Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

No, podstawa szczerbiny skończona, wielkie dzięki Dread ;) Ale trochę obszedłem Twój pomysł.

Nie dałem blaszek, przewierciłem podstawę, walnąłem ten kit i przecisnąłem przez niego śrubki i dodałem do nich nakrętki, żeby lepiej się to wszystko trzymało. Pozostało teraz tylko przypiłować co nieco.

Ponadto korpus doczekał się atrap nitów i selektora.

Link to post
Share on other sites

Jak kit się zwiąże, przszlifuje wsio, zrobię myk papierem ściernym to zrobię fotkę ;).

Jeszcze nie mam pomysłu jak przypasować łoże do okucia. Bo do zrobienia została mi tylko nakładka do skrócenia i nacięcia otworów (berylowa orginalna), łoże do skrócenia i dokręcenia szyn i chwytu no i okucie do sklejenia i powiercenia.

 

Docelowo ma być to hybryda tego:

Przechwytywanie%2520w%2520trybie%2520pe%25C5%2582noekranowym%25202013-03-10%2520094159.bmp.jpg

i

beryl5.jpg

 

Celowniki mam coś w rodzaju:

AN-94_Iron_Sights_BF3.png

 

Zastanawiam się jeszcze nad taką opcją:

3-close-assault-rifle.jpg

 

Tłumik jest jak w Twoim robionym dla kolegi z McFly (?) z B3, ale kolega _nonejm_ załatwia mi taki jaki ma Jacka Mini Beryl

Link to post
Share on other sites

Łoże do okucia? Podobnie jak w AKSU, tyle, że zamiast "dźwigienki" blokującej łoże, masz pin przechodzący przez całość. Ewentualnie możesz zrobić tak jak w długim berylu, czy AK, tylko nieznacznie będziesz musiał przesunąć muszkę.

Link to post
Share on other sites

Hmm, tylko jak to skleić, musiałbym kumpla zapytać o dobry klej do plastiku. Zastanawiałem się jeszcze nad dwiema opcjami. Albo podgrzać okucie i wtopić w łoże, albo nadmiar plastiku odpowiednio przyszlifować tak aby wlazło. U mnie raczej będzie siedziało jak w stockowej becie, bez niczego, na wcisk, ewentualnie skleję poxipolem w cholerę.

 

Co śmieszne, nakładka i łoże wydają się najbardziej banalne do wykonania, ale w moim przypadku to najtrudniejsza rzecz do wykonania, z podstawą szczerbinki było dużo szlifierkowania, dremlowania, pilnikowania, kitowania i wiercenia ale wiadomo było przynajmniej jak to ma się trzymać.

 

Aha, zapomniałem, jeszcze pokombinowałem z pokrywą zamkową z 74M, dziabnąłem daszek i trochę popiłowałem (Rusofile, prosze nie bijcie ;D), bardziej berylowo wygląda.

Edited by Maza94
Link to post
Share on other sites

Sklej papierem. Serio, weź kup super glue (żadne kropelki, to musi być superglut, albo płynny cyjanoakryl, nie żelowy) i od wewnątrz sklej naklejając "plastry" z gazety. Pięć warstw gazety, na koniec polej całość tubką supergluta (tylko na dworze, albo otwórz okno, opary mogą wyżreć oczy). Jak skleisz wewnątrz, to z zewnątrz potraktuj nagrzanym śrubokrętem - najpierw "wbijasz" śrubokręt prostopadle do linii cięcia, żeby zrobić coś a'la blizna frankensztajna, a potem znowu na gorąco wygładzasz te linie, żeby nie było ich widać. Na koniec szlifujesz papierem ściernym. Gazetę wewnątrz psiknij sprejem i gotowe.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze się zastanowię nad takim rozwiązaniem, dzięki wielkie. ;)

Kumpel (z kumplem z ekipy robię, bez niego to bym został z podziabaną betą ;) ) będzie miał wolny tydzień, więc dorobi rowki pod szynę, zamontuje selektor, kolbę i dokończy okucia. W weekend wrzucę zdjęcia już całego, pomalowanego z celownikiem XPS miniaczka.

Link to post
Share on other sites

Miniacz zaiste zacny :)

 

Ktoś mógłby opisać, lub nawet wrzucić schemat przeróbki podstawy szczerbinki do Mini Beryla (w systemie VFC)?

indeks.jpg

 

1. weź podstawę

2. wywal rygiel

3. tnij

4. przyłóż

5. do środka włóż kawałek przyciętej rury gazowej systemu VFC, przytnij uszy w dziurze na rygiel

6. teraz najtrudniejsze - przy pomocy palnika gazowego i śrubokręta trzeba zlutować oba elementy, w tym celu podgrzewa się punktowo miejsce złączenia, a jak metal zaczyna się topić, to przejeżdżamy śrubokrętem po spoinie. Poćwicz najpierw na jakimś innym kawałku znalu, żeby całości nie stopić. Uwaga! Nie stosować w przypadku Cymy 04x!!!!!!!! Lutować da się tylko znal od Boyi, APS i JG, w przypadku Cymy cały element popłynie po stole. Cymę i inne nielutowalne rzeczy trzeba niestety kleić tym kitem, co polecałem wcześniej

7. robisz dach podstawie, podobnie jak w poprzednim przypadku, albo z blaszkami, albo tak jak Maza zrobił bez blaszek

8. przykręcamy szynę. Reszta szczegółów identycznie jak w poprzednim poradniku.

Link to post
Share on other sites

Papier z superglutem ma olbrzymi potencjał, obczaj sobie to:

http://i434.photobucket.com/albums/qq70/Mousemuffins1/Samaritan/100D0512.jpg

http://i434.photobucket.com/albums/qq70/Mousemuffins1/Samaritan/100D0476.jpg

 

Model wykonany z papieru nasączonego cyjanoakrylem, wychodzi wytrzymałość wyższa, niż w przypadku ABSu (nie pęka przy próbie łamania). Sam używam tektury nasączonej superglue do budowy pancerzy i kostiumów (obecnie dłubię najnowszego Ironmana, dlatego taka posucha w "moich" tematach o replikach).

 

Gdzieś na forum był filmik z papierowym Remingtonem 700, który był w stanie wystrzelić pocisk z naboju bez ładunku (sama spłonka i pocisk w łusce).

 

Tak więc nie bać się, używać papieru i supergluta w dużych ilościach :)

Link to post
Share on other sites

Mój miniacz doczekał się malowania, tylko boję się że wyszło mi ciut za grube (1 warstwa podkład, 3 warstwy lakier) ale kolorek wyszedł nawet fajny. Jutro wkładam GB, zakładam chwyt, przyrządy celownicze, i ogólnie składam to co mam. W weekend będzie skończony. Ale wrzucę jeszcze fotki po częściowym złożeniu z pokrywą, chwytem itd.

Link to post
Share on other sites

IMG011.jpg

 

Jeszcze trochę roboty przedemną, okucie już schnie w niedziele je odpowiednio przyszlifuje, otwory nawierciłem podobnie jak w ostrym (trzy otwory zamiast jednego "na wycior"), teraz czeka mnie przyklejenie szczerbinki i zrobienie tych cholernych okładek.

Link to post
Share on other sites

Połączenie suczowego i emkowego. Uciąłem ten lejek w rumcajsie, dociąłem emkowy do ostatniego pierścienia, dałem do dopasowania tokarzowi (powiększenie otworu w sukowym, żeby na wcisk wlazł emkowy), poprawiłem poxylinką i pomalowałem.

 

Czeka mnie jeszcze sporo roboty, do poprzednich pierdół doleciało jeszcze suwadło, montaż pokrywy i okablowanie.

 

PS: Wiecie może czy da się przerobić stockowego hi capa tak by wlazł do orginalnej skorupy?

Edited by Maza94
Link to post
Share on other sites

Da się przerobić. Bierzesz hicapa, wywalasz z niego bebechy i ścinasz wszystko tak, by wlazł do skorupy. Mechanizm trzeba spiłować 0,5-0,7 mm z obu stron i wywalić wszystko co haczy. Jak wlezie, to docinasz skorupę oryginała i wsadzasz wszystko na cacy. Drukujesz na kawałku złotego papieru czarne naboje, docinasz i wsadzasz całość tak, by z zewnątrz mechanizm hicapa wyglądał na stopkę donośnika. Potem już tylko szlifujesz, by kółko luźno chodziło.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...