Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

GB V2, MP5 problemy z silnikiem.


Recommended Posts

Witam po raz kolejny w tym roku. Jak widać pogoda dopisuje na strzelanki lecz nie wszystkie repliki są do tego zdolne jak wyżej wymieniona.. Problem polega na tym, że wymieniałem kable na niskooporowe z mosfetem. Sprawdzam czy silnik śmiga na samych kablach. (czyli nie wkładałem w chwyt). Śmiga aż miło czy 7,4 czy 11,1v. mosfet się grzeje ale już tak ma. gdy wkładam silnik w chwyt żeby pokręcił zebatkami nie ma żadnego efektu silnik stoi w miejscu w ogóle nie reaguje a mosfet się grzeje. wyjmę silnik kręci włożę stoi. shimming jest okej. dla pewności każda podkładkowana zębatka była skręcana w GB i sprawdzana. na prawde chodzą cicho i lekko. Jakieś pomysły? może wylutować mosfet?

Link to post
Share on other sites

Ten schemat zaprzeczył jednej z idei zastosowania mosfetu w replice jaką jest przepływ niskiego napięcia przez styki, bo w momencie zamknięcia obwodu prąd z baterii przepływa przez styki, potem płynie prosto do silnika i dopiero za silnikiem trafia na płytkę, która de facto nie pełni żadnej funkcji (oprócz bezpiecznika)

 

Powinno być tak: http://postimg.org/image/xb7f2c0uv/

 

A i silnik po podłączeniu powinien się kręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (najlepiej przyłóż kartkę do zębatek, i zobacz w którą stronę papier będzie się wyginał).

Edited by Nosferatu272
Link to post
Share on other sites

Nie jestem ekspertem z mosfetami.. Z schematu który udostępniłeś wynika że plus(od baterii) w ogóle nie idzie do kostki stykowej przez kostke, idzie tylko kabel mosfetu tak?

Na schemacie masz zaznaczone, że do mosfetu idzie kabel sygnałowy od plusa baterii, przez kostkę i do mosfetu.

Tutaj jest poprawny schemat podłączenia mosfetu w replice: http://wru.org.pl/ra...et schemat.png

Czyli właściwie to samo co ja wrzuciłem tylko na moim nie ma tych dwóch rezystorów, od ciebie zależy który bardziej rozumiesz ;p

Edited by Nosferatu272
Link to post
Share on other sites

Czyli właściwie to samo co ja wrzuciłem tylko na moim nie ma tych dwóch rezystorów, od ciebie zależy który bardziej rozumiesz ;p

 

Nie do końca, u Ciebie nie ma oznaczeń tranzystora G-D-S :P

Także jakby dać to komuś nie znającemu tematu to raczej nikłe szanse, że dobrze by wszystko polutował :D

Link to post
Share on other sites

Nie do końca, u Ciebie nie ma oznaczeń tranzystora G-D-S :icon_razz:

Także jakby dać to komuś nie znającemu tematu to raczej nikłe szanse, że dobrze by wszystko polutował :icon_biggrin:

W sumie racja, ja miałem po prostu płytkę z jednym stykiem z jednej strony (batka), i z dwoma z drugiej, przy czym styk sygnałowy był po prawej stronie płytki a styk na kabel silnika pośrodku :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Grabarz, jeżeli przed włożeniem silnika w chwyt jest o.k. to może zbyt mocno go dokręciłeś śrubę w denku chwytu - gdy zębatka atakująca silnika jest zbyt mocno dociśnięta do zębatki talerzowej w GB - silnik stoi. Taka "luźna guma" do sprawdzenia, kiedyś w M-ce miałem podobny problem i silnik stał w miejscu nawet po podłączeniu 12 V batki.

 

Wysłane z mojego PMT5002_Wi przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Mosfet poszedł docisk silnika w deklu chwytu pistoletowego odkręciłem do zera i dokręcając sprawdzałem. ustawiłem jak należy i zalałem klejem do gwintów aby się nie odkręcał i działa. aczkolwiek irytuje mnie spreżyna od silnika, ktora włazi pod śrubki ale to juz jak raz się dobrze ustawi to potem jest okej. V2 tak mają najwidoczniej :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...