Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z podkładkowaniem zębatki silnikowej


Recommended Posts

Mam problem z wypodkładkowaniem gearboxa. Znaczy się problem z wypodkładkowaniem zębatki silnikowej. Zębatka środkowa osadzona jest jak najniżej i chodzi płynnie. Zębatka tłokowa również współpracuje dobrze nie trze o środkową zazębia się z zębami tłoka i wszystko chodzi płynnie i gładko. Problem jest z wypodkładkowaniem zębatki silnikowej gdyż nie wiem jak ją osadzić. Osadziłem ją tak by nie tarła o środkową lecz nie wiem ile dać podkładek do góry żeby dobrze się zazębiała. Zamontowałem wszystko i niestety problem jest taki że zęby się nie zazębiają z zębatką silnika i albo trze mocno i ryczy albo w ogóle nie idzie strzelić a po regulacji silnika wszystko strasznie jęczy bo zębatka silnika prawdopodobnie trze o zęby antyreversala przy zębatce silnikowej. Ktoś może podpowiedzieć jak to zniwelować by wszystko chodziło cichutko i gładko. Zestaw zębatek to ACM super torque up - http://www.taiwangun.com/gearboxy-oraz-ich-czesci/kola-zebate/zestaw-stalowych-zebatek-100-300-super-torque-up-acm.html sprężyna m130 guarder.

Link to post
Share on other sites

Zacznijmy od tego abyś napisał jaki to tym gearboxa.

 

-Tak jak kolega wyżej napisał zaczynasz od spasowania zębatki silnika z zębatką silnikową.

-Sprawdź czy łożyska są prawidłowo osadzone.

-Czytając opisane przez Ciebie objawy to tak jakby zębatka miała inne wymiary. Weź dla świętego spokoju suwmiarkę i pomierz.

Link to post
Share on other sites

Gearbox v2 guardera 6mm łożyska. Niepokoi mnie to że są one dosyć luźno osadzone czyli tak jakby te gniazda od łożysk były wyjechane. Levis zębatka musi się zazębiać. Tylko że na przykład dam zębatkę bez podkładek na spód i włożę silnik to się zazębiają ale wtedy nie wiem ile podkładek dać do góry bo po pierwsze te gniazda są wyrobione i latają łozyska do góry co powoduje większe luzy a po drugie jak nie dam np podkładek pod spód to czy będzie dobrze? Bo tak czy inaczej zębatka silnika wtedy podnosi zębatkę silnikową do góry trochę ale czy wtedy na przykład ta silnikowa nie będzie tarła o środkową ?

Link to post
Share on other sites

Miałem (chyba) podobne problemy - wziąłem zębatkę silnikową włożyłem na górną połówkę szkieletu i na oko dopasowałem silnik (nie zakładając dolnej połówki), który zbyt mocno dociskał zębatkę silnikową - problemem było łożysko które zbyt mocno wystawało ze szkieletu.

Edited by Rosomak15
Link to post
Share on other sites

Przykręć chwyt do połówki gb wlóż silnik i będziesz widzał czy przy wsuwaniu silnika zębatka silnikowa się nie przekrzywia.

 

Na spód jak nie dasz podkładek nic się nie stanie, robi się to tylko żeby sobie ułatwić robotę przy ustawianiu zębatki środkowej.

Link to post
Share on other sites

To czyli wziąć górną połówkę szkieletu i ustawić silnik tak żeby się zazębiał prawidłowo ? A ile podkładek dać na górę wtedy gdy już ustawię silnik prawidłowo ? To czyli na dół nie musze dawać wcalę tak? Nie będzie wtedy tarła o środkową podczas normalnej pracy ?

Link to post
Share on other sites

Dajesz powiedzmy podkładkę 0,1mm i patrzysz czy jest dużo luzu, dokładasz następną 0,1mm itd. Musisz wizualnie ocenić czy jest ok. Nie może być tak że jak wsuniesz silnik to przekrzywi on zębatkę silnikową.

 

Przy normalnej pracy nie będzie tarła.bo będzie ją "trzymać" zębatka na silniku.

Link to post
Share on other sites

Tak jak mówisz. odrobina luzu musi oczywiście zostać, dlatego rób to po cienkich podkładkach i sprawdzaj za każdym razem czy jest ok, jak się w końcu okaże za dużo to odejmujesz podkładkę i powinno być ok, taki własnie luz 0,1-0,2 mm jest wskazany miedzy zębatką silnikowa a zębatką silnika.

Link to post
Share on other sites

Niestety ale nadal nie działa :/. Dałem po kolei na szeroką stronę zębatki po 0.1mm podkładki. Po dodaniu 3 takich podkładek wyszło że jest minimalny luz i się zazębia. Na spód nie dawałem nic. Złożyłem silnik wyregulowany tak jak był i nie strzelało tylko charczało. Po dokręceniu silnika zaczęło strzelać ale jęczy strasznie i charczy... : / Jakieś porady ?

Link to post
Share on other sites

Jest ktoś wstanie pomóc ? Wiem że jest pełno toturiali wszędzie ale za nic nie mogę tego wypodkładkować. Pod spód zębatki nie dałem żadnych podkładek a na górę 0.3mm podkładki. W rezultacie nadal trze i buczy strasznie. Za ciasno ? Zbyt dużo podkładek na górę dałem?

Link to post
Share on other sites

Może serwis. Proponuje do serwisu, jak nikt nie pisze to chyba nikt nie wie. Serwis wyjdzie Cię 40zł na zbrojowni czy jakoś tak . Wyczyszczą cały GB na nowo go złożą , pewnie dadzą radę

 

Po co się męczyć jak można dać to komuś "profesjonalnemu" Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Już wiem w czym tkwił problem. Zębatka silnikowa jest grubsza i wyższa od stockowych dlatego nie szło jej spodkładkować (jest to zestaw ACMowskich zebatek z taiwangun). Dałem stockowe zębatki i chodzi wszystko ładnie. Teraz pytanie. Czy da radę tak zeszlifować tę zębatkę ACM by pasowała i nie tarła ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...