SAiMOn1983 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Witam jestem posiadaczem takiego oto zestawu http://crazybee.pl/index.php?products=product&prod_id=20 jedyna zmiana jakiej dokonałem to mimo ze jest dedykowany aż do 170 wstawiłem inny szkielet i inne łożyska -łożyska kulkowe 7 -sprężyna 150 guarder jedna rzecz jaka mnie męczy to pózna reakcja na spust posiadam silnik stockowy z bi-3681 akumulator firefox 9,6 chciałbym przyspieszyć reakcje silnika i jeżeli się da to szybkość zwijania sprężyny I tu pojawia się pytanie, zakupić inny silnik ??( np http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1992 ) czy to tylko wyrzucone pieniądze - widziałem takie po 155zl to akurat drogi przykład :) czy może zastosować mocniejszy pakiet 10,8 nimh a moze lipo 11 Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 -łożyska kulkowe 7 Włożyłeś 7mm łożyska w 6mm otwory? :icon_biggrin: Ja bym pomyślał nad wymianą pakietu na lipo 11,1 lub zmianą silnika na neodymowego hi-speeda (np. element). Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Najpierw przeczytaj później pisz głupoty, Saimon zmienił szkielet na inny. Reakcji na spust nie będziesz miał rewelacyjnej bo to bardzo wolne zębatki, bodajże 45:1. Silnik jak coś to tylko Hi-torque, broń boże hi-speed. Ten guardera demonem mocy nie jest, chińskie silniki typu element czy GFC powinny też spokojnie dać radę. Co do batki to lepiej lipo 11,1v. Ja już bym się nie pchał nimhy. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Z tym szkieletem to nie doczytałem. Przy przełożeniu 45:1 można spokojnie wziąć hi-speeda. Równie dobrze może wymienić zębatki na SHSy 100:200 lub 100:300 i silnik na hi-torque. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Może i da radę ale silniki hi-speed się "wkręcają" na obroty, na full auto może i fajnie ale na semi zamulają nawet przy słabych springach. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Neodymowe nie, zwykłego bym nie polecił. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Są neodymowe hi-speed?? Może się nie znam, ale magnesy neodymowe są po to żeby zwiększyć moc silnika a nie jego prędkość, więc idąc tą drogą silniki hi-speed nie mają tych magnesów. Mam hi-speed systemy, g&p i żaden z nich nie ma magnesów neodymowych. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Element, GFC mają neodymowe hi-speedy, np. http://azteko.pl/element-silnik-max-speed-krotki-p-2422.html , sprawdzony, mocny i bardzo szybki silnik. Z długich jest dostępny tylko GFC, ale na oczy go nie widziałem. Quote Link to post Share on other sites
SAiMOn1983 Posted September 21, 2012 Author Report Share Posted September 21, 2012 ok dzięki za odpowiedzi w temacie ,zacznę od zmiany na lipo 11,1 zobaczymy czy coś się zmieni dodatkowa bateria zawsze się przyda a drugi silnik nie bardzo :) jeżeli nadal bedzie wolno kupie jakiego hi-torque Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Winny małej szybkostrzelności nie jest silnik, a zębatki. Wymiana na hi-torque nie podwyższy szybkostrzelności, na hi-speed tak., Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 Stockowe silniki BOYI są wystarczające do SP120, powyżej już bym sobie darował. Nie są to dobre silniki do tuningów, więc wg. mnie nawet lipo 11,1V mu nie pomoże. Kup mocny silnik i do takiego przełożenia mocny pakiet 11,1V. Z silników polecam SHS Ultra TU, X-High Tech Turbo Custom, ewentualnie Element Ultra Torque. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 21, 2012 Report Share Posted September 21, 2012 A to że ma teraz zamontowane zębatki ITU nie ma wpływu na obciążenie silnika? Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 A to że ma teraz zamontowane zębatki ITU nie ma wpływu na obciążenie silnika? Ma, takie że silnik jest mniej obciążony niż w przypadku zębatek o małym przełożeniu. Tyle że silniki hi-speed jakoś nie widzą mi się przy sprężynie 150 lub więcej. A te co wymieniłem też są szybkie, zakładając że będą miały dobre zasilanie (tj. mocny pakiet lipo 11,1V). Tak przy okazji, te hi-speedy na neodymowych magnesach nie mają takiej przypadłości, że "wchodzą na obroty"? I druga rzecz, jaka była najmocniejsza sprężyna jakiej używałeś z tym silnikiem? Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 Przeczytaj ze zrozumieniem, 45:1 jest to prawie trzykrotność tego co ze zwykłym,i zębatkami (18:1). Teoretycznie więc aby osiągnąć tą samą szybkostrzelność silnik musi się obracać trzy razy szybciej, czego hi-torque nie osiągniesz. Dostosowanie silnika do sprężyny zależy od zębatek, a te są według mnie nie porozumieniem. Wiem ze są to jedne z najmocniejszych, ale 100:300 spokojnie wystarczą pod sp170, a mocniejszych sprężyn się do AEG praktycznie nie pakuje. Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 Przeczytaj ze zrozumieniem, 45:1 jest to prawie trzykrotność tego co ze zwykłym,i zębatkami (18:1). Teoretycznie więc aby osiągnąć tą samą szybkostrzelność silnik musi się obracać trzy razy szybciej, czego hi-torque nie osiągniesz. Dostosowanie silnika do sprężyny zależy od zębatek, a te są według mnie nie porozumieniem. Wiem ze są to jedne z najmocniejszych, ale 100:300 spokojnie wystarczą pod sp170, a mocniejszych sprężyn się do AEG praktycznie nie pakuje. Doskonale rozumiem o czym piszesz. Nie miałem silników hi-speed na neodymowych magnesach, więc się nie wypowiadam, ale patrze na silniki hi-speed przez pryzmat tego co dane mi było używać dotychczas (dawniej) i pamiętam, że zawsze potrzebowały chwili żeby wejść na obroty i do mocnych sprężyn się średnio nadawały. Jeśli te o których piszesz nie mają tej przypadłości to ok, zwracam honor. Jednak dalej obstawiam, że do semi w wyżej wspomnianej konfiguracji hi-speed nie jest potrzebny. Ale autor tematu wspominał, że męczy go słaba reakcja na spust, a nie brak ROFa. Wiem jaką miernotą jest silnik BOYI, a w połączeniu z 9,6V i SP150 szału nie będzie. Tym bardziej przy przełożeniu 45:1. Dlatego poleciłem silnik mocowy i mocny pakiet 11,1V. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 Te silniki neodymowe co poleciłem nie mają zwyczaju wkręcania się na obroty, są czymś jak hi-torque (można je stosować spokojnie na stokowych zębatkach przy sp130) ze zwiększoną prędkością obrotową. Dlatego je polecam (jeśli chce zostawić owe zębatki), ja natomiast na jego miejscu sprzedał bym ITU a kupił 100:300 i silnik UTU (taki jak Ty polecasz, sam używam i też polecam). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.