Gr4b4rz Posted April 18, 2016 Report Share Posted April 18, 2016 Witam po raz kolejny w tym roku. Jak widać pogoda dopisuje na strzelanki lecz nie wszystkie repliki są do tego zdolne jak wyżej wymieniona.. Problem polega na tym, że wymieniałem kable na niskooporowe z mosfetem. Sprawdzam czy silnik śmiga na samych kablach. (czyli nie wkładałem w chwyt). Śmiga aż miło czy 7,4 czy 11,1v. mosfet się grzeje ale już tak ma. gdy wkładam silnik w chwyt żeby pokręcił zebatkami nie ma żadnego efektu silnik stoi w miejscu w ogóle nie reaguje a mosfet się grzeje. wyjmę silnik kręci włożę stoi. shimming jest okej. dla pewności każda podkładkowana zębatka była skręcana w GB i sprawdzana. na prawde chodzą cicho i lekko. Jakieś pomysły? może wylutować mosfet? Quote Link to post Share on other sites
Nosferatu272 Posted April 18, 2016 Report Share Posted April 18, 2016 (edited) Silnik dobrze masz podłączony (bieguny)? bo żeby żadnego ruchu nie było to aż dziwne, nawet na stockowym silniku. Edited April 18, 2016 by Nosferatu272 Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted April 18, 2016 Report Share Posted April 18, 2016 (edited) Zapewne jest tak jak pisze kolega. Zamieniłes bieguny przez co poza GB silnik kręci ale w złą stronę, po wsunięciu do Gb silnik stoi w miejscu i mocno grzeje się mosfet. Edited April 18, 2016 by you-dash Quote Link to post Share on other sites
Nosferatu272 Posted April 18, 2016 Report Share Posted April 18, 2016 (edited) Powinno to wyglądać tak: bateria(+) >>> (+)silnik(-) >>> silnik (-) >>> mosfet >>> bateria (-) Po drodze jeszcze kabelek sygnałowy od (+)silnik do kostki stykowej i od kostki do mosfetu Edited April 18, 2016 by Nosferatu272 Quote Link to post Share on other sites
Gr4b4rz Posted April 20, 2016 Author Report Share Posted April 20, 2016 mosfet to PicoSSR 3 GATE. i wczesniej był przyłączony tak. i tak samo go zrobiłem. http://postimg.org/image/76xl7uuon/ rozumiem że to może być źle tak? Quote Link to post Share on other sites
Nosferatu272 Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 (edited) Ten schemat zaprzeczył jednej z idei zastosowania mosfetu w replice jaką jest przepływ niskiego napięcia przez styki, bo w momencie zamknięcia obwodu prąd z baterii przepływa przez styki, potem płynie prosto do silnika i dopiero za silnikiem trafia na płytkę, która de facto nie pełni żadnej funkcji (oprócz bezpiecznika) Powinno być tak: http://postimg.org/image/xb7f2c0uv/ A i silnik po podłączeniu powinien się kręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (najlepiej przyłóż kartkę do zębatek, i zobacz w którą stronę papier będzie się wyginał). Edited April 20, 2016 by Nosferatu272 Quote Link to post Share on other sites
Gr4b4rz Posted April 20, 2016 Author Report Share Posted April 20, 2016 Nie jestem ekspertem z mosfetami.. Z schematu który udostępniłeś wynika że plus(od baterii) w ogóle nie idzie do kostki stykowej przez kostke, idzie tylko kabel mosfetu tak? Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 (edited) Tutaj jest poprawny schemat podłączenia mosfetu w replice: http://wru.org.pl/ra...fet schemat.png Jak chcesz jeszcze łatwiej to tutaj masz gotowy filmik z instalacji Pico SSR: Edited April 20, 2016 by you-dash Quote Link to post Share on other sites
Nosferatu272 Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 (edited) Nie jestem ekspertem z mosfetami.. Z schematu który udostępniłeś wynika że plus(od baterii) w ogóle nie idzie do kostki stykowej przez kostke, idzie tylko kabel mosfetu tak? Na schemacie masz zaznaczone, że do mosfetu idzie kabel sygnałowy od plusa baterii, przez kostkę i do mosfetu. Tutaj jest poprawny schemat podłączenia mosfetu w replice: http://wru.org.pl/ra...et schemat.png Czyli właściwie to samo co ja wrzuciłem tylko na moim nie ma tych dwóch rezystorów, od ciebie zależy który bardziej rozumiesz ;p Edited April 20, 2016 by Nosferatu272 Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 Czyli właściwie to samo co ja wrzuciłem tylko na moim nie ma tych dwóch rezystorów, od ciebie zależy który bardziej rozumiesz ;p Nie do końca, u Ciebie nie ma oznaczeń tranzystora G-D-S :P Także jakby dać to komuś nie znającemu tematu to raczej nikłe szanse, że dobrze by wszystko polutował :D Quote Link to post Share on other sites
Nosferatu272 Posted April 20, 2016 Report Share Posted April 20, 2016 Nie do końca, u Ciebie nie ma oznaczeń tranzystora G-D-S :icon_razz: Także jakby dać to komuś nie znającemu tematu to raczej nikłe szanse, że dobrze by wszystko polutował :icon_biggrin: W sumie racja, ja miałem po prostu płytkę z jednym stykiem z jednej strony (batka), i z dwoma z drugiej, przy czym styk sygnałowy był po prawej stronie płytki a styk na kabel silnika pośrodku :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Gr4b4rz Posted April 20, 2016 Author Report Share Posted April 20, 2016 Dobra chłopaki jutro pokombinuje z kablami i zrobie je jak tam pokazaliscie :) Dzięki za pomoc Quote Link to post Share on other sites
Dundee Posted April 21, 2016 Report Share Posted April 21, 2016 Grabarz, jeżeli przed włożeniem silnika w chwyt jest o.k. to może zbyt mocno go dokręciłeś śrubę w denku chwytu - gdy zębatka atakująca silnika jest zbyt mocno dociśnięta do zębatki talerzowej w GB - silnik stoi. Taka "luźna guma" do sprawdzenia, kiedyś w M-ce miałem podobny problem i silnik stał w miejscu nawet po podłączeniu 12 V batki. Wysłane z mojego PMT5002_Wi przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Gr4b4rz Posted April 22, 2016 Author Report Share Posted April 22, 2016 Mosfet poszedł docisk silnika w deklu chwytu pistoletowego odkręciłem do zera i dokręcając sprawdzałem. ustawiłem jak należy i zalałem klejem do gwintów aby się nie odkręcał i działa. aczkolwiek irytuje mnie spreżyna od silnika, ktora włazi pod śrubki ale to juz jak raz się dobrze ustawi to potem jest okej. V2 tak mają najwidoczniej :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.