Antek6 Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 Jak w temacie napisałem, od jakiegoś czasu mam problem z zębatkami, a mianowicie blokującymi się zębatkami silnikową ze środkową. Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną. Dolne zęby środkowej dokładnie obejrzałem pod powiększeniem i nie widać na niej jakiś zadziorów czy innych odkształceń, które mogłyby powodować blokowanie się ich, tak samo na silnikowej nic nie ma szczególnego co mogłoby powodować owe blokowanie się tych dwóch zębatek. Pytanie moje to czego to może być problem? Złego wypodkładkowania (zarówno wypodkładkowane jak i bez żadnych podkładek blokują się w pewnym momencie), czy może czegoś innego? Blokują się nawet przy zdjętym antyreversalu, więc to nie jego wina. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 Zwiększ dystans między zębatkami - jak nimi poobracasz i przyjrzysz się to na 90% będą miejscowo tarły o siebie - po prostu krzywe chińskie zębatki. To się niestety zdarza. Quote Link to post Share on other sites
Antek6 Posted September 24, 2010 Author Report Share Posted September 24, 2010 Zwiększ dystans między zębatkami Mógłbyś mnie nakierować w jaki sposób to zrobić? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 jedna podkładka wiecej pod zębatkę tłokową a jedna mniej z nad zebatki :P Quote Link to post Share on other sites
Antek6 Posted September 25, 2010 Author Report Share Posted September 25, 2010 Kombinacje z podkładkami nic nie dały, za to zauważyłem, że jest to najprawdopodobniej wina zębów zębatki silnikowej, które zazębiają się ze środkową. Zawsze w jednym i tym samym miejscu zacinają się, niezależnie od ustawienia silnikowej, za to robiąc kreskę na górze silnikowej zauważyłem, że zawsze gdy się zatną, to ta kreska jest zawsze w tym samym miejscu. Pożyczę od kogo te dwie zębatki i będę sprawdzał i kombinował dalej. Dzięki za chęć pomocy. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Jest jeszcze 1 opcja mianowicie coś może być w zagłębieniu między zębami np. kawałek zęba od tłoka - choć to mało prawdopodobne. Spróbuj tak jak mówiłeś wymień którąś z zębatek (środkowa lub silnikowa) i zobacz która się tnie. Także taki przypadek miałem. Quote Link to post Share on other sites
Antek6 Posted October 1, 2010 Author Report Share Posted October 1, 2010 Tak jak podejrzewałem, walnięta zębatka silnikowa. Temacik do zamknięcia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.