Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

<<post z tematu "Blow back w ak/akm cyma">>

 

A co powiecie na połączenie tłoka z suwadłem sznurówką, czy jakąś żyłką? :)

 

http://www.youtube.c...h?v=jMLz9Kt4eBU

http://www.youtube.com/watch?v=8ooofPpq59w...re=channel_page

 

M120/M130, Silnik od AKM (czyli jakiś tam troque-up), 9,6v i powinno być super.

Ilu fps mogę się spodziewać przy takim zestawieniu z blowbackiem?

 

Enx- widać, że mój filmik znalazłeś. Teraz taka recka długoterminowa. EBB działa do tej pory (ponad 2 lata) fps spadły z 360 na ok 340-350, ale prawdopodobnie jest to wina sprężyny(stockowej). Replika to najzwyklejsze cm.028. Ostatnio poszło w świat. Teraz zabieram się za montarz takiego Blow backu w cm.031 i rk-03.

 

W tłoku jest zrobiona malutka dziurka i przewloczona tasiemka( zabrać żone/narzeczonej/ dziewczynie/ mamie z majtek odpruć :D albo kupić w pasmanterii) jest ona nasmarowana tak aby się nie przecierała, w tym szkielecie jest wyrwa jak skurczybyk ale dlatego bo nie wiedziałem za bardzo jak daleko się tłok cofa i nie chciałem też aby się to wszytko przecierało. Drugi koniec jest zawiazany na suwadle i tyle. EBB działa ponad 2 lata, replika intensywnie używana była do wczoraj. Teraz jedzie do innego maniaka :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Wiem, że jest jeszcze parę tematów dot. BB w G36 ale ten jest najświeższy.

Na wstępie mówię, iż nie wiem czy będzie to na 100% działać w Waszych replikach, u mnie działa jak na razie.

Otóż chciałem podrzucić Wam pomysł jak można wykonać BB bez sznurków, nakrętek na tłoku i metodą jak najmniej inwazyjną w GB (w moim wypadku nawet nie musiałem otwierać szkieletu). Mój mechanizm opiera się na zwykłej rowerowej szprysze. Zdjęcia powinny trochę przybliżyć koncepcję, niestety jak zwykle zdjęcia zrobiłem po skończonej robocie więc okazują one jedynie efekt finalny.

http://imageshack.us.../img1986ir.jpg/

Gwoli wytłumaczenia: szprychę wyginamy do kąta ~90 stopni tuż za jej gwintem, następnie robimy drugie zagięcie również prostopadłe ok. 9cm od pierwszego jednak w drugą stronę. Gwint obwijamy kilkoma warstwami taśmy teflonowej i wciskamy w gwint w który normalnie wchodzi śruba dokręcająca zamek (Zdjęcie nr 1 i 3). Długość powstałego ramienia należy samemu dobrać tak aby zahaczało ono o tłok ale nie wchodziło między zwoje sprężyny.

W tłoku wycinamy kształt litery "V" (Zdjęcie 2). Dzięki niemu tłok nie będzie zacinał się w tylnej pozycji przy naciąganiu sprężyny.

Zdjęcie 4 (mimo prześwietlenia) pokazuje jak to u mnie wygląda finalnie.

Na koniec filmik jak to wszystko działa:

http://www.youtube.com/watch?v=NjO6f-aPI68

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
orientuje się ktoś jaki jest spadek fpsów po tym?

Zastanów się chwilę i przeanalizuj cykl działania GB - to wyjdzie Ci, że to nie ma żadnego związku z efpeesami, tylko z ROFem - przy naciąganiu tłoka jest troszkę większe obciążenie (pochodzące od naciągania sprężynki atrapy zamka), ale przy strzale nie ma to znaczenia, bo tłok nie ciągnia zamka z powrotem (bo ten ma własną sprężynkę, a połączenie sznurkiem nie jest przecież sztywne)

Edited by wiciok
Link to post
Share on other sites

wygrzebałem jeszcze taki filmik , wydaje mi się że to lepsze rozwiązanie gdyz nie ma ingerencji w GB tak dużej by coś mogło się stać niedobrego.

 

Szczegóły tutaj:

http://www.airsoftsverige.com/V6/viewtopic.php?f=124&t=87315

 

Jak dla mnie to jest najgorszy z możliwych sposobów, bo i trzeba dłubać w szkielecie, i w prowadnicy i mamy ten idiotycznie wyglądający, latający przy strzelaniu pręcik.

Link to post
Share on other sites

niestety nie idzie zrobić tego 2 sposobem gdyż trzeba by przewiercić prowadnicę na wylot , a ona jest skręcona z 2 części . Wszystko pochodziło by ze 2 dni i by się rozsypało.

 

Dodano: 24 grudzień 2011 17:59

 

jakoś po świętach postaram sie to zrobic innym jeszcze sposobem niż te co tutaj wyżej były ukazane. Powinno sie udać .

Link to post
Share on other sites

Aż dziw bierze, że silnik mając taki dodatkowy ciężar do naciągania daje taki rof.

(wypowiedź odnośnie repliki z linku 3 posty wyżej)

 

Jak podłączył lipo 11,1 to rof daje (napewno nie była to stockowa bateria ani silnik )

Edited by musashi
Link to post
Share on other sites

Pojawił się ten temat, no i ja też zrobiłem swojego blowbacka ;D

Replika: Rk-06 boyi full stock

Konstrukcja:

wyciąłem podłużną dziurę w gb, na górze, przyczepiłem sznurek do nawierconego tłoka, nawierciłem suwadło no i działa ;)

Filmiku na razie żadnego nie dam, bo ukręciła mi się śruba od selektora i teraz mam z tym problem. Jak się uporam to zpodam film. Ogólnie rof się zmniejszył, silnik chyba się trochę szybciej grzeje. Mam nadzieje że sznurek się nie przetrze ;)

Link to post
Share on other sites

ja już skończyłem prawie swojego EBB , dam fotki jak tylko go dopracuję , na pewno pojawią się w sobote - niedziele.

 

Dodano: 30 grudzień 2011 17:39

 

Obiecane fotki . http://imageshack.us/g/207/zdjcie0250h.jpg/ .

Wycięcie takiego otwory w GB nie osłabia go . W tłoku zrobiłem dziurę i nafrezowałem ją od środka . tłok jest wzmocniony więc śruba sie nie wyłamie . Dodatkowo dokręciłem ją nakrętką , którą musiałem wcześniej zeszlifować o jakąś 1/4 / 1/2 swojej grubości początkowej . By się nie odkręcała zastosowałem lakier do paznokci i troszkę jakiegoś kleju na gwint , nie pamiętam nazwy.

Wszystko trzyma sie cholernie mocno , nie ma żadnego problemu z naciągnięciem sprężyny komory zamkowej .

zdięcie 3 i 4 . Trzeba dać tam blaszkę która zaczepia o nasz bolec z tłoka i ciągnie ze sobą komore zamkową .

Nie może być ona za cienka ani za gruba . i nie może sie zbyt łatwo wyginać . Ja zastosowałem nierdzewkę o grubości 1mm.

Otwór w niej jest troszkę dłuższy , a to dlatego że tłok przesuwa się z bolcem o około 7 cm , a komora zamkowa troszkę mniej , tak więc by wszystko się ze sobą ładnie zgrało otwór musi być dłuższy by tłok zaczepiał i ciągnął blachę dopiero po jakiś 2 - 2.5 cm . Strata FPS jest zerowa w przypadku Giet od CA, ponieważ one posiadają dodatkową prowadnicę ze sprężyną popychającą komore zamkową , tak więc po naciągnięciu jej przez tłok sama wraca na swoje miejsce.

Znajomy robił testy na taki sposób EBB i mówił że na zwykłym stockowym tłoku śruba wyłamała się po okresie 3-4 miesięcy . Na wzmocnionym tłoku czas powinien przedłużyć sie o drugie tyle.

Link to post
Share on other sites

Nie do końca - żeby mieć ebb tego typu trzeba co pół roku wymieniać tłok.

 

Na forum jest pokazany sposób na zrobienie ebb przy pomocy tasiemki (takiej z pasmanterii). Według pomysłodawcy wytrzymał dwa lata. Tak więc wszystko zależy od podejścia (i od tłoka pewnie też :P).

Odsyłam do postów o tej właśnie tasiemce:

link 1

 

Oraz do tematu z nieco innym podejściem (żyłka):

link 2

 

Zresztą - powyższe linki pojawiły się już w tym temacie - trzeba tylko poczytać.

 

Sam zainspirowany powyższymi przykładami zrobiłem w swojej replice g36 ebb. Wykorzystałem jeszcze trochę inne podejście jeżeli chodzi o montaż tasiemki - czy dobre okaże się - na razie działa. Po nowym roku postaram się wrzucić zdjęcia w celu zobrazowania mojego pomysłu.

 

Myślę, że rozwiązanie z tasiemką (żyłką) jest praktyczniejsze - przynajmniej ja wolę wymieniać tasiemkę niż tłok :P

 

Pozdrawiam

misiakow

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...