yasioo1984 Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Witam Postanowiłem pobawić się trochę ze swoim SCAR-em G&G. z racji tego, że nie jest to moja pierwsza replika i spędziłem kilka lat w warsztacie pracując nad precyzyjnymi rzeczami stwierdziłem, że wykonam tuning własnoręcznie. Po zebraniu wszystkich części i przeczytaniu wszystkich tematów o SCAR G&G postanowiłem wziąć się do roboty. W środku postanowiłem zainstalować: Gearbox - CNC X-High Tech Łożyska kulowe stalowe - 8mm Zębatki - 16:1 wzmocnione stalowe SHS Sprężyna - M135 Element Zestaw Bore-Up Guardera do m4 (cylinder BU typ2) Gumka HU zielona G&G Dystanser - H Element Tłok SHS - odchudzony -14 zębów metalowych opóźniacz popychacza - SHS Lufa Ra-Tech 6.01 450mm Kable niskooporowe silikonowe - musiałem wymienić całą instalacje Silnik Element ITU Mosfet Gate Merf 3.2 wypodkładkowałem SHS-ami Reszta części (styki, przerywacz, anti reversal, itp.) - stockowe G&G Kulki Madbull 0.30 Batka Li-Po 11.1 Po spędzeniu około 40 roboczogodzin na szlifowaniu body, przymierzaniu części i optymalnym rozprowadzeniu kabli - udało mi się wszystko złożyć. Strzelało bardzo ładnie na sucho, jednak już tutaj pojawił się pierwszy problem. Mosfet MERF 3.2 - nie było trybu Single, był tylko zaprogramowany burst lub seria (na początku nie było safe - ale to wina złego wytrasowania otworu na selektor - już zostało skorygowane), Niestety nie mam możliwości sprawdzenie mosfetu na innych replikach - czy działa poprawnie. Na słabszej batce dzieje się to samo. Pytanie 1: Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym instalując tego typu mosfet w SCAR-ze G&G? Może w innych replikach?Czym to może być spowodowane? Mimo tych problemów postanowiłem pojechać na weekend i się poganiać. Pierwsze próby - po podkręceniu o 0.1 obrotu za mocno następowała zacięcie kulek w komorze HU. Po usunięciu zacinki SCAR strzelał różnie - jedne kulki spadały w odległości 20m, kolejne w odległości 40m. Po pewnym czasie zasięg się wyrównał i BB leciały na około 40 całkiem celnie, jednak próba kolejnego podkręcenia skończyła się kolejną zacinką. Pytanie 2: Co może być tego przyczyną? Słyszałem, że zbyt twardy dystanser może powodować takie zacinki. Z góry dzięki za konstruktywne odpowiedzi:) Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted August 6, 2012 Report Share Posted August 6, 2012 co do dystansera i zasięgu . Tak , jest to bardzo prawdopodobne . Nie próbowałeś wyzerować hopa i wtedy strzelać? Jeżeli kuleczki by leciały jak trzeba to wina gumki / dystansera . Quote Link to post Share on other sites
yasioo1984 Posted August 6, 2012 Author Report Share Posted August 6, 2012 (edited) co do dystansera i zasięgu . Tak , jest to bardzo prawdopodobne . Nie próbowałeś wyzerować hopa i wtedy strzelać? Jeżeli kuleczki by leciały jak trzeba to wina gumki / dystansera . Na zerowym hopku wszystko było ok, później jak próbowałem podkręcać to po przekręceniu o dosłownie 1/20 lub 1/10 obrotu poza pewnien punkt zacinało kulki na amen i po wyzerowaniu hopka nie mogłem się ich pozbyć. Znalazłem chwilę czasu i rozkręciłem replikę na nowo. Okazało się, że komora hop-up nie przylega do body GB jak należy, była lekko uniesiona do góry, gdyż dolna część zapierała się o wzmocniony port na śrubę w dolnej, przedniej części GB. Możliwe, ze przez to "zjadło" mi gumkę, Teraz podszlifowałem i wszystko super przylega. Wymienię gumkę i dystanser dla pewności i dam znać czy coś pomogło. BTW - po 2ch zacinkach urwało mi 2 zęby na zębatce tłokowej :icon_smile: za to tłok nietknięty - faktycznie ten SHS-a jest pancerny. Dodatkowo teraz mam problem z dostaniem wzmocnionej zębatki tłokowej 16:1 SHS-a. Tylko nie wiem czy kupować nowy zestaw zębatek czy próbować na tych... teoretycznie wyszło mi short-stroke Edited August 6, 2012 by yasioo1984 Quote Link to post Share on other sites
Raistllin Posted August 10, 2012 Report Share Posted August 10, 2012 Czy hop up w G&G jest jak w VFC czyli niestandardowy? Rozumiem, że nie mam tam hopka jak w mkach? Bo Gearbox z tego co kojarzę to standardowe V2- da się spokojnie włożyć G&P/Systemę? Czy po rozłożeniu kolby na bok są kable, czy jest jak w VFC bez widocznych kabli? Miałem kiedyś Scara VFC i powoli zaczynam chorować na G&G stąd moje pytania i obawy o pewne części. Quote Link to post Share on other sites
yasioo1984 Posted August 11, 2012 Author Report Share Posted August 11, 2012 Czy hop up w G&G jest jak w VFC czyli niestandardowy? Rozumiem, że nie mam tam hopka jak w mkach? Bo Gearbox z tego co kojarzę to standardowe V2- da się spokojnie włożyć G&P/Systemę? Czy po rozłożeniu kolby na bok są kable, czy jest jak w VFC bez widocznych kabli? Miałem kiedyś Scara VFC i powoli zaczynam chorować na G&G stąd moje pytania i obawy o pewne części. W G&G masz niestandardową komorę hop-up, jest przykręcana do body, ale można znaleźć nieprzykręcane zamienniki http://salonasg.pl/index.php?p927,komora-hop-up-scar-g-g. GB to standardowe V2 ale ma 2 dodatkowe zagłębienia na selektory (po jednym z każdej strony), w stockowym GB G&G są one wykonane, w innych GB trzeba dorabiać (jak się ma odpowiednie narzędzia i stołową wiertarkę to można się pobawić w przeciwnym wypadku można spudłować i spieprzyć GB). Niestandardowa jest również płytka selektora. Po złożeniu kolby jest widoczny jeden kabel, reszta jest zasłonięta. Tutaj masz kilka fotek z czasów gdy męczyłem mojego SCARa https://plus.google.com/u/0/photos/103341835178564289931/albums/5774041755209551265. Czy warto na nią chorować? Nie wiem, ja zachorowałem, ale w moim egzemplarzu była skopana elektryka i po 15 minutach strzelania wszystko przestawało działać. Dlatego postanowiłem diametralnie go przerobić. Jak zamontujesz EGLM-a do tego Eo-techa plus An-Peq 15 to kisiel w gaciach. Ale przeróbki wymagają dużo cierpliwości. Quote Link to post Share on other sites
N3rvous Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Jak ta zielona guma HU od G&G się w nim sprawuje? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.