Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] SWD Dragunow [A&K]


Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fabryczna komora jest dobra. Ma tylko jeden minus: dostęp do regulacji. Lekarstwem na to jest komora właśnie od Airsoftpro i na razie nic lepszego na rynku chyba nie było.

Jeśli nie zwróciłeś uwagi na temat wątku i szukasz do elektryka to jest osobny wątek.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co za model masz tego swd ale u mnie jest komora przykręcana śrubami i jest bardzo stabilna, nie ma mowy o ruszeniu się komory. Ostatnie o czym bym myślał to poprawianie stabilności. Nie wiem jak w airsoftpro ale jedynie co mnie zainteresowało w komorze stockowej to brak możliwości wsadzenia flat lub r-hopa. W airsoftpro da radę wsadzić dystanser jaki się chcę?

Link to post
Share on other sites

W komorze stockowej jest kawałek oringa na płasko i docisk śrubka od góry, natomiast w komorze czeskiej (i poronionym klonie pps) jest pionowy wałek kompozytowy (można też metalowym zrobić), rozwiązanie identyczne jak w komorach w systemach świniaka - czyli m249, m60, pkm i podobne. Flata można robić na gumce, ale bez gruntownych przeróbek (wiercenie i dremlowanie) nie da się wstawić dystansera typu mapleleaf. Pewnym ulepszeniem jest rozwiercenie otworu na wałek, z niecałych 2,7 mm do ponad 4 mm i wstawienie dystansera np.z kawałka wycioru. Wtedy docisk jest większy, płaski i wszelkiego rodzaje modyfikowane hopy mogą jakoś działać.

Przy czym, bawiłem się w przeróbki hopa, flaty, r-hopy, g-hopy (docinanie i klejenie łatek na lufach pdi to koszmar, ze wzglewdu na kształt okienka) i o ile w aegach do max 450-500fps faktycznie to poprawia stabilność kręcenia, o tyle w swd 600+ jakoś nie bardzo udało mi się uzyskać lepsze rezultaty niż przy dobrej, klasycznej gumie hu. Nie wiem, może coś źle robię, a może to kwestia wagi kulek i prędkości wylotowych.

A co do przeróbki komory z ak do swd, pomijając mały sens i karkołomność całej operacji, to tej akurat się nie da, bo ma całkiem inne wymiary i sposób mocowania, a nawet gdyby to całkowicie pociął i przerobił (równiezz mienił głowice i średnice dyszy), to od drgań zarówno swd sprężynowego jak i przy napędzie gazowym, wszelkie komory aegowe z trybami, będą się zwyczajnie przestawiać i rozregulowywać. Nie bez powodu komory do mocnych replik sprężynowych, albo mają docisk na imbusach, albo na pierścieniu trącym o oring gumowy.

 

Potfurr, wrzuć filmik jak to strzela, ale postaraj się postrzelac na specnach 0,45 albo bls tej samej wagi, bo z kulkami novritscha to ja mam same problemy - moim zdaniem są super pod gumy vsr ale aegowe zawijają i niszczą. W międzyczasie postaram się zrobić turtorial jak czeską komore założyć i skompensować ewentualne odchyły przy strzelaniu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Od jakiegoś czasu bawię się w ASG, póki co z karabinem.

Wiele lat temu kupiłem sobie za jakąś niewielką kwotę replikę SWD, trochę z tego postrzelałem i potem schowałem do szafy. Po przejrzeniu forum wydaje mi się że jest to właśnie replika A&K. Naszło mnie żeby zreanimować tą replikę i postrzelać z niej. Po przyjrzeniu się replice wydaje mi się że trzeba wymienić jej "wnętrzności". Przydałby się też nowy selektor ognia... w tym w replice element wewnątrz po prostu się ułamał ( ZnAl ) i teraz w zasadzie nie działa w ogóle.

Potrzebowałbym więc wymienić wszystko... komora HU tłok, cylinder itp. także jakaś lufa

Tak więc co byście tu polecili zrobić? no i jaką sprężynę wstawić tak aby uzyskać jakieś przyzwoite osiągi? tak aby ręka mi nie odpadła po oddaniu kilkudziesięciu strzałów :P

edit: jeśli to pomoże w zidentyfikowaniu repliki i stwierdzeniu co wymaga wymiany to mogę wrzucić jakieś zdjęcia, powiedzcie tylko na co zwrócić szczególną uwagę

Edited by Arczi85
Link to post
Share on other sites

Dzięki Buniek za czujność i prawidłowe pokierowanie. Faktycznie na wszystkie pytania, kolega Arczi powinien znaleźć informacje w recce na 1 stronie tematu. Recka ma swoje lata, ale ejst uaktualniana i jak najbardziej merytorycznie poprawna.

Nadmienić jeszcze chciałem, że udało mi się pozyskać trochę części do palnych swd,m.in. oryginalne długie pasy, kolby, okładki. Część fantów jest na giełdzie, ale gdyby ktoś coś potrzebował to proszę na pw.

Link to post
Share on other sites

TlzmppD.jpg

 

dxCg6NF.jpg

 

Trzeba będzie przetestować, spróbuję w niedziele. Ostatnio jak strzelałem w niedziele kickingmustangi uciekały czasami w lewo jestem ciekaw czy wina repliki czy kulek. Zaważyłem, że około 0 do -2 stopni gumka się nagrzewa na początku kręciło za słabo pod koniec za mocno :/ G&g czarna chyba tam siedzi. Mogę kulek hp airsoft lub sztraitów użyć jako wyznacznik ewentualnych problemów z repliką?

Link to post
Share on other sites

STrzelaj z jakichkolwiek kulek, ale srajty oszczędzaj. Strzelaj zarówno z luneta jak i bez. Austriackie kulki 0,49g sobie daruj, bo gumke hu zarżniesz. Ustaw replikę poziomo i strzel kilka razy, z hopkiem na 0 i na pokręconym.

Jeśli bez hopa replika strzela prosto, a z hopkiem pokręconym w lewo - to przekręcona guma.

Jeśli bez hopa i z hopem wali w lewo - to replika skrzywiona.

Replika była skalibrowana z optyką i pięknie niosła na 100m. Ale po wypadku to cholera wie, podejrzewam skrzywienie lufy i body - wbrew pozorom dosyć częsta przypadłość swd.

Dla Ciebie jest to problem i nie możesz ogarnąć, ale jakikolwiek serwisant albo ktos kto grzebał w swd, sprawdzi szybko i ogranie sprawę w 15 min.

Link to post
Share on other sites

Dostałem na serwis trochę replik, m.in. swds od a&k. Technicznie to jest swd a&k, tyle że z innym body - dla odróżnienia od swdsa aresowskiego, który zbudowany jest lekko inaczej.

W każdym razie, właściciel powiedział, że replika jest niesprawna i chciałby, żebym ją doprowadził do działania. Do tego doszła komora czeska i lufa promyka.

Na replice siedziała kopia optyki type JJJ, to: https://gunfire.com/pl/products/replika-lunety-celowniczej-pso-1-montaz-swd-1152221265.html

w porównaniu do chinola za 250-300zł: wygląd jest identyczny, malowanie i oznaczenia sa lepsze, regulacja dla odmiany działa, jest płynna i w dużym zakresie. Niestety pomimo ceny zbliżonej do oryginalnego pso, pso1 czy type jjj, w tej kopii jakość obrazu jest taka jak w taniej replice, czyli biedna. No dobra, na replice swds siedziała replika lunety type jjj i... zejść nie chciała. Ktoś zakręcił na maxa śrubę zacisku montażu i wbił optykę na szynę. Poezja. Chwilę zajęło zdięcie tak by nie uszkodzić. Po ściągnięciu pokrywy taki widok się ukazał:

3a5870228b1ddc61gen.jpg

brak sprężyny i tłoka, czyli wirtualny napęd na importowane powietrze, faktycznie miało prawo nie strzelać. Po usunięciu prowadnicy i zespołu spustu, nie dało sie wyciągnąć suwadła, bo cylinder był w nie wbity (dosłownie) jedynie do połowy, a głowica nie była wkręcona w cylinder tylko sobie latała w suwadle. Znów chwile kombinowania. Jako że głowica cylindra nie była w niego wkręcona, to zarówno gwint w cylindrze, komora hu jak i dysza były po mocnych przejściach:

1567826e6d22f812gen.jpg

a4a5b4c005997999gen.jpg

nad suwadłem tez się ktoś znęcał, zapewne w celu zwiększenia uchwytu:

c00d0bde0cab9a2bgen.jpg

Ok, bywa i tak. Zobaczmy co z zespołem lufy. Już na dzień dobry po usunięciu okładek, micha mi się cieszy... nie no, fachowa stabilizacja:

107a33654eff3fa6gen.jpg

53b5b2a7af3e3a6egen.jpg

Ciekawe czy śruby są jak w stocku dociskowo, czy na wylot przez body, jarzmo i lufe zewn.?

Odpowiedź przerosła moje przypuszczenia, było przelotowo, na wskroś,  również przez lufę wewnętrzną! Że też ja na taki sposób stabilizacji nie wpadłem.

2e83c12afe9e15cfgen.jpg

6c73d04b96e9e442gen.jpg

Nie no cudnie. Żeby uruchomić ta replikę musiałem dołożyć:

- suwadło

- cylinder

- głowice cylindra by Bart w wersji inox

- tuleję prowadnicy spręzyny

- sprężynę główną m170 shs

- komorę hu AP + gumę g&g + dorabiany dystanser

- lufę wewn. promyk 550mm

Replika działa, generuje 590 fps, strzela ładnie na bls 0,45g (410 na wylocie) i dosyć fajnie da się zestroić ta kopię optyki theta.


Dlaczego opisuję zdarzenie? ANo dlatego, że zwykle namawiam do zakupu używek pewnych replik, o ile nie były zbyt mocno lub nieumiejętnie tuningowane/psute czy jak tam to nazwiecie. Części do sprężynowego swd w sprzedaży detalicznej w zasadzie nie występują - pomijam wszelkie gnioty typu G&H, AP (jedynie ich komora hu jest ok) czy poronione komory pps. Części można uzyskać jedynie na rynku wtórnym, z zdekompletowanych replik. A podstawa muszki, przeziernik i baka to sie baaardzo rzadko trafiają.

Tutaj akurat musiałem wymienić praktycznie cały zespół pneumatyczny, ale moim zdaniem i tak warto, bo replika będzie nie do zarżnięcia. Więc jeśli macie okazję kupić swd (lub swds) a&k, koer, czy gfc w dobrych piniondzach to przyglądnijcie się replice dokładnie i zobaczcie czy są gdzieś na komisie dostępne części z jakiegoś rozbitka.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

@Dżejrosz raczej z tym ciężko, zostaje eBay albo pytanie po sklepach z bronią, które oferują karabiny Tigr... Na eBay'u bez 100 dolarów nawet nie podchodzić, a z replik szczerbiny są nie do dostania, bo wszyscy gubią (wiem na własnym przykładzie).

Możesz próbować wykombinować sprężynę i szczerbinę od AK-74 (tą do 1000 metrów) - taka będzie pasować i taki zestawik od Cymy lub Boyia nawet na naszej giełdzie idzie znaleźć za nieduże pieniądze.

Link to post
Share on other sites

Szczerbinki do swd to faktycznie deficytowy towar, choć mi nigdy nie udało się jej zgubić. Na tej aukcji jest szczerbinka z swds, ale to to samo co w swd.

https://www.olx.pl/oferta/czesci-swd-CID767-IDzohy4.html#e73ae71365

Można założyć szczerbinkę z ak (jest krótsza), ale sztuka jets sztuka i dziurę zatyka. Wszystko pod warunkiem, że nam spreżyna/blaszka z swd została, bo w ak jest całkiem inna.

Poza tym, jakby kto szukał konkretnej, oryginalnej optyki w normalnych piniondzach:

https://www.olx.pl/oferta/luneta-posp-svd-swd-CID767-IDzhsHi.html#e73ae71365

A tak z innej bajki, pamiętacie jak ostatnio dostałem na serwis swd bez tłoka? No to teraz przyszedł ulep bez cylindra ;D z tym porytym montażem pod optykę, o którym zawsze mówiłem że nie pasuje - choć w tym wypadku jak sie napcha blaszek miedzianych i kleju na gorąco to trzyma, tak że trzeba było młotkiem zbijać. Z innych kfiatków w tej replice do :

fde45aadab888063gen.jpg

161fc8465e26e97dgen.jpg
 

- autorski montaż prowadnicy suwadła

e2c3677d9ec156aegen.jpg

- niewypał hu pps

4b8ef465d7955cd0gen.jpg

-obgryziona guma hu

9bc8502252fa25begen.jpg

 

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Dżejrosz napisał:

Cześć ,

posiada może ktoś na sprzedaż szczerbinkę? Nie leży komuś jedna niepotrzebna? 

Dorabianie będzie bardzo nieopłacalne także pytam czy komuś może nie zawieruszyła się jedna.

Ja gdzieś powinienem mieć jedną albo dwie na zbyciu.

odezwij się na PW

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 24.04.2019 o 23:37, stanis69 napisał:

Czy jest tu ktoś kto przerobił nasze SWD na SWU? 

Na sprężynie mogło by to być ciężkie do naciągnięcia ale w gazie powinno być spoko.

Ale do rzeczy, interesuje mnie jak przenieść spust do przodu? Macie jakiś patent na mechanizm/cięgno?

Elektryki przerabiano, bodajże Mg Schutze składał.

Ze sprężyniakiem ciężka sprawa, bo nawet gdyby to ciężko będzie przeładować, a naprężenia na cięgna spustu były by potworne. Ciut lżej powinno być przy sdik.

Przy obecnym pdik sprawa niby jest prostsza, ale nie do końca, bo tez cięgno trzeba by robić, a nacisk na zawór spustowy rośnie wraz zciśnieniem.

Natomiast przy tej konwersji, którą ja mam (prototyp) nie było by większego problemu żeby to na swu zrobić - u mnie zawór spustowy jest osobno, podpięty do konwersji na 2 wężykach, tak że równie dobrze mogę sobie cały spust przenieść na front czy na kolbę. Jest to jakieś wyjście, coby swu poskładać, ale musiałbyś szukać pdik pod v2 starego typu - tego w 2 czerwonych blachach, nie w szkielecie v2.

 

Odnośnie fotek z gratami - baka, oczko do pasa i czerwona szczerbinka nieaktualne - buchnąłem je ja :D

@dżejrosz

po mojemu to masz sucho w cylindrze, a sdik potrzebuje smaru coby się nie zacinać. To samo miałem, gdy jeszcze sdik używałem, jak mi zimą przy -20 stopniach smar w cylindrze zamarzł. Psiknij silikonem na konwersję i do cylindra, daj tez ciut na mosiężną prowadnicę, powinno pomóc.

Jak nie pomoże, to ślij, zaglądnę i poprawię, bo takie tez są objawy gdy się kulka w komorze zacina.

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Cześć,

W zeszłą sobotę postanowiłem pobawić się w zmianę lufy wewnętrznej i głowicy cylindra. Lufę wybrałem EDGI 590mm, głowica oczywiście od Bart_a.
Komorę mam czeską z tym czerwonym pokrętłem od ustawiania hopka, kiedy zakładałem komorę na gumkę HU bardzo zwężało jej kołnierz i nie dało się przepchnąć przez niego kulki co później poskutkowało urwaniem kołnierza.

Czy ktoś ma jakąś radę na ten zwężający się kołnierz przy instalowaniu komory HU?

Jeśli podałem za mało info poproszę to śmiało pytajcie, chcę rozwiązać problem i bez strachu używać mojego SWD.

Pozdrawiam,
Tax.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...