Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

I Ogólnopolski zlot airsoftowo-historyczny z wymogami mundurowymi "Market-Garden"


Recommended Posts

montysgamble02.jpg

 

 

Niniejszy zlot nie jest rekonstrukcją. Jest to impreza Airsoftowo-Historyczna w realiach II Wojny Światowej. Tło historyczne jest punktem wyjściowym i dalsze wydarzenia zależą jedynie od samych uczestników. Wszystkie zasady oraz wymogi mundurowe mają za zadanie budować klimat tamtejszych wydarzeń i dać uczestników możliwość poczucia II-wojennych realiów. Jest to również okazja do spotkania z innymi osobami z całej Polski, których pasją jest Airsoft oraz tematyka II Wojny Światowej (również rekonstrukcja).

 

Dostosowanie się do wymogów mundurowych jest obowiązkowym zadaniem każdego uczestnika zlotu. Nie ma możliwości uczestnictwa w zlocie bez spełnienia minimum mundurowego. Szczegóły na stronie w dziale "Wymogi mundurowe".

 

 

Wszystkie szczegółowe informacje można znaleźć na oficjalnej stronie zlotu: http://zlotash.wordpress.com/

 

Poniżej prezentuję skrót najważniejszych informacji:

 

1. Impreza ma miejsce na Poligonie Wojskowym w Gliwicach (woj. Śląskie). Więcej informacji na temat dojazdu i samego poligonu na stronie internetowej w zakładce "dojazd".

 

2. Impreza trwa 8-10.04.2011

 

3. Uczestnicy we własnym zakresie zaopatrują się w:

 

-Namioty

-Wodę pitną

-Wyżywienie

-Sprzęt biwakowy

-Dojazd na teren rozgrywek

-Replikę, mundur, wyposażenie, okulary, czerwony kawałek materiału, Identyfikator Medyczny.

 

4. Organizator ze swojej strony zapewnia:

 

Teren poligonu wojskowego w Gliwicach. Zarezerwowany na ten okres na nasz użytek. Teren bezpieczny, wolny od cywili.

 

Ubezpieczenie OC organizatora oraz NNW uczestników.

 

A. Strefę bezpieczeństwa:

 

-Wyznaczone miejsce na pole namiotowe

-Wyznaczone miejsce na parking

-Wyznaczone miejsce na strzelnicę polową

-Wyznaczone miejsce na część gastronomiczną/cateringową

-Zaplecze sanitarne (Toi-Toie, beczkowóz z wodą do podstawowych czynności higienicznych, kontener na śmieci)

-Wodę pitną w ograniczonych ilościach. Należy jednak polegać przede wszystkich na własnych zapasach

-Identyfikator uczestnika

 

B. Strefę rozgrywki:

 

-Zapewnienie atrakcyjnego scenariusza

-Zapewnienie pozoracji pola walki (dymy, granaty)

-Obecność wykwalifikowanego ratownika medycznego

-Darmowy podstawowy serwis replik(bez wymiany zepsutych/zużytych części) i wypożyczenie akumulatorów (bądź doładowanie własnych) oraz pomiar na chronografie obsługiwany przez www.wasg.pl .

 

5. Rejestracja:

 

-Rejestrację dokonujemy wysyłając e-mail zgłoszeniowy na 105js@wp.pl

-W mailu mają być podane ksywa, imię, nazwisko oraz wiek zgłaszanej osoby. Rodzaj repliki (oraz jej moc), rodzaj stylizacji/rekonstrukcji oraz zgłaszany przydział.

-W zgłoszeniu powinien znaleźć się nr tel. kontaktowego (komórkowy) do przedstawiciela zgłaszanej grupy oraz deklaracja na temat dnia przyjazdu.

-Można wysyłać zgłoszenia grupowe uwzględniając w/w informacje.

-W otrzymanym mailu zwrotnym otrzymacie informację dotycząca nr konta na jakie należy wpłacić wpisowe.

-Wpisowe należy uiścić najpóźniej do 20.03.2011.

-Wpisowe wynosi 60zł. (Załoga WMASG, oraz osoby będące tylko fotografami nie biorącymi udziału w rozgrywce - 50% zniżki)

 

Wstępna lista zgłoszeń będzie publikowana na bieżąco od 15.02.2011

 

Oficjalna lista uczestników zostanie opublikowana 21.03.2011. Na liście znajdą się jedynie osoby, które dokonały wpłat. Po tej dacie będzie możliwość zapisania się dodatkowych osób, jeśli limit nie zostanie wyczerpany, bądź na skutek nie dokonania wpłat powstaną wakaty w poszczególnych jednostkach.

 

6. Każdy uczestnik ma obowiązek posiadać Identyfikator Medyczny wg wzoru:

 

http://forum.wmasg.pl/index.php?/topic/14375-wzor-identyfikatora-medycznego/ Każdy uczestnik we własnym zakresie zaopatruje się w IM przed przyjazdem na zlot.

 

7. Harmonogram zlotu:

 

8.04.2011:

 

12:00-22:00 - Rejestracja

20:00-23:00 - Zapoznanie uczestników, integracja

22:45 - Odprawa szefów sztabów z dowódcami plutonów

23:00-6:00 - Cisza nocna

 

9.04.2011

 

6:00 - Pobudka

6:00-7:00 - Otwarta rejestracja, dla tych którzy nie zdążyli zrobić tego dzień wcześniej oraz dla zainteresowanych jedynie częścią rozgrywkową

8:00 - Apel, Gotowość bojowa, ostatnie rozkazy.

9:00-19:00 - Rozgrywka

19:00 - Impreza Integracyjna

 

10.04.2011

 

10:00 - Oficjalne zakończenie zlotu, pamiątkowe zdjęcia.

 

8. Limit miejsc: 220

 

9. Osoby decydujące się na przyjazd w sobotę proszone są o poważne podejście do sprawy. Są wyznaczone odpowiednie godziny rejestracji w sobotę. Każdy z organizatorów ma do wykonania swoją pracę i bardzo możliwe, że spóźniając się nie będzie miał kto was zarejestrować. Jeśli nawet się takim osobom poszczęści, to będą musiały na własną rękę szukać swojego oddziału w terenie.

 

10. Każdy z uczestników zlotu ma obowiązek zapoznać się z regulaminem, oraz innymi dokumentami regulującymi zasady i przebieg zlotu.

Nieznajomość w/w dokumentów nie zwalnia z obowiązku ich przestrzegania. Rażąca nieznajomość powyższych dokumentów może być przyczyną wykluczenia uczestnika ze zlotu.

 

11. Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania zlotu bez podania przyczyn, w dowolnym czasie przed rozpoczęciem zlotu, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem zlotu, ze zwrotem wpisowego, bez pokrycia jakichkolwiek innych nakładów bądź wyrównania szkód powstałych z tego powodu.

 

12. Każdy uczestnik ma obowiązek dostosować się do stawianych wymogów mundurowych.

 

13. Istnieje możliwość wzięcia udziału jedynie w części rozgrywkowej. Wpisowe jednak pozostaje bez zmian - organizator ponosi koszty bez względu na to, czy uczestnik pozostaje na terenie zlotu przez 3 dni, czy tylko przez okres rozgrywki. Wszyscy dowódcy i inne osoby funkcyjne mają obowiązek stawić się 8.04.2011 na odprawie.

 

14. Filmowanie i fotografowanie

-Używać kamery oraz aparatu fotograficznego może każdy, nie jest wymagana zgoda Organizatora.

-Osoba obsługująca kamerę lub sprzęt fotograficzny musi być odpowiednio oznaczona kamizelką odblaskową.

-Osoba obsługująca kamerę lub aparat fotograficzny nie jest zwolniona z obowiązku noszenia ochrony oczu.

-Obsługa kamery lub aparatu fotograficznego powinna unikać sytuacji, w której mogłaby zdradzić pozycję walczących.

-Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub zniszczenie sprzętu.

 

 

Nie ukrywam, że zlot jest skierowany przede wszystkim do osób zainteresowanych klimatami IIWŚ, posiadających już pewne podstawy w kwestii sprzętu i umundurowania. Niemniej każdego chętnego zapraszamy do zapoznania się z wymogami stawianymi w dziedzinie stylizacji historycznej. Prosimy jednak o poważne podejście do tematu. Stawiamy na jakość, nie na ilość.

Link to post
Share on other sites

Popieram ideę imprezy, ale dlaczego każecie odpruwać boczne kieszenie z BDU "Amerykanom". Spadaki w M42 miały boczne kieszenie, prawda?

 

Było to pisane z myślą o stylizacji na "piechociarza", jako substytut dla M37 (te bawełniane produkcje bdu mil-teca w "olive" mają śliczny brązowy kolor). Trafna jednak uwaga - zarówno w m42, jak i spodniach HBT były boczne kieszenie. Z pewnością kwestia zostanie przedyskutowana na najbliższym spotkaniu organizacyjnym - jak i inne ciekawe sugestie, jeśli się pojawią :).

 

 

 

Mea culpa - doczytałem ;)

;).

 

 

Pozdrawiam

Tomcajs

Link to post
Share on other sites

Rozmawiamy na ten temat z kilkoma właścicielami pojazdów z okresu. Ostatecznie czy się pojawią zależy w głównej mierze od frekwencji - a tym samym od budżetu imprezy. Jednak jeśli będą, to zostaną wyłączone z czynności bojowych, użyte będą w przede wszystkim do transportu i "robienia kilmatu" ;).

 

Pozdrawiam

Tomcajs

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Boje sie ze tez moze miec to cos wspolnego z tym ze Ardeny w Lodzi sie odbywaja tydzien przed i tam tez duzo sie pojawia rekonstruktorow i stylizatorow, i nie wszystkim pasuje tak daleko jechac dwa weekendy pod rzad :/

Ja w moim oddziale na ardenach mam z 20 osob w mundurach ww2 czy cos? wiec 70% osob napewno odpada :/

 

ale probuje zwerbowac kilku

Link to post
Share on other sites

Z przykrością musimy oznajmić, iż liczba zgłoszonych uczestników uniemożliwia przeprowadzenia imprezy w formie zlotu. Dlatego też niestety, z wielkim bólem jesteśmy zmuszeni zlot odwołać.

 

Jednak dla tych osób, które wyraziły bądź wyrażą chęć organizujemy w tym samym terminie 10.04.2011 na tym samym terenie jednodniowe manewry historyczne również z tłem operacji Market Garden. Wszystkie informacje odnośnie spotkania można znaleźć na stronie www.zlotash.wordpress.com , która została zaktualizowana do nowego stanu rzeczy!

 

Informacje na temat strzelanie można znaleźć również, na lokalnym podforum śląskim.

 

http://forum.wmasg.pl/index.php?/topic/111126-market-garden-10042011-poligon-gliwice/

 

Pozdrawiamy!

 

Organizatorzy

 

 

PS Do osób, które wysłały zgłoszenia został wystosowany również e-mail z informacją o danym stanie rzeczy.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Chciałem podziekować wszystkim za kulturalną wymianę kompozytu. W szczególności dziękuję organizatorowi za umożliwienie mi udziału w pierwszej mojej strzelance. Wrażeń sporo, więc mimo awarii (usuniętej na szczęście), bawiłem się cudnie. Zginąłem 4 razy, ani razu nikogo nie zabiłem, a mimo to jestem przekonany, że to sport dla mnie.

 

Niemcy pokazali klasę. Wyglądali świetnie i tak samo walczyli. Nasi brytyjczycy też się popisali:) Wybaczcie chłopaki (i dziewczyny), że się do Was podczepiłem kilka razy. Chciałem też przeprosić za mały przypał na tyłach wroga (Ci co mają wiedzieć, wiedzą), bo akurat natrafiłem na Was poszukując swojego oddziału w lesie:)

 

Pod linkiem moje foty.. mało ich było, bo qmpel przybył późno, więc liczę też na inne zdjęcia.

 

Foty od mB

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...