Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M15A4/M16A3 Problemy ze sprężyną


Recommended Posts

Gearbox ,orginalny, wzmacniany ( tak piszą na stronie ASG shop) CA na 6 mm łożyskach, stokowe zębatki, silnik do sprężyny 130. Miałem poprzednio sprężyne 120 guardera ,ale ubiła się i wymagała wymiany. Zakupiłem więc sprężyne 130 Guardera oraz nowy tłok ze stalowymi zebami ( wszystkimi ), cylider 0 ( Deepfire), lożyskowana wyciszona głowica tłoka, łozyskowana prowadnica sprężyny. Po zamontowaniu sprężyny, wstawieniu łożysk ślizgowych 6mm, pojawił się problem z naciąganiem sprężyny. Tłok szybko naciągał sprężynę ( szybki ruch) dopiero przy samym końcu zatrzymywał się i nie dociągał do końca sprężyny. Zastanawiałem się co może być problemem, przeglądałem forum i znalazłem info ,że możliwe iz prowadnica łożyskowana plus głowica tłoka łożyskowana zabierają dużo miejsca i to nie pozwala silnikowi naciągnąć właściwie spreżyny. Zmieniłem prowadnice sprężyny na inną i udało się tłok zaczął śmigać. Niestety semi gdzieś znikneło oraz na auto cyngiel się blokował zamiast strzelać :/ . Ponadto na strzelance po 1 magu replika zacieła się dokładnie w tej samej pozycji co przed zmianą prowadnicy sprężyny. Replika jest zasilana Lipo 7,4 2100 30C. Pytanie moje jest następujące , jak odzyskać semi w CA ( szukałem na forum wmasga i to co tam napisano nie pomogło) oraz co mam zrobić aby na tym GB chodziła mi sprężyna 130 Guardera bez takich problemów jakie mam. Żeby odblokowac replię wstawiłem silnik systemy dedykowany pod sprężynę 170, w efekcie spalił się bezpiecznik.

Edited by Gunar
Link to post
Share on other sites

Za semi odpowiada rozdzielacz (taka dźwignia , która przesuwa się po mimośrodzie zębatki tłokowej). Podnosi on stycznik i przez to przerywa obwód. Jeżeli Tobie nie działa , a na tym gb przedtem śmigało to albo przerywacz ma już swoje lata i się lekko zjechał, albo przy styczniku ukruszył się kawałek plastiku, za który przerywacz podnosił go do góry. mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem.Natomiast blokowanie tłoka... tu jest wiele czynników o to podejrzanych. Sprawdziłeś na sucho, jak chowa się sprężyna i prowadnica w tłoku?? Jeżeli wymieniłeś tłok, a później i prowadnicę to od tego bym zaczął. Być może tłok jest trochę węższy i dlatego całość się po prostu klinuje??

Link to post
Share on other sites

Więc sprawa naciągania sprężyny wyjaśniła się. Po rozłożeniu GB znalazłem w środku sprężyny ,luźno latające,elementy łożyskowanej głowicy tłoka ( śrubka ,plus 2 x podkładka i reszta). Sprawdziłem również element który odpowiada za semi i niestety jest już zużyty. Muszę zakupić nowy. Po złożeniu wszystkiego do kupy, replika smiga ,niestety dalej bez semi.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...