Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Sporo osób pytało mnie o pewne rozwiązania, które zastosowałem w replikach beryli, a że raczej pewnie nie będzie mi już dane jakkolwiek wykorzystać własne patenty, to zdecydowałem się co nieco pokazać - może ktoś skorzysta ;) .

 

Specjalnie się rozpisywać tu nie będę, bo i nie ma takiej potrzeby - po prostu postaram się pokazać na zdjęciach, jak to i owo można wykonać ;) . W razie co zawsze coś dopowiedzieć mogę czy tu, czy komuś na PW ;) .

 

Kończąc przydługi już wstęp - całość projektowałem tak, by było to możliwie jak najprostsza, a zatem niezawodne i przyjemne w ewentualnym serwisowaniu.

 

Funkcjonalna dźwignia bezpiecznika

 

Wymaga przerobienia oryginalnego elementu blokującego spust poprzez doczepienie do niego odpowiedniej krzywki. Cały taki zespół musi być dociskany sprężynką (...).

 

2.jpg

 

W samej dźwigni selektora niewiele trzeba zmieniać - ot, trochę ją podpiłować od strony GB ;) .

 

Oczywiście trzeba jeszcze przerobić samą komorę zamkową. Polecałbym odłupanie wewnętrznej płytki usztywniającej i wstawienie w jej miejsce nowej. Ułatwi to zaklejenie otworu po starym selektorze i będzie znacznie pewniejszym mocowaniem dla nowej dźwigni. Tak to powinno działać:

 

https://picasaweb.google.com/113340133433564836162/BerylAEGMateriaY#5724282086152642706

 

 

Funkcjonalna dźwignia selektora (bez serii 3-strzałowej)

 

Sama dźwignia selektora trzyma się na oryginalnym "cycku" wystającym z ośki. Uwaga praktyczna: trzeba bardzo ostrożnie przerabiać komorę zamkową, żeby potem całość nie latała za luźno.

 

P1180105.JPG

 

P1180102.JPG

 

P1180107.JPG

 

Od wewnątrz komory zamkowej mocowany jest talerzyk (dobrze spasowany nie wymaga użycia kleju), który później przeniesie ruch selektora na płytkę selektora (w GB).

 

P1170676.JPG

 

Do płytki selektora trzeba doczepić dwa wąsy. Tutaj mała uwaga: poniższe to zdjęcie pierwszego prototypu i z tego co pamiętam, to wąsy są umiejscowione za bardzo z prawej.

 

P1170677.JPG

 

Jak spojrzeć na powyższe zdjęcie - z talerzyka wystaje taki gwintowany pręcik. Powinien on wchodzić pomiędzy wąsy w płytce selektora (patrz poniżej).

 

P1170678.JPG

 

Efekt końcowy:

 

https://picasaweb.google.com/113340133433564836162/BerylAEGMateriaY#5724281275964436978

 

 

Obsada kolby - zaczep do szyny

 

Całość pomysłu polega na solidnym stalowym kolcu, mocowanym na piny/kołki w ogonie obsady kolby. Następnie do owego klocka mocowany jest poprzeczny "blat", na którym opiera się szyna montażowa. Całość dla pewności można dodatkowo skleić (polecam dwuskładnikowe kleje do metalu - w razie co "puszczają" po nagrzaniu pow. 100*C, a wytrzymałość spoiny zazwyczaj przekracza 300 kg/cm^2).

 

Elementy wykonane kolejno z: dużej śruby stalowej, aluminiowego kątownika L-kształtnego i blachy 1 mm.

 

P1180306.JPG

 

P1190786.JPG

 

P1190827.JPG

 

P1190825.JPG

 

P1190824.JPG

 

P1190829.JPG

 

P1190828.JPG

 

Czy to będzie solidne? Poniżej całość zamocowana jeszcze bez kleju, wisi w powietrzu trzymana za szynę.

 

P1190787.JPG

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Przy szkielecie robiłem kiedyś otwory, ale to przy okazji zupełnie innego patentu (selektor oparty o elektronikę) ;) .

 

Przy rozwiązaniach, które podałem tutaj te parę postów wcześniej, nic takiego nie trzeba robić. A jak do przymiarek będziesz oczyszczał komorę zamkową z wszelkiego syfu, to do GB nic nie powinno się dostać ;) .

Edited by dark_griph
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Czy ktoś próbował robić przeszczep gerboxa do body o wymiarach ostrego?

 

Jak wiadomo body ASG i ostrego różnią się długością około 5mm ( asg jest przedłużane o te 5 mm od dupy strony). KLIK1 KLIK2 (na zdjęciach body AKM ale gabaryty i rozstawy... są takie jak w berylu). Jedynym rozwiązaniem aby móc się cieszyć wymiarami ostrego (wydmuszka od rusznikarza) to cięcie gearboxa KLIK3 i przeróbka magazynka

 

 

 

Ktoś już coś takiego robił?

Jak długo pożyje gearbox po takich modach przy 420fps (max 450fps)?

Edited by mbiechu
Link to post
Share on other sites

Robił, było nawet w tym temacie. Ogólnie chodzi tu nie o cięcie przodu, co tyłka w gearboxie. Da się dość łatwo - tniesz całą du*ę boxa, wkładasz w body, tył robisz z kawałka blachy, którą wciskasz między body a box. Prowadnicę robisz na śrubie przechodzącej przez blachę. Zaleta to szybki dostęp do sprężyny i więcej fps, wadą jest tylko to, że musisz mocno zaprzeć boxa z przodu.

Link to post
Share on other sites

Sprężyny nie trzeba przecież obcinać, klocek wystarczy ładnie ponacinać. Gearbox nie jest osłabiony, a nawet lepiej dla niego, bo sporo naprężeń przechodzi na body, tylko trzeba umieć to ładnie złożyć. Z drugiej strony to kupa roboty, a nikt tego i tak nie doceni, dla 5 milimetrów nie warto.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jak może niektórzy zauważyli, temat "schudł" o 29 stron. Zniknęły posty z nieaktywnymi aukcjami allegro, przepychankami słownymi, offtopem, niedziałającymi linkami, z podziękowaniami za pomoc, itp.

 

Posty zostały przeniesione do specjalnego ukrytego tematu. Gdyby ktoś wiedział, że dana kwestia była już poruszana w niniejszym temacie, a teraz jej nie ma - proszę pisać, mogę chwilowo odkryć temat ze śmieciami.

 

Ponieważ nie po to traciłem czas , aby temat znowu "przytył" o kupę spamu, proszę osoby wypowiadające się o PRZECZYTANIE CAŁEGO TEMATU przed zadaniem pytania. To naprawdę nie boli.

Ostrzegam, posty leniów i ignorantów będą wywalane!

Link to post
Share on other sites

@ Kow@l

 

Zanim dorobiłem się oryginalnej gazrurki do beryla (ok 60zł), to zrobiłem sobie taką z rury od AKMa (10zł). KLIK

Na zdjęciu zamiennik jest krótszy ok 3mm, a z tego względu że ktoś na chama chciał odzyskać nakładkę z rury gazowej i dość ostro tę odciętą część styrał.

Przy sprawnym demontażu różnica wymiarów będzie mniejsza (...ale i tak o zębie zapomnij).

 

Ale jak budujesz wersję Commando to materiał jak znalazł.

Link to post
Share on other sites

KLIK

Cała filozofia polega na zeszlifowaniu tych zgrzewów na "pierścieniach" (czerwone strzałki) mocujących nakładkę. Zgrzewy trzeba zeszlifować na tyle głęboko żeby zebrać jak najwięcej materiału ( ...i osłabić materiał przylegający do zgrzewu, kolor żółty) ale na tyle płytko żeby nie uszkodzić samej rury. Potem przeciąć w poprzek i kombinerkami wyrywać kawałek po kawałku te "pierścienie".

Pomimo samego osłabienia materiału, dalej jest pancerny :), także jest trochę roboty i nerwów.

Edited by mbiechu
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...