miloshenko Posted July 28, 2010 Report Share Posted July 28, 2010 Jak w temacie, tzn. do czego służy bolec w tej zębatce, bo mam 2 gearbox'y w których silnik nie moze ruszyć tej ostatniej zębatki bo się blokuje ten bolec o plastik ten na zebatce. Nie wiem czy można to zrozumiec z tego co napisałem, to wrzuce zdjęcie za kilka godzin, dla zobrazowania problemu. Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted July 28, 2010 Report Share Posted July 28, 2010 Ten bolec, na zębatce tłokowej listwę popychacza (właśnie ten plastik) zwalnia i cofa. Co wprawia dyszę w ruch. A co do silnika to dziwne, że nie może jej ruszyć. Ps. ten bolec ma być raz pod tym plastikiem, a raz go naciągać. Jeżeli się mylę, to proszę poprawić, nie krytykować :) Quote Link to post Share on other sites
petarda Posted July 28, 2010 Report Share Posted July 28, 2010 Nie zwalnia i cofa tylko zaciąga i cofa. Powodów może być kilka jak doszedłeś do tego ze to akurat tłokowa się nie rusza ? Co z resztą zębatek ? Jaki to Gb v2 v3 v7 ? Quote Link to post Share on other sites
miloshenko Posted July 28, 2010 Author Report Share Posted July 28, 2010 Nie zwalnia i cofa tylko zaciąga i cofa. Powodów może być kilka jak doszedłeś do tego ze to akurat tłokowa się nie rusza ? Co z resztą zębatek ? Jaki to Gb v2 v3 v7 ? od m16 JG, wiec chyba v2 Jak mam rozkreconego gb to kręcąc zębatką, tą którą kręci silnik wszystkie sie kręcą do momentu, gdy bolec dochodzi do plastiku, wiec wydawało mi się, że jak mam go skreconego to ta zebatka tłokowa jest zablokowana. Quote Link to post Share on other sites
Pucu Posted July 28, 2010 Report Share Posted July 28, 2010 Nie jest zablokowana, bo jak ten bolec dochodzi do tego "plastiku", to dalej jest zachaczony poprzez sprężynkę i jak się użyje trochę siły, to wtedy popychacz jest odciągany i cofa się razem z dyszą. Ps. ten bolec ma być raz pod tym plastikiem, a raz go naciągać. Ten bolec nie powinien być w żadnym momencie pod popychaczem. Obracając się, naciąga go, potem zwalnia, naciąga itd... Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted July 28, 2010 Report Share Posted July 28, 2010 (edited) Hm, masz rację. Napisałem tak, bo jak rozkładałem gb, to zawsze ta listwa nie była dociśnięta do zębatki, tylko odstawała (to mogło mnie w błąd wprowadzić). I myślę, że trudno będzie złożyć gb, jeżeli będzie naciągnięty. ~Nie zwalnia i cofa tylko zaciąga i cofa Zaciąga, i zwalnia :) Ps. ja zawsze dysze wciskam, i wtedy nie mam problemu ze złożeniem :) Edited July 28, 2010 by JaWojteq Quote Link to post Share on other sites
Pucu Posted July 28, 2010 Report Share Posted July 28, 2010 Faktycznie, u mnie też zawsze popychacz jak gdyby odstaje od zębatki, ale to już nie jest istotne i wynika z tego że jest napięty przez tą sprężynke. Po zamknięciu GB popychacz nie odstaje. Musi przylegać - inaczej kulki by nie wchodziły do komory. Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Najprosciej - ustaw tak kolo zebate, aby lysa czesc kola zebatego znajdywala sie rownolegle to tloczyska. Sprawdz tez , czy kola sie obracaja i czy dzwignia selektora dziala oraz czy jest polozona rownolegle. Wszystko powinno byc ulozone jakos tak : http://blog.mangara.org/public/divers/gearbox_anatomy.jpg Quote Link to post Share on other sites
miloshenko Posted July 29, 2010 Author Report Share Posted July 29, 2010 Najprosciej - ustaw tak kolo zebate, aby lysa czesc kola zebatego znajdywala sie rownolegle to tloczyska. Sprawdz tez , czy kola sie obracaja i czy dzwignia selektora dziala oraz czy jest polozona rownolegle. Wszystko powinno byc ulozone jakos tak : http://blog.mangara.org/public/divers/gearbox_anatomy.jpg ok sprawdze, wielkie dzieki. Quote Link to post Share on other sites
miloshenko Posted July 29, 2010 Author Report Share Posted July 29, 2010 Rozkręciłem go, skręciłem z powrotem i zębatka popycha tłok do tyłu, ale nie strzela, bo tłok nie wraca, najprawdopodobniej dlatego, że blokują go jeszcze ząbki na zębatce. Przy składaniu ustawiłem ją tak jak tutaj: http://blog.mangara.org/public/divers/gearbox_anatomy.jpg Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Może zapomniałeś o sprężynie ? Quote Link to post Share on other sites
miloshenko Posted July 30, 2010 Author Report Share Posted July 30, 2010 Jest tak: Kiedy wyjąłem sprężyne ale zostawiłem tłok z cylindrem zębatka silnikowa tarła się o inną zębatke, a tłok się nie cofnął, Kiedy zrobiłem to samo ale zębatke pierwszą kręciłem "ręcznie" (śrubokrętem), w ogóle nie podłączając silnika tłok powoli, ale zaczął się cofać. Czy ktoś potrafi zdiagnozować problem ? Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted August 7, 2010 Report Share Posted August 7, 2010 Może ten bolec na zębatce blokuje się na szkielecie a nie na popychaczu - przyczyna to za wysoko ustawiona zębatka tłokowa. Skręć szkielet z samymi zębatkami bez układu cylindra i antireversala na przynajmniej 3-4 śruby po przeciwległych stronach zębatek i poobracaj zębatkami sobie ręcznie i zobacz czy to wina zębatek czy czy czegoś innego. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.