Whiskey Posted June 25, 2011 Report Share Posted June 25, 2011 Witam. Tak od jakiegoś czasu zdecydowałem się coś z nim zrobić (skrócona MK12 od PJ jak w temacie). Na początek dałbym mu sylikonową gumkę i wyciszoną głowicę tłoka; to z takich mniejszych rzeczy, a teraz - jakby mógł mi ktoś doradzić - coś żeby poprawić szybkostrzelność, tylko nie bardzo się po prostu znam na tym. Myslałem o silniku Max Torque czy coś takiego, ale nie wiem czy dobrze myslę, a tym bardziej nie mogę go znaleźć :] Tak też prosiłbym kogoś bardziej ogarnietego o pomoc... Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted June 25, 2011 Report Share Posted June 25, 2011 Jeżeli chcesz zamontować "grzybka" to musisz zmienić też głowice cylindra. :icon_biggrin: Z silników polecam SHS, Element, P&J, CM Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 Ok, zaraz sprawdzę. Dzięki wielkie za pomoc :] Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Czym to teraz zasilasz? Sugeruje jednak na początek zamiast wymieniać silnika kupić wydajniejszą baterię. Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 Bateria jest 10-Voltowa, 8 ogniw 2000MAh, myślę że starczy. W każym razie mógłby mi ktos podać link do tego silnika?, bo nigdzie nie moge znaleźć... Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Firmy? Masz dobrą ładowarkę? Silniki są dostępne bez problemu. Nie trzeba Ci dawać linku. Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 (edited) Ok... już mam. Ładowarka nie wiem w jakim sensie dobra, a akumulator jest od firefoxa. Btw. to jeszcze mam pytanie czy duża będzie różnica między silnikami za 100 ileś zł. a tymi za 200 ileś zł. i czy nie rozdupie repliki silnikiem za 300 ileś zł...? Edited June 26, 2011 by Whiskey Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 W sensie czy prostownik z kartonu, który dostałeś wraz z replikom czy choćby podstawowa ładowarka microprocesorowa? FF potrafią być rewelacyjne, a niektóre mogą być kiepskie. Jeśli szybkostrzelność na 10.8V Ci nie pasuje to... To coś dziwnego, to subiektywna sprawa. Ale może coś z replikom jest nie tak? Albo baterią? Na dobrą sprawę ta bateria to potwór. Spróbuj najpierw wstawić MOSFET oraz nowe kable do repliki. Zobacz czy Ci ROF pasuję, potem pomyśl o nowym silniku. Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 (edited) Dokładnie to 9,6V. Nie wiem jak ale jak ostatnio mierzyliśmy tak przy okazji lutowania bo się kabelki pourywały to wyszło jakieś 10,1V. Szybkostrzelność jest ogólnie bardzo przyzwoita, po prostu jeszcze szybciej mi się zachciało :] Edited June 26, 2011 by Whiskey Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 To już różnica. 9,6V a 10,8V spora. Do tego, bateria nie pokaże Ci po naładowaniu 9,6. Jak ma 9,6V to raczej rozładowana jest. To zamiast silnika, którego dobrania może być dla Ciebie problematyczne i problematyczne w zainstalowaniu sugeruje wymianę kabli oraz wstawienie MOSFET. Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 Właściwie nawet jakby to coś pomogło i tak nie wyciągne już dużo więcej z tego silnika który mam... Akurat wstawianiem zająłby się kolega :] Ale o kablach też pomyślę, dzięki za radę. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Zdziwiłbyś się ile może dać wyczyszczenie silnika, wymiana kabli oraz mosfet. Do tego poprawne podkładkowanie. Jak się uparłeś już na silnik to odeślij do jakiegoś serwisu, żeby Ci założyli, od razu dokonali przeglądu. Jakiego to ma springa? Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 Tak tylko wspomnę że tu jestem nowy praktycznie :] O ile chodzi o sprężynę to albo 120 albo 130. Wyciąga jakieś 420fps, więc to chyba 130 jednak. Co do przeglądu to już właściwie najwyższy czas :] Wogóle to przy tej sprężynie nie przesadze z jakimś silnikiem za koło 300? Bo już same za 180 podobną są przeznaczone dla sprężym mocniejszych niż 130... Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 Raczej M120. Chromowałeś czy zgadujesz te fps? Te silniki nic Ci nie dadzą na dobrą sprawę bez odpowiedniej ładowarki i dobrej baterii oraz będziesz i tak marnował ich potencjał bez nowych kabli. Raczej nic nie rozwalisz, choć w dłuższej perspektywie zwiększony ROF może popsuć replikę. Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 Ok, w takim razie dostanie tylko silikonową gumkę, tą wyciszoną głowicę, pojedzie na przegląd i wymianę kabli, i tam dopiero zapytam czy jest sens wymieniać silnik... tak by dobrze było? :] Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 26, 2011 Report Share Posted June 26, 2011 To Twoje decyzję, ale myślę, że te będą dla Ciebie najkorzystniejsze. Quote Link to post Share on other sites
Whiskey Posted June 26, 2011 Author Report Share Posted June 26, 2011 CZasem lepiej żeby i były czyjeś ale mądrzejsze ;] To to by chyba na tyle było, dzięki jeszcze raz. Quote Link to post Share on other sites
Coolpa Posted March 9, 2013 Report Share Posted March 9, 2013 (edited) Witam, postanowiłem odświeżyć ten temat ponieważ mam problem z tym samym karabinem co kolega tyko że w wersji long. Jakieś pól roku temu zakupiłem wyżej wymieniony karabin i mówiąc szczerze jestem z niego średnio zadowolony. Dwa miesiące po zakupie znajomi polecili mi bym wymienił standardową gumkę na gumkę guardera. W serwisie powiedzieli mi ze będzie również konieczna wymiana komory na tej samej firmy. Wczoraj przy rozbieraniu repliki zobaczyłem pierwszy raz te komorę. Okazało się ze wymienili standardowa metalowa na plastikowa firmową. Nie wiem do końca czy dobrze na tym wyszłem. Teraz chciałbym dalej tunigowac swoja replikę, myślałem o lufie precyzyjnej. Jakieś propozycje i porady by lepiej się strzelało ?? Edited March 9, 2013 by Coolpa Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted March 9, 2013 Report Share Posted March 9, 2013 (edited) Ja zaczynałem swoja przygodę z Airsoftem od SPR-a P&J w wersji short. Co do tuningu tych replik to jest to sprawa dość uciążliwa. Generalnie P&J to A&K przechrzczone przez TaiwanGun. Problem z tuningiem w P&J polega na tym ze na pierwszy rzut oka wygląda to jak standardowe v2 w układzie TM, ale: - gumka hopup jest niestandardowa i jej wymiana wiąże się z wymiana komory hopup - układ: cylinder, głowica cylindra, dysza i głowica tłoka to taki BorUp A&K - problem z tym ze części o standardowych wymiarach są dla niego zamarłe. Próba ingerencji i wymiany choćby jednego elementu wiąże się z wymiana wszystkich. Co do samej głowicy tłoka standardowa głowicą A&K jest już wyciszona. Co do poprawy osiągów to ja osobiście proponuje wymianę lufy na precyzyjna, wymiana sprężyny na sp120 Guardera, tłok z metalowymi zębami od SHS. Sprawdził bym szczelność oryginalnego układu i jeśli coś jest nie tak to można pobawić się taśmą teflonowa(uszczelnić głowice cylindra) plus wymiana oringu na głowicy tłoka a jak masz kasę to wymień to na coś markowego. Mozna tez wymienić kable plus mofet i jakaś fajna bateria. Wszystko zależy od tego ile masz kasy. Edited March 9, 2013 by chomik_pl Quote Link to post Share on other sites
Coolpa Posted March 9, 2013 Report Share Posted March 9, 2013 Ja zaczynałem swoja przygodę z Airsoftem od SPR-a P&J w wersji short. Co do tuningu tych replik to jest to sprawa dość uciążliwa. Generalnie P&J to A&K przechrzczone przez TaiwanGun. Problem z tuningiem w P&J polega na tym ze na pierwszy rzut oka wygląda to jak standardowe v2 w układzie TM, ale: - gumka hopup jest niestandardowa i jej wymiana wiąże się z wymiana komory hopup - układ: cylinder, głowica cylindra, dysza i głowica tłoka to taki BorUp A&K - problem z tym ze części o standardowych wymiarach są dla niego zamarłe. Próba ingerencji i wymiany choćby jednego elementu wiąże się z wymiana wszystkich. Co do samej głowicy tłoka standardowa głowicą A&K jest już wyciszona. Co do poprawy osiągów to ja osobiście proponuje wymianę lufy na precyzyjna, wymiana sprężyny na sp120 Guardera, tłok z metalowymi zębami od SHS. Sprawdził bym szczelność oryginalnego układu i jeśli coś jest nie tak to można pobawić się taśmą teflonowa(uszczelnić głowice cylindra) plus wymiana oringu na głowicy tłoka a jak masz kasę to wymień to na coś markowego. Mozna tez wymienić kable plus mofet i jakaś fajna bateria. Wszystko zależy od tego ile masz kasy. Nie rozumiem do końca w jaki sposób pomoże zmiana sprężyny ze 130 do 120 oraz kabli. Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted March 9, 2013 Report Share Posted March 9, 2013 Ja polecam wstawić Mblocka. W full stocku walnął szkielet na wylot po miesiącu. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted March 9, 2013 Report Share Posted March 9, 2013 Tak tylko wspomnę że tu jestem nowy praktycznie :] O ile chodzi o sprężynę to albo 120 albo 130. Wyciąga jakieś 420fps, więc to chyba 130 jednak. Najpierw zdecyduj się jaka masz sprężynę bo 420 fps na 130 to raczej kiepski wynik. Poza tym liczy się marka sprężyny, chińskie m120 chodzi jak Sp110 Guardera. Nie rozumiem do końca w jaki sposób pomoże zmiana sprężyny ze 130 do 120 oraz kabli. Wymiana kabli poprawi prace silnika - zwiększy szybkostrzelność Quote Link to post Share on other sites
Coolpa Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 chomik_pl widać że starasz się wszystkim pomoc ale użytkownik Whiskey ostatni raz pisał tutaj prawie 2 lata temu i pewnie sprawa tego karabinu już od dawna go nie obchodzi :D. Jeśli chodzi o mnie to nie zależy mi na szybkoszczelności lecz głownie na zasięgu. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 Moja wina. :icon_mrgreen: Wszystko pomieszlem bo pisywałem w pospiechu. Napisz jaki masz budżet to łatwiej będzie doradzić. Podaj tez obecna specyfikacje karabinu. Quote Link to post Share on other sites
sylwesters7 Posted September 19, 2013 Report Share Posted September 19, 2013 Witajcie, odnośnie tuningu jestem kompletnie zielony i podpowiada mi trochę kolega który co nieco się orientuje, Kupiłem ok 2-3 miesięcu temu takie karabinek http://www.taiwangun.com/pj-spr-full-metal-short-p-j i jego temat dotyczy, Kolega doradza mi sprzedać karabin i kupić coś lepszego np G&G G&P WE KA, z racji że ta PJ mi się podoba uparłem się trochę i narazie nie sprzedaje, za jego poradą kupiłem już: - komora Madbul Ultimate - zielona gumka G&G - precka Promyka 6.03 Wyżej wymienione elementy jeszcze nie założyłem. Co dalej z tym robić sprzedać za jakiś czas i kupić nowego stocka z lepszej firmy? Czy to ma sens? A może lepiej dołożyć do tego no powiedzmy 600zł i zrobić jakiś GB? Karabin na chrono ma w stocku 435-438FPS. Proszę o jakieś konkretne i sensowne porady PS. jestem początkujący i dopiero zacząłem przygodę z ASG, jest to mój pierwszy karabin. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.