pro pan Posted April 2, 2016 Report Share Posted April 2, 2016 Witam, mój problem jest bardzo, bardzo uciążliwy. Ilekroć wystawiam moje sr-25 na dwór i stanie się zimna, automatycznie przestaje strzelać. Można to zauważyć w kilku strzałach jak powoli słabnie i coraz gorzej chodzi lub jak jest naprawdę chłodna to nawet nie odda jednego strzału, jedynie słychać jak naciąga do połowy sprężynę. Gdy chce oddać kolejne strzały, słychać jedynie puste pstrykanie, tak jak przy rozładowanej replice. Karabin posiada wiele wymienionych rzeczy, posiada 600fps z silnikiem turbo3000, oraz dopasowaną głowicę tłoka, z powiększonym cylindrem, działam na Li-Po 11,1v. Nie mam pojęcia o co chodzi i jak to naprawić, replika po odłożeniu do domu, żeby się ogrzała, strzela ponownie, próbowałem innej baterii lipo 11,1v ale dalej nic. Pomocy. Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 2, 2016 Report Share Posted April 2, 2016 Bateria dobra powiedz tylko ile C chwilowo daje. Silnik bardzo dobry, jeden z mocniejszych. Potrzebne będzie jeszcze jakie przełożenie zębatek tam masz albo nazwa modelu. Jakie łożyska, ślizgowe czy kulkowe, rozmiar i firma. Stawiam na zbyt małą ilość smaru na uszczelkach głowicy tłoka, może za mało na zębatkach i gwóźdź programu ... za dużo podkładek. Usuń po jednej najmniejszej żeby zębatki chodziły luźno :) Quote Link to post Share on other sites
pro pan Posted April 2, 2016 Author Report Share Posted April 2, 2016 Bateria jest nie do zdarcia i starcza na naprawdę długo, a to ile broń wytrzymuje to jest zależne proporcjonalnie od chłodu. Łożyska są prawdopodobnie kulkowe, ale ręki nie dam sobie uciąć, resztę musiałbym rozłożyć i sprawdzić, ale myślę, że nie napisałem o najważniejszej kwestii. Mianowicie parę lat temu w zimę, gdy było dużo na minusie, pękła mi frontalna część głowicy tłoka, kupiłem nową, ale w związku z tym, że nie zauważyłem, że nie była ona przeznaczona do powiększonego cylindra, pozostawało tam trochę luzu, wykonałem prowizorkę w postaci nici na obwodzie głowicy i na to dałem uszczelkę. Czy może tak się zdarzyć, że przy chłodzie cylinder się kurczy, a tarcie staję się zbyt duże, aby to udźwignąć? Quote Link to post Share on other sites
Pon Pon Posted April 2, 2016 Report Share Posted April 2, 2016 Może to być jedna z następujących rzeczy. - źle dobrane przełożenia zębatek względem silnia/sprężyny/baterii. - Kiepskiej jakości kable. - Złe spodkładkowanie zębate. - Silnik albo wystarczająco zużyty na obecną sprężynę albo po prostu za słaby. - Za duża ilość smarów. - Pomógł by na pewno chociaż by najprostrzy mosfet ( ale polecam najlepiej z AB do takiej mocy) - Bateria może być stara wyeksploatowana. To mi przychodzi do głowy wywnioskowując z tego co opisałeś. Quote Link to post Share on other sites
pro pan Posted April 2, 2016 Author Report Share Posted April 2, 2016 Może to być jedna z następujących rzeczy. - źle dobrane przełożenia zębatek względem silnia/sprężyny/baterii. - Kiepskiej jakości kable. - Złe spodkładkowanie zębate. - Silnik albo wystarczająco zużyty na obecną sprężynę albo po prostu za słaby. - Za duża ilość smarów. - Pomógł by na pewno chociaż by najprostrzy mosfet ( ale polecam najlepiej z AB do takiej mocy) - Bateria może być stara wyeksploatowana. To mi przychodzi do głowy wywnioskowując z tego co opisałeś. Tak jak mówiłem, sprawdzałem to na dwóch lipolach 11,1v i nic się nie zmieniało, mosfet również posiadam, całe okablowanie było wymieniane stosunkowo niedawno, myślisz że za duża ilość smarów tworzyło by problem na chłodzie? I jeszcze jakbyś mógł mi wyjaśnić dokładnie o co chodzi z tym spodkładkowaniem zębatym, bo mimo wszystko to wydaję mi się najbardziej prawdopodobne z tego wszystkiego Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted April 2, 2016 Report Share Posted April 2, 2016 Ja bym zaczął od sprawdzenia styków i kabli, wstawieniu mosfetu na bazie irl3714 bez AB(bo silnik i tak już dostaje po d), sprawdzeniu smarowania i podkladkowania. Jeden wieczór pracy, koszt w granicach 30zl. Jeśli to za mało, wziąłbym dwie identyczne baterie 7,4v i połączył szeregowo by dostać 14,8v. Jeśli silnik będzie się grzał, to dopiero szukałbym dalej. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted April 2, 2016 Report Share Posted April 2, 2016 Na początek sprawdź regulacje silnika, czy kable się gdzieś nie porwały. Jeśli wszystko ok, to prawdopodobnie źle spodkładkowane zębatki. Istnieje tez małą szansa że np tłok jest za szeroki i ociera za bardzo o ścianki gb. Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 2, 2016 Report Share Posted April 2, 2016 Nie pytałem na ile starcza bateria a ile daje C. Ta głowica tłoka nie ma związku, ona nie przytrzymuje cylindra przed kurczeniem się. Gdyby to była głowica cylindra to coś takiego miałoby ręce i nogi. Stawiam na zbyt dużo podkładek. Kolega który uważa że Turbo 3000 jest za słaby powinien poprawić swoją wiedzę na temat silników asg :) Bez urazy. Quote Link to post Share on other sites
pro pan Posted April 18, 2016 Author Report Share Posted April 18, 2016 Przychodzi powoli lato, więc problem ustaję, ale powróci w nowym sezonie, wyciągnąłem to wszystko, wyczyściłem i przesmarowałem lżejszym płynem, dzisiaj dojdzie mi ta głowica tłoka, wszystko złożę i zobaczymy, jeśli chodzi o podkładki to szczerze mówiąc nie ma ich dużo, jest tyle, żeby wszystko mogło się poskładać z powrotem, dalibyście znać, na które miejsca powinienem zwrócić uwagę. Czy problem minął czy nie do dopiero będę mógł Wam chyba powiedzieć za rok, ale i tak mimo wszystko dzięki za pomoc. :] A i jeszcze jedno. Czy jest to wgl możliwe, że zesztywniała sprężyna jest za twarda do naciągnięcia przez ten silnik? Ile chwilowo daje mi bateria? Co masz na myśli? Próbowałem na 2 lipolach nic się nie zmieniało kiedy replika umarła, całość zanim ucichnie różnie trwa, czasem 5min czasem 1h, zależy od temperatury, same napięcie bateria trzyma baaaarrdzo dlugo. Quote Link to post Share on other sites
Pon Pon Posted April 18, 2016 Report Share Posted April 18, 2016 Różnie ludzie podkładkują zębatki (niektórzy ciasno niektórzy prawie w ogóle nie dają podkładek), W mojej opinii najoptymalniej jest wtedy gdy po złożeniu dwóch połówek gearboxa zębatki kręcą się bez problemowo przez dłuższy czas, oczywiście dzięki tej metodzie cała praca gearboxa jest lepsza i cichsza. Ale szczerze to od bardzo wielu czynników zależy od jakości, przełożeń zębatek no jest tego sporo od podzespołów. (szkieletu, podkładek, łożysk, zębatek, sprężyny, układu elektrycznego zestawu cylindra i chyba największej mierze od silnika i jego umiejscowieniu/wyregulowaniu gdy replika jest złożona. Quote Link to post Share on other sites
mowe22 Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 Bateria ma zła wydajność na chłodzie Nic w środku repliki nie jest uszkodzone Jedynym problemem jest wydajność bareri na mrozie Wystaw replikę na dwór a baterie zostaw w domu, podłącz ją i strzel, będzie działać normalnie Tak samo możesz wystawić replikę na słońce, a baterie wsadzić do zamrażarki, nie oddasz ani jednego strzału Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 Mieszasz informacje o typach baterii. LiPo jest bardzo odporne na mróz, chyba że już w lecie ledwo ciągnie. Dlatego starałem się dowiedzieć ile ten akumulator daje C ale autor tematu ma to chyba w 4 literach. Quote Link to post Share on other sites
mowe22 Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 no to prosty test :D wsadzić baterię do zamrażarki, wyjąć i zobaczyć czy replika strzela. Ew wyjąć sprężynę z GB, wadzić GB do zamrażarki, a potem ręcznie zakręcić zębatką silnikową, zobaczyć czy porusza się z jakimkolwiek oporem Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.