Cichy112 Posted October 27, 2014 Report Share Posted October 27, 2014 Hej. Spotkał mnie pewien problem w replice, który z lekka przerósł moje możliwości i zdolności. Sytuacja wygląda następująco. Gearbox ze szkieletem KA złożony do kupy, ładnie spodkladkowany, nasmarowany i tak dalej - podpinam stokowy silnik od SRC, słychać dźwięk blokowanej zębatki przez antyreversal. Inny silnik już kreci bez problemu. Z początku stwierdziłem, ze winny jest silnik SRC, jednakże, przy innej replice kreci aż milo ( czyli oba silniki sprawne). Nie ma możliwości złego ułożenia kabli. Szukałem zatem dalej w czym problem i sprawdziłem następujące rzeczy: 1. tłok SRC - sprawdzony w innej replice (agm + zębatki elementa), działa bez problemu 2. Silnik SRC - sprawdzony w innej replice( agm + zębatki elementa+tłok SHS), działa bez problemu 3. tłok + silnik - sprawdzone razem w innej replice(agm+zębatki elementa+tłok SRC, działające bez problemu Podsumowując : podzespoły w szkielecie AGM działają bez problemu - natomiast te same podzespoły nie działają w szkielecie KA ( szkielet KA + silnik SRC + zębatki elementa + tłok SRC + reszta podzespołów SRC). Co może być tego przyczyna? Czy jest możliwość, ze silnik nie współgra ze szkieletem w jakiś sposób? Mam nadzieje, ze nie wyszło mi z tego masło maślane ( chociaż czytając to, mam wrażenie, ze z lekka, ale chyba ładniej i bardziej czytelnie tego nie przedstawię.. ) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted October 27, 2014 Report Share Posted October 27, 2014 (edited) Wywal wszystko z gearboxa poza zębatkami. Skręć go dobrze na wszystkie śruby,wsadź paluch przez miejsce na cylinder i pokręć zębatką. Podczas przykręcania śrub połówki się ściskają,i jeżeli zębatki mają za mały luz, zaczną wyć,lub się zablokują. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to zamiana biegunów w okablowaniu,lub zblokowany tłok, Aby sprawdzić jak tłok śmiga wywal wszystko ze szkieletu,poza tłokiem,skręć na wszystkie śruby i porusz nim przez okienko cylindra. Powinien poruszać się swobodnie. Co do współgrania. W przypadku przekoszenia silnika,gb po prostu będzie wył,lub też jest mała szansa,że powoduje w/w usterkę. Edited October 27, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
Cichy112 Posted October 27, 2014 Author Report Share Posted October 27, 2014 Obie rzeczy zrobione < pierwsza podczas podkladkowania >. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted October 27, 2014 Report Share Posted October 27, 2014 (edited) Sprawdź inny silnik w tej replice. Jeżeli to nie bangla,to wina musi leżeć w złym złożeniu. Btw. Przykręć chwyt bezpośrednio do szkieletu,bez body repliki pomiędzy, i sprawdź jak działa. Edited October 27, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
Cichy112 Posted October 27, 2014 Author Report Share Posted October 27, 2014 Obie rzeczy robilem :D - inny silnik dziala bez problemu. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted October 27, 2014 Report Share Posted October 27, 2014 (edited) Na jakiej baterii sprawdzasz działanie, i co masz za springa w obu sprawdzanych replikach? Edited October 27, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
Cichy112 Posted October 27, 2014 Author Report Share Posted October 27, 2014 na lipo 7.4 - spring to stock, jakies chinskie m110 Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted October 27, 2014 Report Share Posted October 27, 2014 (edited) Sprawdź na 11.1. Jedyne co poza silnikiem przychodzi mi do głowy,to zespół kostki stykowej. Jak masz multimetr,sprawdź spadek napięcia w obwodzie. Edited October 27, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
Cichy112 Posted October 27, 2014 Author Report Share Posted October 27, 2014 Okej, tak zrobie - odezwe sie po sprawdzeniu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.