Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Airsoft Shooting Competition - zawody w strzelaniu sytuacyjnym.


Recommended Posts

Witam.

Z przyjemnością zapraszam na kolejne przedsięwzięcie organizowane przez oddział SGO REC.

16 czerwca 2013 w Międzyrzeczu, na obiekcie hali widowiskowo - sportowej przeprowadzone zostaną zawody w strzelaniu sytuacyjnym przy wykorzystaniu replik asg.

 

AIRSOFT SHOOTING COMPETITION

Zawody w strzelaniu sytuacyjnym.

 

Założenie:

Zawody strzeleckie z wykorzystaniem replik broni palnej o średnim stopniu trudności. Formuła zawodów „pod dachem” sprzyja ich efektywności oraz nie powoduje powstania stopnia umowności lub niedomówień, brak wpływu zewnętrznego jakim są podmuchy wiatru zostaje całkowicie wyeliminowany przez co znacząco wzrasta prawdopodobieństwo trafienia celu. Zawody rozgrywane w formule rekreacyjno – sportowej nadają innego charakteru rywalizacji airsoftowej której głównym celem jest dobra zabawa w gronie osób o zainteresowaniach strzeleckich i militarnych.

 

Grupa docelowa:

Zawody skierowane są dla osób o zainteresowaniach strzelecko – militarnych, pasjonatów air softu, milsimu oraz rekonstrukcji militarnej, a także członków stowarzyszeń i grup pro obronnych.

 

Podstawowe kryteria uczestnictwa:

1. Wiek od lat 16, osoby poniżej tego wieku nie będą rejestrowane.

2. Posiadanie repliki broni palnej (zawody odbywają się przy wykorzystaniu replik broni długiej) oraz dwóch magazynków.

3. Posiadanie środków ochrony oczu (okulary lub gogle udaroodporne).

4. Ubiór militarny (mundur, buty oraz miękkie nakrycie głowy, zawody odbywają się bez dodatkowego wyposażenia taktycznego).

5. Rejestracja drogą elektroniczną oraz uiszczenie składki w wysokości 5zł.

6. Termin rejestracji: 08.05.2013 – 08.06.2013

7. Rejestracja możliwa jedynie na wskazany adres poczty elektronicznej jacek_klimanek@o2.pl

w informacji należy podać:

- imię i nazwisko uczestnika,

- miejsce zamieszkania,

- wiek (weryfikacja przed rozpoczęciem zawodów)

8. Możliwe jest wysłanie jednego maila na większą ilość zawodników, w tym wypadku w informacji należy umieścić dane wszystkich osób rejestrowanych.

 

Organizatorzy:

• Zarząd Powiatowy Ligii Obrony Kraju w Międzyrzeczu

• Formacja SGO, lubuski oddział SGO REC.

 

Plan zawodów:

• 09.00 – 09.30 weryfikacja zawodników, nadanie numerów startowych

• 09.45 – 09.55 uroczyste rozpoczęcie

• 10.00 – 13.00 przebieg konkurencji strzeleckiej

• 13.00 – 13.30 weryfikacja i uaktualnienie punktacji, wnoszenie sporów

• 13.45 – 14.00 uroczyste zakończenie zawodów, wręczenie nagród

 

Opis zawodów.

Całość zawodów rozgrywana bedzie w klasyfikacji indywidualnej, co ma na celu podniesienie ich dynamiki poprzez nawiązanie zdrowej rywalizacji pomiędzy uczestnikami. Tor strzelecki wymagał będzie umiejętności strzeleckich jak też sprawnościowo – kondycyjnych, dynamika zawodów ma za zadanie zmuszenie uczestnika do wykonywania strzelań na tzw. „zmęczeniu” oraz wykazania się zwinnością. Układ toru oraz rozmieszczenie poszczególnych celów pozostanie nieznany do rozpoczęcia zawodów.

 

Regulamin zawodów:

 

Zawodnicy.

1. Do regulaminu zawodów zastosowanie mają również wszystkie zapisy niniejszego dokumentu.

2. W zawodach może wziąć udział maksymalnie 50 uczestników wcześniej zarejestrowanych i zweryfikowanych.

3. Do zawodów dopuszcza się uczestników spełniających podstawowe kryteria uczestnictwa.

4. Do zawodów nie dopuszcza się osób:

• nie zarejestrowanych,

• będących pod wpływem alkoholu bądź środków odurzających,

• będących w stanie silnego pobudzenia lub agresywnych,

• nie posiadających podstawowych środków ochrony oczu,

• posiadających repliki RAM lub PTW oraz repliki strzelające „amunicją” inną niż 6mm BB

5. Po przybyciu do rejonu zawodów uczestnik potwierdza swoją obecność oraz otrzymuje numer identyfikacyjny (startowy).

6. Przydzielenie numeru startowego odbywa się na podstawie kolejności rejestracji i wpływu składki organizacyjnej.

7. Ograniczenie liczby uczestników obliguje do przemyślenia swojego zgłoszenia ze względu na miesięczny okres rejestracji.

8. Zawodnik do startu zobowiązany jest posiadać sprawną replikę o zasilaniu elektrycznym lub pneumatycznym (Green Gas lub CO2) wraz z pasem nośnym oraz dwoma sprawnymi magazynkami o pojemności co najmniej 40szt. BB każdy.

9. Stan techniczny replik jest wyłączną sprawą zawodników i od nich zależy ich przygotowanie oraz bezawaryjność.

10. Usterki techniczne replik lub magazynków w trakcie wykonywania zadania strzeleckiego powodują eliminację zawodnika. Nie przewiduje się korzystania z repliki rezerwowej.

 

Organizator.

11. Organizator zobowiązany jest do rejestracji uczestników zgodnie z datą wpływu zgłoszeń, lista rejestracyjna będzie jawna i publikowana na profilu Facebook oraz portalu WMASG.

12. Organizator zobowiązany jest do zarejestrowania dziesięciu uczestników ponad wymaganą normę (po wyczerpaniu miejsc) oraz poinformowaniu ich, że są zawodnikami o statucie rezerwowym których start uwarunkowany jest rezygnacją uczestników z listy zasadniczej.

13. Organizator zapewni uczestnikom napoje których zakup zrealizuje z wpływu składki organizacyjnej.

14. Organizator zapewni właściwe funkcjonowanie obiektu oraz warunki sanitarno – higieniczne, a także podstawowa opiekę medyczną.

15. Organizator zapewni właściwe działanie toru strzeleckiego oraz tarcz.

16. Organizator udostępni miejsce do podstawowego przeglądu replik.

 

Zasady punktacji.

17. Punktacja zawodów odbywa się poprzez sumowanie punktów uzyskanych za każde zadanie strzeleckie.

18. Pięć z sześciu zadań punktowanych będzie na zasadzie ich wykonania (trafienia w jedno z trzech pól punktowych) natomiast ostatnie zadanie będzie strzelaniem na celność do tarczy z pierścieniami.

19. Pola punktowe na tarczach określone zostaną kolorami i wielkościami odpowiadającymi stopniom trudności. Wybór pola należy do zawodnika, ostrzelać można tylko jedno pole.

20. Tor strzelecki pokonywany będzie biegiem, przejście do marszu oznacza dyskwalifikację.

21. Do punktacji wlicza się ilość uzyskanych punktów bez wliczania czasu pokonania toru.

22. W zawodach wyłonionych zostanie trzech liderów na 1, 2 i 3 miejscu.

23. W przypadku wystąpienia tych samych not punktowych obowiązywała będzie dogrywka w formie strzelania na celność do tarczy z pierścieniami.

24. Skład sędziowski składał się będzie z trzech sędziów, dwóch taktycznych i jednego głównego.

25. Sędziowie taktyczni dokonują inspekcji tarcz i wpisania ilości uzyskanych punktów za każde zadanie strzeleckie. Wpisanie punktów odbywa się na oznaczonej karcie punktowej.

26. Sędzia główny dokonuje zsumowania punktów za całość konkurencji.

27. W sytuacjach spornych ostateczny głos należy do sędziego głównego.

 

Postanowienia końcowe.

Z uwagi na pierwsze zawody tego typu oraz ich eksperymentalny charakter organizator dopuszcza zmiany w regulaminie w wypadku wystąpienia okoliczności mających wpływ na organizację i przebieg zawodów. O każdych zmianach uczestnicy będą informowani na otwartych profilach Facebook i WMASG.

 

Dane do wykonania składki organizacyjnej:

Bank PKO BP S.A nr rachunku 86 1020 2036 0000 0402 0063 4584

W tytule wpisać: ASC „imię i nazwisko uczestnika”

Edited by Wolf
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Cześć, czołem. Zamieszczam pierwszą listę uczestników jej uaktualnienie będę zamieszczał za każdym razem kiedy pojawi się nowy uczestnik. Jeszcze raz zapraszam do udziału.

 

 

LISTA UCZESTNIKÓW.

  1. Recon
  2. Scott
  3. Tofik
  4. Babijos
  5. Młody
  6. Jacek Rok
  7. Łukasz Wosiński
  8. Michał Popiela
  9. Tomasz Wojdat
  10. Przemek Chomski

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Bardzo dziękuję za mile spędzone niedzielne przedpołudnie : )

 

Cieszę się że są osoby i pomysły, aby urozmaicać nasze hobby i pokazywać je od innej strony, niż codzienne sianie kompozytu.

Zdecydowanie na plus oceniam klimat oraz zaangażowanie organizatora i sędziów. Spodziewałem się ciut więcej przeszkód, ale wiem że to dopiero pierwsze kroczki w tym kierunku- następnym razem będzie z większą pompą :D

 

Swoich pomysłów na przyszłość nie będę tutaj pisał, ale przy organizacji następnej tego typu imprezy możecie na mnie liczyć : )

 

No i oczywiście gratulacje dla zwycięzców- czyli wszystkich którzy przyjechali i stanęli do "walki" ! :)

Link to post
Share on other sites

Airsoft Shooting Competition

 

Zawody Airsoft Shooting Competition z założenia miały być zespołową rywalizacją w strzelaniu sytuacyjnym, niestety słabe zainteresowanie wymusiło modyfikację i w konsekwencji sprowadziło je do rywalizacji indywidualnej oraz strzelania sytuacyjnego na dynamiczne. Wiele można było by powiedzieć o podłożu takiego, a nie innego odbioru tego i podobnych przedsięwzięć… ale czy warto? Osobiście jako organizator nie odczułem żadnego dyshonoru, a uczestnicy którzy jednak wzięli udział wyjechali w pełni ukontentowani z nadzieją, że odbędzie się kolejna zapowiedziana przeze mnie edycja. W zasadzie ich zadowolenie i postawa zupełnie mi wystarczą.

Jak każda impreza organizowana po raz pierwszy traktowane były przeze mnie bardzo eksperymentalnie i nawet wprowadzenie na krótko przed startem „kryterium czasowe” stało się przyczynkiem do wzięcia pod uwagę nie tylko rywalizacji sprawnościowo – strzeleckiej, ale też czasowej. Miałem również obawy o zbyt wysokie postawienie poprzeczki spowodowane wielkością (lub raczej niewielkością) pola na tarczy za którego trafienie otrzymywało się najwyższą liczbę punktów, jak się okazało niepotrzebnie o czym świadczyły niejedne na nim przestrzeliny. Wniosków do wyciągnięcia było kilka i zapewne nauka nie poszła na marne.

Na ogólna liczbę 14 zawodników do zawodów podeszło 9, pozostali z różnych zazwyczaj niewyjaśnionych przyczyn nie zdecydowali się na start. Całość oparta została o prosty tor sprawnościowy w trakcie pokonywania którego należało po „zaliczeniu” przeszkody trafić wyznaczony cel jednym dubletem. Celami były standardowe tarcze wojskowe fig.23 oraz fig.23p na których wyznaczone zostały trzy różnej wielkości pola punktowane w zależności od stopnia trudności, wybór do którego pola oddać strzały należał do zawodnika, jego decyzja wyznaczała stopień trudności. Dodatkowym utrudnieniem był czas w jakim należało oddać strzały zawodnik miał na to do 5s. od przyjęcia postawy strzeleckiej, przekroczenie limitu oznaczało przerwanie strzelania i konieczność kontynuowania zadania do kolejnej przeszkody. Ostatnim elementem toru było stanowisko „snajperskie” z którego należało oddać 5 strzałów na celność, co nie było proste z uwagi na pokonanie całości toru, a zwłaszcza jego ostatniego elementu jakim było pokonanie schodów skokami z przysiadu z bronią trzymaną nad głową.

Tor rozstawiony był na całej powierzchni boiska, a na jego pokonanie potrzeba było średnio 2 min. 45s. Do jego elementów należały:

1. Bieg do każdej przeszkody.

2. Wspięcie na drabinkę i dotknięcie wyznaczonego punktu.

3. Przewrót w przód.

4. Pokonanie ławeczki skokami.

5. Czołganie.

6. Przejście pod barierką.

7. Pokonanie schodów skokami.

Nie wiedząc jaki będzie przekrój uczestników nie pokusiłem się o rozbudowanie toru nie mniej jednak jego całość i tak była męczącym wyzwaniem. Sprostali mu wszyscy uczestnicy za co z całego serca im dziękuję, nie mniej jednak zgodnie z dewizą „zwycięzca bierze wszystko” nagrodzić za najlepsze wyniki mogłem jedynie trzech, a byli nimi:

1 miejsce – Jacek Rok (Gorzowska Grupa Rekonstrukcyjno – Strzelecka)

2 miejsce – Piotr „Barry” Barski (1 Lubuska Drużyna Obrony Terytorialnej)

3 miejsce – Przemysław Chomski (Gorzowska grupa rekonstrukcyjno – Strzelecka)

Nagrody ufundowali:

Zarząd Powiatowy LOK – medale, dyplomy oraz Odznaki Sprawności Obronnej.

Firma GUNFIRE – rękawice taktyczne z najnowszej kolekcji.

Za walkę dziękuję wszystkim, bo po raz kolejny utwierdziliście mnie w przekonaniu, że nie warto tracić czasu w życiu, warto żyć tak, aby go nie żałować.

Oczywiście nie byłoby zawodów gdyby nie mój „transport taktyczny” który zapewnili Arek i Paweł, nie byłoby nutki stresu którą zawsze potrafi wprowadzić Scott, nie byłoby dawki humoru bez chłopaków z GGRS.

Jeszcze jedną ważną sprawą o której warto wspomnieć była możliwość zorganizowania tych zawodów na obiekcie za który w każdych innych warunkach trzeba byłoby zapłacić dobrą kasę, my z racji poprawnych relacji zarządu powiatowego LOK w Międzyrzeczu z kierownictwem Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji mogliśmy zrealizować przedsięwzięcie całkowicie non profit. To jeszcze jeden dowód na to, że jeżeli czegoś się chce, to jest to do osiągnięcia.

Jak powiedziałem na zakończenie w przyszłym roku zawody odbędą się w większym, ogólnopolskim składzie, przy większym wsparciu oraz z udziałem publiczności i być może mediów.

 

Recon

 

2zqbe2x.jpg

Link to post
Share on other sites

Czas był mierzony, ale tylko w celu informacyjnym po to aby sprawdzić czy to kryterium można wpleść w kolejne zawody. Wracając do imprezy rzeczywiście była udana i mam nadzieję, że na kolejną stawi się większe grono uczestników.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...