TechmaN Posted February 19, 2015 Report Share Posted February 19, 2015 Witam! Zakupiłem ostatnio replikę M4 GBB KJW Tanio Koba, i chciałem w niej zmienić kolbę na coś mniej "standardowego", mój wybór padł na Magpula PRS. Niestety okazało się ,że konstrukcja M4'ki KJW trochę odbiega od znanych mi standardów, i montaż kolby nie opartej o standardową prowadnicę jest w niej bardziej kłopotliwy niż się tego na początku spodziewałem. Jako, że właśnie zakończyłem sukcesem swoja walkę z w/w repliką, postanowiłem opisać cały proces krok po kroku, niestety mój sposób wymaga użycia tokarki (można pewnie to samo zrobić ręcznie i z użyciem innych narzędzi ale na pewno będzie to bardziej czasochłonne), więc tak: 1. M4 KJW ma oddzieloną prowadnicę i rurę buforu, przez co nie możemy tu po prostu zdjąć prowadnicy i zastąpić inną jak w systemie Magna (AGM/WA/G&P itp itd). Dodatkowo prowadnica od kolby PRS ma za małą średnicę wewnętrzną przez co nie można jej założyć na rurę buforową KJW (do tego dochodzi nakrętka końcowa rury, która ma jeszcze większą średnicę.) Tak więc naszą zabawę zaczynamy od zmniejszenia średnicy rury bufora wraz z nakrętką na jej końcu. O ile z rury zdejmujemy zaledwie ~0.7mm materiału, tak z nakrętki jest to już prawie 3mm. (PS. trzeba również "zdjąć" prawie połowę gwintu, inaczej prowadnica nie wsunie się do końca) 2. Niestety lower receiver w KJW nie ma gwintu, w który dało by się wkręcić naszą prowadnicę od PRS. Jest tam jedynie gwint na rurę bufora, na którą jest nakładana prowadnica, i jest ona w stocku usztywniana malutkim imbusem (Pierwsze co mi przyszło do głowy gdy rozkręcałem tą replikę, to "atrapa prowadnicy" :icon_biggrin:) Tak więc musimy się pozbyć gwintu z prowadnicy PRS: 3. Ze względu na to, że w poprzednim kroku usunęliśmy gwint z prowadnicy, a kolba i sama prowadnica muszą się czegoś trzymać, musimy nawiercić i nagwintować nakrętkę znajdującą się w rurce bufora: I tak oto w 3 szybkich, i łatwych krokach uzyskaliśmy rurę bufora, na którą możemy wsunąć prowadnicę kolby PRS :icon_smile: Teraz sam montaż na replice: 1. Wkręcamy przerobioną rurę bufora 2. Zakładamy prowadnicę PRS 3. Zakładamy kolbę 4. Łączymy wszystkie elementy śrubą odpowiednią do wybranego gwintu (Jeżeli wybierzecie prowadnicę PRS do GBB Magna - tak jak ja - to będziecie musieli dodatkowo rozwiercić gwint znajdujący się na końcu prowadnicy, bo inaczej śruba nie przejdzie do rurki bufora. Standardowo prowadnica ma gwint 5mm) I to chyba tyle :icon_smile: Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.