zurek31 Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Witam.Mam dość nietypowe pytanie dla maniaków ASG. Otóż sam robię replikę asg z napędem sprężynowym, mam cały mechanizm który działa bardzo dobrze, została mi tylko obudowa która nie jest problemem.Mój problem tkwi w tym , żę osiąga za małą moc .Kulka leci na jakieś 20 metrów a chciał bym jakieś 50-60m próby odbywały się bez profesjonalnej lufy wewnętrznej (zwykła 10 cm rurka, średnica -7mm,wiem że to nieodpowiednia lufa) i ze zwykłą dość dobrą sprężyną . Zastanawiam się nad tym czy dobra lufa wewnętrzna i sprężyna poprawią zasięg o jakieś 40 m? czy opłaca się kupować ? czym różni sie zwykła sprężyna od spręzyny asg? Proszę o rady i pomoc wobec Was. Dziękuję.(model repliki to Barrett M82A1 -karabin snajperski dlatego zalezy mi na zasięgu) Opiszę trochę konstrukcję -nie jest ona profesjonalna i nie wydląda jak w innych replikach ale co najważniejsze -działa. Np. szyny po których porusza się tłok i cylinder to plasticard (płyta plastikowa o grubości 2mm) całość jest mocno przymocowana śrubami(oprócz ruszających się elementów) Wykorzystałem także częśći z innych niepotrzebnych replik np.gearbox i mechanizm spustowy z całą rączką. A co do lufy to musi mieć około 70 cm tylko , że takich nie ma w sprzedaży w żadnym sklepie asg.Na dodatek po obliczeniu obiętości cylinder jest zbyt mały w stosuku do lufy.(wymiary cylindra to -wysokość 4cm, średnica 2,7 cm/ objętość cylindra= 23cm sześcienne a lufy 21) Włożyłem w to dużo czasu i wysiłku dlatego nie chce tego tak zostawić. Czy porządna i szczelna lufa oraz dobra spręzya asg może uczynić z tego dobrą replikę? Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 (edited) Najdłuższe lufy to 650mm. Masz jakieś zdjęcia SWOJEJ repliki? ;-) Bardzo jestem ciekaw jak to wygląda. http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=18710&st=100 post 107 ta osoba też robiła własną replikę, może pomóc. Edited July 29, 2010 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
zurek31 Posted July 30, 2010 Author Report Share Posted July 30, 2010 Dzięki za podesłanie linku, niestety ja nie mam takiego sprzętu i wykorzystuje do tego najzwyklejsze rzeczy np.plastikowe rurki do wzmocnienia konstrukcji szyn po których porusza się tłok i cylinder który zrobiony jest z plastikowej rurki (odpowiednie przycięcy ,przyszlofowany i uszczelniony) przez co nie wygląda to tak dobrze jak w innych replikach ale co najważniejesze wszystko działa.Jeśli chodzi o zdjęcia to najpierw zrobie jakieś i postaram się niedługo wrzucić ale od razu mówię że wygląda troche dziwacznie:P Quote Link to post Share on other sites
PiterTKD Posted July 30, 2010 Report Share Posted July 30, 2010 Skoro tłok i cylinder są homemade, to może wyglądają w porządku, ale mogą niezbyt dobrze działać. Zrób tzw. test strzykawki. Zatkaj szczelnie palcem dyszę i pchnij mocno tłok w cylindrze (bez sprężyny). Tłok powinien w pewnym miejscu zacząć stawiać opór. W dobrze uszczelnionych zestawach cylindra Bore-Up tłoka nie można ruszyć już na samym początku cyklu :) Dobrze by było gdybyś kupił na testy choćby stockową lufę od jakiegoś chińczyka. Poszukaj, może ktoś w komisie będzie miał, np. od Kałacha Cymy. Poza tym skąd masz tą sprężynę w Twojej replice? Sprężyny ASG są dość twarde i długie, taka zwykła sprężynka od taniego shotguna z bazarku jest zbyt krótka i zbyt miękka. No i jest jeszcze kwestia, czy Twoja replika ma hop-up? Najlepiej regulowany. Quote Link to post Share on other sites
zurek31 Posted July 30, 2010 Author Report Share Posted July 30, 2010 Dzięki za pomysł ze strzykawką, znalazłem przy tym nieszczelność pomiędzy tłokiem a cylindrem(i myśle nad tym jak to uczelnić i jednoczesnie zeby nie bylo zbyt dużego tarcia)A jeśli chodzi o hop-up to narazie nie ma ale postaram się jakoś zamontować. Quote Link to post Share on other sites
PiterTKD Posted July 30, 2010 Report Share Posted July 30, 2010 (edited) Strzykawka jest dość powszechnie stosowana przy przeglądzie :) Ja bym proponował iść do hydraulicznego i kupić uszczelkę oring na tłok i cylinder w środku ładnie nasmarować. Być może właśnie ta nieszczelność oraz brak hop-up powoduje, że zamiast 40 metrów masz te 20. Najlepiej jeśli weźmiesz cały mechanizm tzn. lufę, gumkę i komorę z jakiegoś AEGa. Masz do wyboru kilka rodzajów komór, zobacz, która najbardziej będzie pasowała do Twojej konstrukcji. Przy okazji od razu nasunął mi się pomysł, że kolejna nieszczelność może być w układzie dysza-gumka. Dysza może niezbyt dokładnie wchodzić w kołnierz gumki i jest kolejna dziura, którą ucieka powietrze. Edited July 30, 2010 by PiterTKD Quote Link to post Share on other sites
zurek31 Posted July 30, 2010 Author Report Share Posted July 30, 2010 Aktualnie zajmuje się uszczelnianiem całego układu i mam nadzieje że to pomoże.Będzie trzeba dokupić jakąś lufe precyzyjną i mam nadzieje ze to zwiększy osiągi .Dziekuje za rady i chętnie przeczytam kolejne ,które mogą byc dla mnie bardzo cenne Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.