Strahan Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Czołem Szczerze powiedziawszy już pogodziłem się z przegraną w tej kwestii, ale nim się poddam pragnę zasięgnąć waszej rady - do rzeczy... ...posiadam Berettę M9A1 od KSC i wraz z nią sprowadziłem sobie okładziny rękojeści na podmiankę (te z logo KSC są obrzydliwe). Ale tu pojawił się problem - tak ja, jak i wyjadacze z dwóch odwiedzonych sklepów nie są absolutnie w stanie ich odkręcić. Okładziny mocują dwie maluteńkie śruby imbusowe - niestety albo gną każdy użyty klucz, albo same zaczynają się poddawać, nie drgnąwszy nawet o milimetr. Żeby rozwiać wątpliwości - nie, nie są to nity, od wewnętrznej części rękojeści wyraźnie widać nagwintowane otwory w których tkwią śruby. I teraz pytanie do was weterani - czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Czy zbawi mnie błyskotliwą radą, bądź spointuje tą przykrą sytuację w stylu "tak, znowu te żółtki nawaliły kleju, nic się nie da zrobić!". Będę wdzięczny za wszelką pomoc, bo w perspektywie aktualnie mam jedynie sprzedanie zbędnych (niestety :() gripów i pogodzenie się ze szpetnym "KSC Corporation" na rękojeści mojej pięknej Beretty. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Metody są ale nieco drastyczne. Mozna delikatnie rozwiercić śrubki małym wiertłem. Potem przegwintować otwory na nowo i wstawić jakieś inne śrubki. Mozna tez naciąć główki śrubek dremlem tak aby dało się w nie włożyć plaski śrubokręt. Wtedy je odkręcić i wymienić na nowe. Quote Link to post Share on other sites
Strahan Posted June 7, 2013 Author Report Share Posted June 7, 2013 Dzięki za odpowiedź. Niestety, to chyba troszkę za wysokie dla mnie progi, poza tym ogromną trudność sprawia mi znalezienie zamiennych śrubek...przyjdzie zrobić jeszcze jeden oblot po Warszawskich serwisach... Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Jaką mają średnicę główki tych śrubek? Możesz spróbować z frezarką. Zrobić odpowiednimi frezami rowki na śrubokręt i może pójdzie. Quote Link to post Share on other sites
Strahan Posted June 8, 2013 Author Report Share Posted June 8, 2013 Średnica główki śruby to ok 8mm, problem w tym że nie posiadam w swoim mieszkanku warsztatu z frezarką, ale zasugeruję takie rozwiązanie serwisantom... Quote Link to post Share on other sites
14100715 Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Musisz sam to zrobić? Wystarczy iść do jakiegoś warsztatu, gdzie jest. Można zrobić rowek inną metodą, ale tą jest najładniej i najdokładniej. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Pod jaki klucz są te śruby ? użyj po prostu dobrych kluczy ampulowych a nie gównianych z marketu po 10zł za komplet. Używając gównianych kluczy - zniszczysz sobie śruby i będzie jeszcze większy kłopot z odkręceniem. Quote Link to post Share on other sites
Strahan Posted June 8, 2013 Author Report Share Posted June 8, 2013 Pod imbusy - nie no stary, zdaje sobie z tego sprawę. Moje klucze nie dały rady więc zrobiłem oblot po sklepach w Warszawie - ale skoro nikt nie ruszył, to raczej nie jest wina kluczy... Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Stary.. chodzi mi rozmiar. uwierz, że przeczytałem cały ten temat, łącznie z tym jakie są zastosowane śruby, lecz nie ujawniłeś rozmiaru tych śrub. Zastosuj klucze firmy ALIGN (modelarskie) - musi pójść. Fakt, komplet kosztuje ok 100zł za 4 imbusy i jeden krzyżak ale warto. Quote Link to post Share on other sites
Strahan Posted June 9, 2013 Author Report Share Posted June 9, 2013 Stary.. chodzi mi rozmiar. uwierz, że przeczytałem cały ten temat, łącznie z tym jakie są zastosowane śruby, lecz nie ujawniłeś rozmiaru tych śrub. Zastosuj klucze firmy ALIGN (modelarskie) - musi pójść. Fakt, komplet kosztuje ok 100zł za 4 imbusy i jeden krzyżak ale warto. Wybacz, niezrozumiałem - o ile się nie mylę śruba to 2,5mm, szczerze powiedziawszy bardzo chciałbym byś miał racje, ale ponieważ dwóch niezależnych (sporo mądrzejszych ode mnie) facetów w Redberecie i Cytadeli - stwierdziło że śruby są nie do ruszenia i pewnie są klejone/spawane/obślinione...cokolwiek, zacząłem szukać alternatywnych rozwiązań i podpytywać czy aby ktoś nie miał podobnych problemów z replikami tej marki. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Jeżeli są na klej do śrub to je potraktuj zapalniczką, plus dobre wkrętaki imbusowe. Rozumiem, że fabryczne okładziny idą na straty, bo chcesz założyć jakieś inne coll elo elo ;) ? Quote Link to post Share on other sites
Strahan Posted June 9, 2013 Author Report Share Posted June 9, 2013 Dokładnie, fabryczne z logo ksc chce wywalić, a razem z klamką sprowadziłem okładziny na podmiankę - po prostu z logiem Beretty - takie jak w wersji "ostrej" (uważam że są bardziej ozdobne niż "piękne" logo KSC :P) A patent z zapalniczką, hmm....próbowałeś tego? Ew. klej ma szanse puścić? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Musi puścić:) Ale dobre klucze to podstawa. Quote Link to post Share on other sites
Strahan Posted June 9, 2013 Author Report Share Posted June 9, 2013 No w takim razie odwiedzę jeszcze dwa serwisy w Wawie, jeśli oni się tego nie podejmą - to zacznę stosowanie drastycznych środków w/g kolegi zaleceń...oczywiście wcześniej nabywszy klucze. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.