Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Jaki silnik?


Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

No tak ale może też być tak, że spalenie się silnika być może pociągnie za sobą dodatkowe skutki np. zwarcie układu, zniszczenie baterii (szczególnie LiPo), zniszczenie mosfetu, spalenie kabli, że o zepsutej zabawie na strzelance na której dojdzie do awarii nie wspomnę.

Polecam wymianę na silnik High Torque SHS - nie do zajechania.

Edited by Tomek P-ń
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Co do silników Elementa, to trzeba troszkę uważać. U mnie w AK Element Ultra Torque przy sprężynie SP130, okablowaniu RC, mosfecie i LiPo 11.1V 1600mAh 20C po wystrzeleniu 2 mid-capów wsiorbało mi tłok, wyglądał tak jak by kosiarka przez niego przeleciała, no ale wiadomo dość mocna sprężyna i nie mały rof spowodowało, że kompozytowy tłok się po prostu poddał. Po wymianie tłoka na niebieski CA z metalowymi zębami poddały się zębatki, które następnie wymieniłem na SHS 16:1. Teraz wszystko lata jak trzeba. Ostatnio wymieniłem springa na SP150, nie wiem jaki mam ROF po tym zabiegu, aczkolwiek nadal wydaje się być szybki. Jutro odpalę audacity i sprawdzę jaki ROF mam w tej replice i wrzucę tu info.

 

Aktualnie czekam na silnik neodym P&J, ten porównywany do Systemy Magnum, tak więc wydaje mi się, że mocą zbliżony będzie do tego Elementa, z tym że prawię połowę tańszy. Ktoś z Was mógłby powiedzieć coś więcej o silnikach P&J? Czytałem temat o silnikach i parę razy natrafiłem na komentarz, w którym to ludzie radzili kupić właśnie silnik P&J, aczkolwiek nie podawali jakiś szerszych informacji na ich temat. W M4 od EA mam SP120, po wsadzeniu tej sprężyny stockowy silnik zaczął wydawać z siebie bardzo niefajny dźwięk. Początkowo były typowane źle spodkładkowane zębatki, co okazało się nietrafioną diagnozą, podkładki były ok, ale dla świętego spokoju i 100% pewności spotkładkowałem wszystko od nowa, tak że jest teraz lepiej niż było, a było dobrze. Koniec końców wniosek jest taki, że silnik ledwo zipie przy tak mocnej sprężynie stąd wcześniej wspomniany przeze mnie nieprzyjemny dźwięk (świstanie). Gdyby nie bateria LiPo 7.4V 2000mAh ~15/25C to prawdopodobnie na jakiejś baterii 8.4V silnik już by nie uciągnął tej sprężyny. No ale w większości przypadków markowe repliki mają to do siebie, że są składane na bebechach dedykowanych pod daną sprężynę, w moim przypadku było to 330fps. Myślę że SP120 przy komorze King Arms i dodatkowym doszczelnieniu głowicy cylindra i zrobieniu strzykawki na głowicy tłoka>cylindrze powinno dać mi jakieś 440/450fps więc nie dziwota, że silnik przystosowany do ~330fpsów ledwo to ciągnie.

 

 

Co do filmiku SCDTV to coś liche są albo te ich silniki, albo te ich baterie. Ja w AK mam SP150 i nie ma problemu żeby LiPo 7.4V uciągnęło mi tego springa, no ale żeby nie było, że mam zajebi.cie mocny silnik, to kolega w tej samej replice też ma SP150, z tym że stockowy silnik (CYMA neodym) i też moje LiPo 7.4V bez problemu to wszystko Ciągnie, a ich tuningowe silniki nawet raz nie są wstanie oddać strzału na M150? IMO coś tu jest nie halo.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Mi nie zależy na dużym rofie, dla mnie najważniejszą rzeczą jest sprawność i niezawodność repliki. A zwiększanie ROFu niesie za sobą szybsze zużycie części. Priorytetem dla mnie jest wsadzenie silnika który nie będzie tak hałasował przy naciąganiu sprężyny.

http://w443.wrzuta.pl/audio/1YnvrVZ4DvL/m4a1

Tu macie nagranie dźwięku, na którym słychać wkurzające świstanie. w rzeczywistości jest dużo głośniejsze, także wymiana silnika musowo, bo chciałbym mieć dość cichą replikę.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

No to wydaje mi się, że zdecydowanie High Speed, może Element albo GFC? Z nagrania SCDTV wyniaka, że silnik HS daje całkiem przyzwoity ROF. Chociaż z drugiej strony jak już wcześniej wspominałem mam Element Ultra Torque a przy SP130, baterii LiPo 11.1V i okablowaniem niskooporowym stockowy tłok zjadło mi po wystrzeleniu 2 mid-capów. :P Prędkość była na tyle duża, że zestaw tłoka i cylindra nie był w stanie sprężyć tak szybko powietrza przez co miałem spadek zasięgu i mocy no nie przymierzając aż o połowę.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...