Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Smar grafitowy do zębatek.


Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tylko wiesz, nawet gdyby to był rewelacyjny smar do GB właśnie tak jak opisałeś 90% użytkowników AEG z nich korzysta.

Dlatego, napisałem, że ja z niego korzystam. Zresztą też miałem obawy przed użyciem tego smaru, ale po oględzinach Gb-oxa po około miesiącu użytkowania w 80% na semi nie zauważyłem żadnych oznak, które pisałeś [pisaliście] w następnych postach ;) Nie wiem czy dalej stoimy "na zębatkach" czy już idziemy głębiej w GB :roll:

Stosowałem [teraz już chyba przestanę...] chociażby w MP5 Galaxy ze względu na głośnią pracę mechanizmu i ten smar wycisza jednak.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
Nie wiem po co Dexter powołujesz się na skalę twardości, co do to ma do tarcia
Skala Mohsa. Okresla twardość substancji w pewnym konkretnym parametrze: szereguje je wg tego jakim minerałem można zarysować inny. Tym który ma więcej w tej skali zarysujesz ten który ma mniej. Nie odwrotnie. Chrom ma 7, grafit ma powiedzmy nawet 2. Przykładowo. Jest to skala jedynie porównawcza, nie podaje żadnych jednostek.
Link to post
Share on other sites

Napiszę jeszcze raz, smar grafitowy jest smarem ciernym i niestety nikt tego tutaj nie zmieni. Jest smarem którego nie wolno używać do np. łożysk tocznych (tarciem zwiększa średnicę otworu łożyska), elementów precyzyjnych (małych przekładni zębatych) itp.

 

Skala Mohsa ma jedną wadę. Mówi ona tylko o jednym parametrze i w określonych warunkach czyli mówi nam tak naprawdę o niczym, nas interesują warunki podwyższonej temperaturze i przy określonej prędkości i tarciu co ma się nijak do skali Mohsa.

 

Gdyby skala była absolutna i dało się ją zaadoptować do każdych warunków to nie było by innych skal twardości.

 

Smar grafitowy powoduje że materiał się ściera dla tego nie można go stosować przy np. łożyskach tocznych czy przy pracujących uszczelkach.

Link to post
Share on other sites

Musisz spróbować smaru, o którym mówi Major, na prawdę rewelacyjnie wygłusza cały jazgot GB.

I na dodatek jest tak drogi że kosztuje aż 4zł za tubkę 100ml. Co starczy na jakieś .... 20 replik, i to jak ktoś nie żałuje. Chyba że ktoś tym chce smarować cylinder itp to na mnirj starczy, ale wtedy to powodzenia :lol:

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

A oczywiście zębatki są statyczne i nie wykonują żadnych ruchów...

 

 

EDYTA: Idę z rana do moich wykładowców poinformować ich jakich bzdur uczą, po tylu latach czego się człowiek może na forach dowiedzieć... No, no, no...

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites
Smar grafitowy powoduje że materiał się ściera dla tego nie można go stosować przy np. łożyskach tocznych czy przy pracujących uszczelkach.

 

Amen

 

Ps. Nie wiem dlaczego ciągle na to samo pytanie trzeba odpowiadać. Niech mod przy kolejnej podobnej konkluzji wstawia warny :-F

Link to post
Share on other sites

A Ty będziesz pierwszy w kolejce po niego :twisted: .

Ale, zależy jak pracują te zębatki. Tak jak przedtem pisałem, o takich co robią za KM czy takich co raczej używają semi. W przypadku tego drugiego i niewielkich przebiegów GB ścieranie jest skrajnie minimalne ;).

Ale chyba już poprzestanę na graficie tylko w MP5 :-P .

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Zakupiłem smar ŁT-4S3.

 

Mam pytanie czym usunąć stary smar z zębatek (w tym przypadku grafitowy) ?

Wiadomo - chusteczkami i wacikami duży nadmiar jest ściągnięty ale co z tą małą resztą na zębatkach ?

Czy benzyna ekstrakcyjna wystarczy ? - Wystarczy zetrzeć szmatką czy zrobić kąpiel i zostawić na jakiś czas ?

Później wystarczy przedmuchać kompresorem i można już nałożyć nowy smar ?

Link to post
Share on other sites

mycie w rozpuszczalniku nie zaszkodzi ani zębatkOM ani łożyskOM .

Czym smarować ? - smarem

Jakim ? - każdy powie coś innego.... ja przykładowo smarem teflonowym przeznaczonym ponoć właśnie do AEG, drogie ale skuteczne, chociaż prawdę mówiąc niewykluczone że wazelina techniczna dałaby ten sam efekt. Jeśli czytałeś cały temat to ja osobiście odradzam smar grafitowy.

Link to post
Share on other sites

Ja dzisiaj zakupiłem LT-43 firmy venol

2576712.jpg

 

Za 1180ml zapłaciłem 10 złotych.

Mam nadzieję że nada się do smarowania zębatek oraz łożysk.

 

No chyba że to jakiś zły smar - to mówcie

 

W wiaderku zdaje się być ciemnoniebieski - na chusteczce zielony.

W weekend będę może smarował replikę więc zobaczę co i jak.

 

Wcześniej kupiłem zestaw smarów ze sklepu Azteko http://azteko.pl/zestaw-smarow-do-konserwacji-replik-asg-p-1652.html

 

No i czarny okazał się grafitowym - a teraz tutaj trafiłem na forum że grafit jest zły.

Edited by Żółwik
Link to post
Share on other sites

Tak nada się, masz to napisane w tym temacie kilkukrotnie. To jest właśnie smar do łożysk i małych przekładni.

Tłok - cylinder - smary silikonowe najlepiej, dobrze robią uszczelkom (które jak wiadomo są z gumy, nie wiem ile ma w skali mosha, czy jak to tam inaczej ;-))

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Akurat robię przegląd repliki i smar Teflonowy Guardera mi się kończy i chcę zastosować coś lepszego, po prześledzeniu tematu już wiem co. Do Zębatek smar ŁT-43 do zespołu cylindra smar silikonowo-teflonowy/wazelina techniczna a na zęby tłoka co używacie? Smar ŁT-43 najlepiej by się sprawdził ale może dostać się do cylindra zasyfiając go a nie wiem czy smar silikonowo-teflonowy/wazelina tech. sprosta wymaganiom w jakich pracuje tłok.

Link to post
Share on other sites
Musisz spróbować smaru, o którym mówi Major, na prawdę rewelacyjnie wygłusza cały jazgot GB.

 

Taa... Wiesz mogę go szpachelką nakładać a i tak zębatki JG będę wydawać pieśń godową...

 

Dziwi mnie tylko to, że ludzie potrafią się sprzeczać osobiście na temat prymitywnego mechanizmu...

Link to post
Share on other sites

Od siebie mam tylko taką uwagę że smary grafitowe lubią zasyfić GB zwłaszcza gdy rzadko się serwisuje..

Mój pierwszy kontakt z tym smarem w replice używanej często a serwisowanej rzadziej niż raz na rok było "O K*RWA!"

Wszystko było szare i dodatkowo to smar więc czyszczenie tego było masakrą..

 

Sam używam smaru teflonowego "sprywatyzowanego" z fabryki Danon`a używają go do maszyn a sam smar jest ciężko zmywalny dzięki czemu nawet niewielka ilość w cylindrze świetnie zmniejsza tarcie a na zębatkach według mnie sporo wycisza.

Nie mam pojęcia skąd go mają ale pewnie tani nie jest..

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...