Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

pomoc przy regulacji silnika


Recommended Posts

szukałem ale nieznalazłem nic konkretnego...

 

zaczne odpoczatku...

 

poczytałem wątek - zapach spalenizny i klekoczący silnik. u mnie zapachu spalenizny nie było a klekotanie chyba sobie uroiłem... i odkręciłem dekielek od spodu gripa(chyba tak to sie nazywa) łącznie z regulacją docisku silnika (jak sie potem dowiedziałem)...

 

teraz szukam pomocy bo nie wiem na ile mocno wkręcić tą śrubę do regulacji... mam M15A2 CA i to mój 1-wszy AEG

 

pomożecie???

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

hmmm jesli juz ruszyles srobke regulacyjna... to moze tak :)

 

1. jesli dokrecisz za mocno - silnik nie naciagnie sprezyny - bedziesz slyszal jak silnik zaczyna pracowac, ale nic sie nie dzieje w GB

 

2. jesli dokrecisz za slabo - to zebatka silnika nie bedzie dokladnie stykala sie z pierwsza zebatka w gearboxie - to spowoduje slizganie sie (odglosy zgrzytania)

 

dotychczas jak musialem regulowac silnik, to dokrecalem go dosc mocno - jak silnik nie mogl napiac sprezyny, to stopniowo poluzowywalem docisk - i tak metoda prob i bledow, az odglos wydobywajacy sie z aega byl zadawalajacy (min. zgrzytow)

Link to post
Share on other sites

Jeśli mogę to też się o coś spytam. Mam AK47 TM (Również mój pierwszy Aeg)

W pierwszych tygodniach użytkowania miałem problem z wypadającymi śrubkami ,więc je dokręciłem. (Tą w gripie również - nie wiedziałem że ona do czegoś służy). Czy śrubka w gripie jest tylko zaślepką i znajduje się pod nią wichajster do regulacji ,czy silnik reguluje się samą śrubą i dokręcenie jej może spowodować pewne problemy ?

Link to post
Share on other sites

1. innej metody niz na "czuja" chyba nie ma, aczkolwiek chodzi przeciez tylko o to, aby cala zebatka silnika zachodzila z zebatka silnikowa - nalezy wyeliminowac dwa skrajne polozenia

 

2. z tego co pamietam, wkrecik w raczce AK jest tylko zaslepka, a docisk regulowany jest ampulem

Link to post
Share on other sites

FST_Dziadek napisał:

Czy śrubka w gripie jest tylko zaślepką i znajduje się pod nią wichajster do regulacji ,czy silnik reguluje się samą śrubą i dokręcenie jej może spowodować pewne problemy ?
Tak ta srubka w "raczce" trzyma okladzine, i od czasu do czasu trzeba ja dokrecac bo jak wiemy lubi sama sie wykrecic :), a pod ta sruba znajduje sie srubka regulujaca silnik (na taki maly imbusik bodajze 1,5 czy jakos tak)
Link to post
Share on other sites

ja regulowałem silnik dość prosto.

 

1) Złożyłem gearbox bez sprężyny i tłoka.

2) Założyłem rączkę na goły GB, do środka włóżyłem silnik i wszystko podłączyłem.

3) jedną ręką docisnąłem kciukiem silnik, drugą nacisnąłem spust.

4) słuchałem kiedy ładnie i lekko sie wszystko kręci

5) w ten sposób "na oko" / "mniej więcej" wyczaiłem gdzie musi byc silnik

6) złożyłem całość i doregulowałem śrubką to obrót w tę to we wtę, na słuch.

 

Przedtem zrobiłem podkładkowanie. Wszystko się cacy kręci.

W m15a4.

Link to post
Share on other sites

po tej wpadce skorzystam z rad bardziej doswiadczonych -

działa - nie tykaj

 

wiec nei mysle o rozbieraniu GB tłoków i innych gadzetów - bo wystarczyło ze odkreciłem 1 śróbkę co nei trzeba i juz kłopot...

 

a co do metod to powtarzają się jednak na czuja i na słuch... - i tak to naregulowałem póki co... ale jesli ktos ma jakis jeszcze pomysł to chętnie skorzystam...

Link to post
Share on other sites
Czy śrubka w gripie jest tylko zaślepką i znajduje się pod nią wichajster do regulacji ,czy silnik reguluje się samą śrubą i dokręcenie jej może spowodować pewne problemy ?

 

 

Srubka toretycznie jest tylko zaslepką ale :wink: jesli bardzo bardzo mocno ja wkrecisz(mało prawdopodobne) lub zgubisz ta i wkrecisz o milimetr dluzsza to mozesz miec kłopot :) A mianowicie docisniesz srubke (imbusika). U mnie tak sie stało i poszedł bezpiecznik... po poluzowaniu w/w srubek i wymianie bezpiecznika wszystko wrocilo do normy.

 

 

Pozdrawiam Cappuccio

 

P.S. Z tego co wiem to za mocne dokrecenie silnika moze wlasnie owocowac spaleniem bezpiecznika a za slabe spiłowaniem zębatki

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

własnie u mnie są takie objawy robiłem Upgrade Mp5 z TM i spręzyna PDI 150% i poskładałem wszystko ładnie pięknie i własnie mam taki objaw ze jak podlacze baterie 8,4 V to odrazu bezpiecznik sie pali, silnik sie grzeje , słychac jak by chciał naciągnąć ale nie naciąga

czyli to jest sprawa silnika ? tak czy moga byc jakies inne powody ?

Link to post
Share on other sites

Czerowny - "+"

Czarny - "-"

 

"+" do "+"

"-" do "-"

 

Na silniku (zazwyczaj) miejsce z plusem jest w sposbo mniej lub bardziej zaznaczone (jakies wypuklenie "+") i pomazane na czerwonym mazakiem.

 

Doświadzenia opieram na zabawie z silnikami stokowymi TM i CA.

Tych mocniejszych, Systemy, itd. nie widziałem.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Wiem ze dla wiekszosci jest to jasne, ale moze komuś pomogłem.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...