Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Jak w temacie, tzn. do czego służy bolec w tej zębatce, bo mam 2 gearbox'y w których silnik nie moze ruszyć tej ostatniej zębatki bo się blokuje ten bolec o plastik ten na zebatce. Nie wiem czy można to zrozumiec z tego co napisałem, to wrzuce zdjęcie za kilka godzin, dla zobrazowania problemu.

Link to post
Share on other sites

Ten bolec, na zębatce tłokowej listwę popychacza (właśnie ten plastik) zwalnia i cofa. Co wprawia dyszę w ruch. A co do silnika to dziwne, że nie może jej ruszyć.

Ps. ten bolec ma być raz pod tym plastikiem, a raz go naciągać.

Jeżeli się mylę, to proszę poprawić, nie krytykować :)

Link to post
Share on other sites

Nie zwalnia i cofa tylko zaciąga i cofa. Powodów może być kilka jak doszedłeś do tego ze to akurat tłokowa się nie rusza ? Co z resztą zębatek ? Jaki to Gb v2 v3 v7 ?

od m16 JG, wiec chyba v2

Jak mam rozkreconego gb to kręcąc zębatką, tą którą kręci silnik wszystkie sie kręcą do momentu, gdy bolec dochodzi do plastiku, wiec wydawało mi się, że jak mam go skreconego to ta zebatka tłokowa jest zablokowana.

Link to post
Share on other sites

Nie jest zablokowana, bo jak ten bolec dochodzi do tego "plastiku", to dalej jest zachaczony poprzez sprężynkę i jak się użyje trochę siły, to wtedy popychacz jest odciągany i cofa się razem z dyszą.

 

Ps. ten bolec ma być raz pod tym plastikiem, a raz go naciągać.

 

Ten bolec nie powinien być w żadnym momencie pod popychaczem. Obracając się, naciąga go, potem zwalnia, naciąga itd...

Link to post
Share on other sites

Hm, masz rację. Napisałem tak, bo jak rozkładałem gb, to zawsze ta listwa nie była dociśnięta do zębatki, tylko odstawała (to mogło mnie w błąd wprowadzić). I myślę, że trudno będzie złożyć gb, jeżeli będzie naciągnięty.

 

~Nie zwalnia i cofa tylko zaciąga i cofa

Zaciąga, i zwalnia :)

Ps. ja zawsze dysze wciskam, i wtedy nie mam problemu ze złożeniem :)

Edited by JaWojteq
Link to post
Share on other sites

Faktycznie, u mnie też zawsze popychacz jak gdyby odstaje od zębatki, ale to już nie jest istotne i wynika z tego że jest napięty przez tą sprężynke. Po zamknięciu GB popychacz nie odstaje. Musi przylegać - inaczej kulki by nie wchodziły do komory.

Link to post
Share on other sites

Jest tak:

Kiedy wyjąłem sprężyne ale zostawiłem tłok z cylindrem zębatka silnikowa tarła się o inną zębatke, a tłok się nie cofnął,

Kiedy zrobiłem to samo ale zębatke pierwszą kręciłem "ręcznie" (śrubokrętem), w ogóle nie podłączając silnika tłok powoli, ale zaczął się cofać.

Czy ktoś potrafi zdiagnozować problem ?

Link to post
Share on other sites

Może ten bolec na zębatce blokuje się na szkielecie a nie na popychaczu - przyczyna to za wysoko ustawiona zębatka tłokowa. Skręć szkielet z samymi zębatkami bez układu cylindra i antireversala na przynajmniej 3-4 śruby po przeciwległych stronach zębatek i poobracaj zębatkami sobie ręcznie i zobacz czy to wina zębatek czy czy czegoś innego.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...