Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

roball44

Użytkownik
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

  1. Jbc wrzucam schemat tego co ja mam u siebie już od ponad roku. Tylko uwaga, ir2111 ma zabezpieczenie podnapięciowe i może nie działać super na ogniwach 2S
  2. zrobiłem kiedyś jeden ze swoich driverów AB na IRL1414ZS , co prawda w D2PAK i dobrze przylutowany do płytki, nie udało mi się go nagrzać. Używałem lipol'a 3S 11,1V, M110 - M120 . Może zrobię kiedyś jakieś pomiary.
  3. Powód grzania tranzystorów jest trochę bardziej skomplikowany, w przypadku takich układów byłby to bardziej długi czas wyłączenia ... nieważne. IRLB3034 to bardzo dobry tranzystor, IRLS3034 lepszy ;) IRL1404 też jest bardzo dobry. Ja w swoim dałem IPB017N06N3 też jest ok jak i wiele wiele innych. W słabszych replikach prądy nie są aż tak duże, żeby to miało znaczenie.
  4. http://unconventiona...-2009-06-22.jpg Słaby jest ten schemat, nie rób tego. Już kiedyś o tym pisałem gdzieś chyba. R1 - 47 ohm R2 - 3,3k DZ1 - dioda zenera lub transil 12V D1 - Dioda schottky 1N5822 T1 - IRL1404 schemat rysowany przed chwilą na kolanie, w razie błędów poprawcie proszę. Wartości elementów dla zasilania do ok 11V, czyli do słabszych replik. Można też dać oczywiście transila równolegle do tranzystora. PS. IRLB3034 ma ponad 1kA w impulsie i prawie 200A ciągłego, tym można samochód odpalić :icon_wink: Edit. Wartości elementów też "na oko" ;)
  5. Major762, schemat prawidłowy nie jest, ale może działać. Od lat błędne schematy powielane. Np. popularny IRL1404Z ma VGS 16V (http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irl1404z.pdf) więc należy dać transil między bramkę i źródło o napięciu przebicia odpowiednio mniejszym, ale i większym od maksymalnego napięcia baterii. Można też dać transile między dren i źródło ich napięcie przebicia powinno być na pewno mniejsze od VDSS tranzystora (dla IRL1404Z jest to 40V) tu mogą być transile jednokierunkowe.
  6. No i zrobiłem swój układ, inspirowałem się wrzuconym poprzednio schematem. Pierwszy dzień testów za mną, oprócz repliki używałem również silnika wkrętarki zasilonego z 18V i jedynie silniki udało mi się nagrzać, tranzystory i diody pozostały zimne. Kiedyś w wolnym czasie wykonam pomiary. Pozdrawiam
  7. Hej, a co myślicie o takim oto schemacie ? http://extreme-fire.com/SW-JAGUAR-2N-204.jpg Nie jest chyba popularny.
  8. No tak, dało mi to trochę do myślenia. Rozwiązaniem byłoby zamontowanie enkodera na którejś zębatce. Nawet wiem jak to zrobić, ale to zbyt duża modyfikacja, dodatkowa wiązka kabli z gearboxa a poza tym to kolejna rzecz, która może się zepsuć :P. Przy naładowanym LiPolu nie trzeba kondensatorów, kiedyś pakietem 3S odpaliłem samochód (oczywiście nie takim maleństwem jak do asg).
  9. No to straciłem 30 sekund z życia :P Oj, więc jednak wychodzi na moje. Nieważne. Skończmy z tymi żartami, teraz poważne pytania: 1.Czy ktoś wie jak działa wykrywanie pustego magazynka ? Pomiar prądu, czy coś innego ? Da się to w ogóle zrobić ? 2.Jak ma działać Pre cokcking, tzn na podstawie czasu czy pomiaru prądu ? Bo i jedno i drugie może być zawodne ? 3. Burst. To samo pytanie. Bo repliki są różne, różne silniki, baterie, sprężyny. Co wziąć jako odniesienie, żeby układ był uniwersalny, czas czy pomiar prądu. Jak to jest realizowane w tych bardzo drogich układach np jefftron'a ?
  10. albo ja nie rozumiem jak działa te hamowanie, albo wy. Ja jestem przekonany, że namalowany przeze mnie układ to realizuje, aczkolwiek AB (active braking) na pewno to nie jest bo nie jest aktywny. Jeżeli się mylę to proszę o wyjaśnienie.
  11. 1. bootstrap jest to metoda wysterowania górnego mosfeta. 2. Nie trzeba mosta H, bo kręcimy silnikiem tylko w jedną stronę, wystarczy pómostek. 3. Nie jest, aż tak źle. 4. Tak wiem jak działa silnik :icon_razz: 5. Zgadza się przekombinowany, nawet bardzo. Ale mam dwa LiPol'e 11,1V i chcę sterować rof'em. Pomyślałem, że wrzucę na dodatek jakieś attiny, przy okazji inne bajery. 6. P-mos pewnie zrobi trochę lepszą robotę niż dioda 7. A jaką dioda ma rezystancję :icon_wink: a tak poważnie policz staty mocy i wyjdzie pewnie niewielka różnica. to PNP, a wartość 33k jest trochę z dupy, al
  12. Bierzcie i budujcie z tego wszyscy, niech ktoś zweryfikuje bo to tak robione na kolanie.
  13. relativy sam przyznasz że układy bez diody zabezpieczającej są głupie. matrigs na tym transilu masz spadek 18V (lekko ponad), na diodzie schottkyego masz ok 0,6V, prąd taki sam, teraz policz straty, ale być może przy tych mocach to sztuka dla sztuki. relativy ja użyję dwóch tranzystorów typu N, prawdopodobnie identycznych i drivera z bootstraperm, być może ir2183 ... ale w pierwszej kolejności zrobię coś prostrzego. I tak wiem co to silnik dc, a mierniki cęgowe to tego są, wiem co to funkcja min, max, inrush. Rozróżniam przekładnik prądowy od przetwornika halla (a ten może też dodam do swoje
  14. Merrowing w jednym poście mi zaprzeczasz, a w kolejnym potwierdzasz moje słowa. W tym ostatnim oczywiście masz rację :) Brak tej diody jest karygodny, Można by jeszcze opowiadać o obwodach gasikowych i zabezpieczeniu bramki, ale przy tych mocach to nie koniecznie potrzebne.
  15. Przejrzałem część z tych 39 stron tematu, schematy znalezione w internecie i powiem, że to jest wszystko tak popieprzone, że słów brak. Jestem nowy w ASG ale mam kilka spostrzeżeń. 1. Nie znalazłem poprawnego układu mosfet do asg na jednym tranzystorze. Nic dziwnego, że irf1404 potrafi się spalić, a ma prąd impulsowy ponad 800A (to nie pomyłka). Zmierzyłem prąd pobierany przez moją replikę miernikiem cęgowym, wynik max 16A na baterii 11.1V (z uwagi na pasmo miernika impuls prądu może być większy). 2. Układ tzw. AB jest trochę lepszy, w tym sensie, że trudniej spalić tranzystory. I działa to
×
×
  • Create New...