Landsil Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Witam wszystkich. Pod-forum "Zasady i Bany" to moja inicjatywa i obecnie główna cześć projektu "Dobra Zabawa - Airsoft" który ma swoją grupę na FB. https://www.facebook.com/groups/168563819972608/ Jest to narzędzie, które o ile zostanie przez nas prawidłowo wykorzystane, powinno z czasem rozwiązać lub znacznie zmniejszyć częstotliwość nieprzyjemnych sytuacji i zachowań podnoszonych na różnego rodzaju forach publicznych i wewnętrznych. Na początek pewne wyjaśnienia. 1. Projekt, jak większość związanych z Airsoftem, będzie działał tylko wtedy, jeśli będzie miał wsparcie znacznej części środowiska, którego dotyczy i będzie z niego korzystać znaczna ilość graczy. 2. Projekt ten jest swego rodzaju narzędziem do wykorzystania, nie ma on żadnej możliwości niczego narzucać. 3. Osoba, która otrzymała bana, to określenie osoby która przeszła całą ścieżkę opisaną poniżej i została uznana przez znaczną liczbę graczy za zasługującą na wykluczenie ze środowiska. 4. Ja, jako pomysłodawca i twórca projektu, pełnię funkcję arbitra między stroną oskarżającą i oskarżonym, oraz porządkową. Moim zadaniem będzie dopilnowanie, aby każdy miał możliwość obronić się, oraz aby wszelkie dyskusje opierały się na faktach i były prowadzone w kulturalnej atmosferze. 5. Redakcja serwisu WMASG wyświadczyła mi uprzejmość i udostępniła miejsce na forum Pomorskie oraz zapewniła mi status moderatora w zakresie projektu. Oznacza to, że o ile uda mi się powstrzymać naruszenia zasad netykiety oraz wewnętrznego regulaminu forum, ten dział będzie cieszył się autonomią. 6. Powodem włączenia FB jako podstawowego kanału szybkiego reagowania jest fakt, że w dzisiejszych czasach większość osób sprawdza go dużo częściej niż fora. Poza tym mam nikłą nadzieję, że podpisywanie wszystkich wpisów swoim imieniem i nazwiskiem wymusi większą kulturę osobistą. Instrukcja obsługi -2. W dowolny wybrany sposób organizator strzelanki upewnia się, że wszyscy znają zasady gier airsoftowych na terenie Trójmiasta i okolic. -1. Na strzelance dochodzi do wydarzeń niezgodnych z regulaminem: - nagminne terminatorstwo i oszustwo - nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa - itp. itd. 0. Mimo autentycznej i poważnej próby rozwiązania konfliktu z osobą naruszającą zasady, nie udało się osiągnąć porozumienia. 1. Organizator strzelanki (lub w przypadku zdarzeń w rodzaju chodzenia z repliką na mieście osoba która zaobserwowała zdarzenie) pisze posta w grupie na FB dokładnie i kulturalnie opisując problem. Ma na to 72 h od wystąpienia zdarzenia. Oczywiście posługuje się faktami i przytacza 1-2 osoby które były świadkami zdarzenia. Jeśli osoba posądzona nie jest świadoma zarzutów, informuję ją na FB lub na wmasg, zależnie od tego w jaki sposób zostały one sprecyzowane. 2. Wywiązuje się dyskusja, która ze względu na naturę systemu komentowania na FB, będzie prawdopodobnie szybka i ciężka w moderacji. W przypadku gdy osoba posądzona nie będzie chciała prowadzić dyskusji pod swoim nazwiskiem (jest znana tylko po nicku z forum), biorę na siebie przedstawienie jej argumentów i punktu widzenia. 3. Istnieją 3 możliwe zakończenia: - oskarżenia okazały się błędne lub osoba wyjaśniła sytuację i pokajała się - osoba oskarżona nie wypowiedziała się i nie odpowiedziała na próby kontaktu - osoba oskarżona okazała się winna zarzucanych czynów Na tym poziomie zakładam że czyste fakty oraz zgodność opisów pozwolą bez wątpienia rozstrzygnąć jak się sprawa miała. 4. Każde rozwiązanie inne niż pozytywne powoduje usunięcie rozmowy z grupy i prośbę o niekontynuowanie tematu. Przed usunięciem cała rozmowa trafia do pliku Word na potem. Sprawa zostaje uznana za zakończoną. Posadzony gracz ma czyste konto i nikt poza nim nie ma dostępu do listy przewinień. (Chyba że ktoś sam sobie robi log.) 5. Uwaga - tu sprawy przestają być traktowane lekko. Jeśli doszło do: - 5 naruszeń które zostały wyciągnięte na wierzch przez orgów i nie zostały rozwiązane pozytywnie (log) -poważnego naruszenia zasad lub bezpieczeństwa (strzelania w Safe Zone, straszenia repliką) Osoba winna łamania zasad ma otwierany temat w tym dziale jako wstęp do bana. Wszystkie jej wykroczenia zostają wypisane wraz z osobami posądzającymi, oraz rozstrzygnięciami. Temat, mimo że silnie moderowany względem kultury osobistej i posługiwania się faktami, jest otwarty do dyskusji dla wszystkich użytkowników (max Pomorze ,np. śląskie proszę trzymać się z daleka) 6. Mimo oczywistych i widocznych kroków podejmowanych przez współgraczy nadal są zgłaszane kolejne incydenty. Główny post jest aktualizowany. W tym momencie sprawa jest płynna i wiele zależy od nastawienia osoby stwarzającej problemy, ale po max 3 kolejnych wyskokach przechodzimy do następnego kroku. 7. W temacie dotyczącym delikwenta zostaje utworzona ankieta w której jedyną opcją do wybrania jest BAN. W momencie kiedy w ankiecie wypowie się co najmniej 60% osób będących w grupie na FB (a nie wszyscy będący na wmasg go mają),co obecnie daje 130 wzorując się na grupie zrzeszającej graczy z trójmiasta, osoba zostaje uznana za niepożądaną w środowisku i trafia do tematu BAN wraz z odnośnikiem do tematu na jej temat, który równocześnie zostaje zamknięty i oczyszczony z postów które nie wnoszą nic nowego do dyskusji oraz nie argumentują w niej. Jak widać porządek zgłoszeń na FB zależy od dobrej woli uczestników projektu. Faktem też jest, że osoby nie posiadające konta na FB mają utrudnioną drogę na pierwszym stadium. W takim wypadku zalecana droga to wydanie zgody komuś znajomemu na zgłoszenie (musi o tym wspomnieć) lub napisanie do mnie informacji na PW tutaj - w takim wypadku wezmę na siebie napisanie posta zgłaszającego, ale już nie dalszą argumentację, chyba że byłem na miejscu zdarzenia. Wszystkich mających pytania i uwagi zapraszam do tematu obok który zostanie otwarty dla wszelkich (kulturalnych) opinii i wypowiedzi. Mam nadzieję, że samo powstanie projektu wystarczy aby bardzo rzadko trzeba było prowadzić w nim jakiekolwiek dyskusje. Link to post Share on other sites
Recommended Posts