później podeślę Ci kilka propozycji.

 

 

Jak już Preston napisał wcześniej - dobry tłok z tworzywa. Do M130 w zupełności wystarczy.

 

Ja miałem w G&P biały smigał około roku na m110 oststnimi czasy mam tam DF i m120. Narazie nie ma problemu po wiekrzym przebiegu zaglądne i jak kogoś będzie interesowało jak wyglada dam foty gdzieś do odpowiedniego tematu ;-) . Ale jade tylko na semi jakoś bardziej mi to pasuje jest oszczedniejszym rozwiązaniem :wink:

Edited by Karol88
Link to post
Share on other sites

Ok, to może coś mi przy okazji doradzicie jeśli chodzi o wybór tłoka do sp130 przy sporym rofie?

 

co znaczy spory rof ?:) moge polecic prometheusa za bodajrze 130zł stoi, u mnie chodzi na m140 systemy + 35k/s , wypluł około 20000kulek i ma bardzo małe ślady zużycia, jesli ktos chce to moze sobie zrobić także podkładkowanie tłoka (najlepiej zapytac wujka gogla co i jak):)

Link to post
Share on other sites

Spory rof oznacza baterię 10,8 przy niskooporowym okablowaniu. Jutro będę miał chrono to go zmierzę. Co do wzmocnionych tłoków DF, to wg asgshopu pakują go do tuningów nawet m150, należy jednak uważać, by ostatni ząb tłoka nie haczył z zębatką tłokową. Czyli - jak rozumiem - pilnik w dłoń i w razie czego drobne modyfikacje?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...