Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M.A.T. - 18.03.2018 Piekary Manewry ASG - Bastion Grozny


Recommended Posts

 

 

BASTION GROZNY

Czas:

Zima 1999/2000 r

 

Miejsce:

Północny Kaukaz - Republika Czeczenii

 

Działania:

II wojna Czeczeńska - obrona stolicy Czeczenii – Grozny

 

Sytuacja:

Po ponad dwu miesięcznej Kampanii siły Rosyjskie zamknęły pierścień okrążenia wokół stolicy Czeczenii. OGW Grozny pod dowództwem Gen. Bułhakowa gotuje się do szturmu miasta. Od 4 do 6 tyś. Bojowników Czeczeńskich dowodzonych przez Aslambeka Ismailowa przygotowuje się do odparcia 50 tyś. Rosyjskich żołnierzy …

 

 

 

SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

UWAGA : Impreza przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich . Organizator nie przewiduje żadnych wyjątków w tym temacie.

  • Miejsce imprezy: Battle Arena - Piekary koło Piątku
  • Zbiórka Uczestników : 18.03.2018r godz. 08:30
  • Wjazd uczestników na teren Battle Arena : 08:00 ( zalecany wcześniejszy przyjazd )
  • Rejestracja /chronowanie replik: od 08:30 – UWAGA w celu usprawnienia procesu uczestnicy proszeni są o zgłaszanie się do stanowiska chrono natychmiast po dotarciu na parking ( najpierw Rejestracja/ chrono, szpej po chronowaniu )
  • Gotowość bojowa: 09:15
  • Wymarsz stron na miejsce odpraw: 09:25
  • Odprawy stron: 09:30
  • Odprawy D-dców plutonów z D-dcami stron ( D-dców stron zapewnia org. ): 09:40
  • Zajęcie przez strony pozycji wyjściowych: 09:50
  • Rozpoczęcie działań: 10:00
  • Zakończenie działań: 15:00
  • Odprawa końcowa – określenie zwycięzcy: 15:15

WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE UCZESTNIKÓW ( WE WŁASNYM ZAKRESIE )

  • Okulary ochronne
  • Czerwona szmata o wymiarach min. 30/30 cm
  • Kamizelka odblaskowa
  • Zapalniczka
  • Zdrowy rozsądek
  • Organizator zaleca używanie maski ochronnej twarzy – nie obowiązkowe

ORGANIZATOR ZAPEWNIA

  • Dowodzenie stronami
  • Arbitrów na terenie działań
  • Teren
  • Rekwizyty
  • Pirotechnika – symulacja granatów odłamkowych dla każdego uczestnika
  • Opatrunek osobisty dla każdego uczestnika
  • Ubezpieczenie dla uczestników – DLA CHĘTNYCH ( konieczność podania organizatorowi na mail wch@toya.net.pl Imienia Nazwiska i nr PESEL )

ZASADY OGÓLNE

  • Teren podzielony został na 11 sektorów.
  • Sektory oznaczone są masztami na których umieszczone są flagi w dwóch kolorach – Zielony ( strona Czeczeńska ), Czerwony ( Strona Rosyjska )
  • Panowanie nad sektorami strony oznaczają poprzez podniesienie na maszcie flagi w kolorze odpowiednim dla danej strony ( podniesiona flaga Zielona - Sektor kontrolowany przez stronę Czeczeńską, Podniesiona flaga Czerwona – Sektor kontrolowany przez stronę Rosyjską )
  • W momencie rozpoczęcia działań ( godz. 10:00 ) wszystkie sektory znajdują się pod kontrolą Czeczeńską – strona Rosyjska szturmuje miasto
  • W przypadku jeśli strona atakująca przed godz. 15:00 opanuje wszystkie sektory miasta, następuje przerwanie działań , strony się przegrupowują ( zamiana stron ) – strona Rosyjska przejmuje miasto i przygotowuje się do obrony, Strona Czeczeńska zajmuje pozycje do kontrataku ( pozycje wyjściowe Rosjan ). W przypadku odbicia miasta przez Czeczenów ponownie strony są zmieniane.
  • Warunek zwycięstwa – Wygrywa strona która po ostatecznym zakończeniu działań ( godz. 15:00 ) kontroluje więcej sektorów niż przeciwnik. Podsumowanie opanowanego terenu przez strony, zostanie wykonane przez arbitrów.

OGRANICZENIA FPS

  • Karabiny szturmowe do 350 FPS – b/o. Oznaczenie repliki przez organizatora – zielona izolacja
  • Karabiny szturmowe do 450 FPS – W budynkach strzelamy tylko na singlu, poza budynkami b/o . Oznaczenie repliki przez organizatora – żółta izolacja
  • Karabiny wsparcia do 450FPS - zakaz używania w budynkach. Dopuszcza się prowadzenie ognia ze stanowiska strzeleckiego znajdującego się w budynku, ale tylko na zewnątrz lub z zewnątrz do budynku warunek - minimalna odległość od celu 10m. Oznaczenie repliki przez organizatora – czerwona izolacja
  • Karabiny snajperskie do 550FPS – zakaz używania w budynkach. Poza budynkami strzelamy tylko na singlu . Dopuszcza się prowadzenie ognia ze stanowiska strzeleckiego znajdującego się w budynku, ale tylko na zewnątrz lub z zewnątrz do budynku warunek - minimalna odległość od celu 10m. Oznaczenie repliki przez organizatora – czerwona izolacja

MAGAZYNKI

  • Organizator nie dopuszcza do imprezy magazynków typu hi-cap, pozostałe typy bez ograniczeń ładowania

ZASADY ROZGRYWKI

Manewry dzielą się na 2 Fazy

  • 1 Faza – Respawnowa od 10:00 – 14:30. Zasady trafień oraz zasady postępowania opisane poniżej.
  • 2 Faza – Death mecz od 14:30 – 15:00 . Zasady trafień oraz zasady postępowania opisane poniżej z tą różnicą że uczestnik manewrów po przejściu w stan KIA nie wraca do rozgrywki.

STRONY/PODZIAŁ MUNDUROWY

  • Wojska Rosyjskie – Pełne umundurowanie w jednym kamuflażu
  • Bojownicy Czeczeńscy – do wyboru: umundurowanie inny kamuflaż góra inny dół , lub elementy ubrania cywilnego – góra lub dół , lub całkowity ubiór cywilny pod szpejem, lub całkowita stylizacja ( mile widziana )

DOWODZENIE

  • Każda ze stron wyposażona jest w sztab. Sztaby są off game.
  • Sztaby pełnią rolę respawnów.
  • Każda ze stron dowodzona jest przez D-cę strony ( zapewnia org. ), któremu podlega 3 D-ców Plutonów.
  • Rolą D-cy strony jest dowodzenie całością sił strony .
  • D-cy stron nie biorą bezpośredniego udziału w walkach – nie są uzbrojeni, nie podlegają zasadom trafień, są off game ( staramy się nie strzelać do D-ców stron ).
  • D-cy stron nie opuszczają sztabów, wyjątek stanowi zmiana stron w przypadku opanowania wszystkich sektorów przez stronę atakującą.
  • Uwaga: Wszyscy wpisując się na listę uczestników imprezy automatycznie zgadzają się na podporządkowanie - wykonywanie rozkazów D-ców stron i D-ców plutonów.

POSTRZAŁ - POSTĘPOWANIE

  • Uczestnik który otrzymał postrzał Informuje o fakcie krzykiem „DOSTAŁEM” i zobowiązany jest położyć się w miejscu gdzie się znajduje. Sprawdza godzinę otrzymania postrzału . Do momentu opatrzenia , ranny jest całkowicie wyłączony z walki . Może odczołgać się spod ognia (max. 2 m) . Może wzywać pomocy medycznej , np. krzycząc „Medyk”.
  • Ranny oznacza miejsce trafienia czerwoną szmatą
  • Za miejsce trafienia po detonacji „granatu” uznaje się korpus.
  • Ranny nie może sam się opatrywać . Opatrywać rannego może każdy nie ranny ( już opatrzony może udzielać pomocy innym rannym ).
  • Ranny opatrzony zostaje własnym opatrunkiem osobistym ( zapewnia org. )
  • Rannego nie można dobić w żaden sposób , kolejne postrzały nie mają żadnego znaczenia
  • Jeśli ranny nie zostanie opatrzony w ciągu 5 minut od momentu otrzymania postrzału przechodzi w stan KIA , zakłada kamizelkę odblaskową i udaje się na respawn.
  • Po poprawnym założeniu opatrunku ranny wraca do pełnej sprawności.
  • Kolejny otrzymany postrzał ( już po opatrzeniu ) skutkuje KIA i udaniem się na respawn.

OPATRYWANIE RANNEGO

  • Udzielić pomocy rannemu może każdy nie ranny uczestnik ( już opatrzony może udzielać pomocy innym rannym ).
  • Opatrunek musi zostać założony w ciągu 5 minut od otrzymania postrzału.
  • Opatrunek musi zostać założony w miejscu postrzelenia.
  • Nie zabandażowana rana po 5 minutach skutkuje KIA i koniecznością udania się na respawn.
  • Ranny po opatrzeniu wraca do pełnej sprawności.
  • Opatrunek musi zostać założony poprawnie, nie może się zsuwać, czerwona szmata nie może wystawać spod opatrunku w przeciwnym razie następuje wykrwawienie co skutkuje natychmiastowym przejściem w stan KIA i koniecznością udania się na respawn – kontrola arbitrów znajdujących się w terenie.
  • Jeśli masz już założony opatrunek i dostajesz kolejny postrzał przechodzisz w stan KIA i udajesz się na respawn.
  • W przypadku rany korpusu w celu założenia opatrunku konieczne jest zdjęcie z rannego oporządzenia.

RESPAWN

  • Role respawnów pełnią sztaby stron i znajdują się one w strefie off game.
  • Każdy uczestnik przed rozpoczęciem działań otrzymuje kartę życia na której znajdują się informacje: Ksywa oraz pluton uczestnika.
  • Uczestnik po przejściu w stan KIA zakłada kamizelkę odblaskową i nie przeszkadzając innym w działaniach udaje się na respawn.
  • Po dotarciu do respawn, uczestnik w pierwszej kolejności udaje się do stanowiska organizatora odpowiedzialnego za obsługę strefy respawn , gdzie wrzuca swoją kartę życia do specjalnego pojemnika ( na podstawie kart życia zostaną obliczone straty stron oraz poszczególnych plutonów ).
  • Uczestnik zdejmuje bandaż, zwija go. Chowa bandaż, chowa czerwoną szmatę. UWAGA: Bandaż jest wielokrotnego użytku.
  • Uczestnik ponownie zgłasza się do stanowiska org. Gdzie otrzymuje kolejną kartę życia z informacją: Ksywa i pluton.
  • Uczestnik melduje wyjście z respawn d-cy strony, otrzymuje aktualną lokalizację plutonu do którego został przydzielony, następnie wraca do swojego plutonu.

PIROTECHNIKA ROZPRYSKOWA

  • Pirotechnikę symulującą granaty odłamkowe zapewnia org. I tylko taka może być używana
  • Ładunek pirotechniczny nie zawiera żadnego materiału rozpryskowego. Detonacja oznacza pole rażenia w promieniu 5m.
  • Jeśli uczestnik znajdzie się w momencie detonacji w polu rażenia „granatu” stosuje się do zasad opisanych w punkcie POSTRZAŁ-POSTĘPOWANIE

PIROTECHNIKA DYMNA

  • Do udziału org. dopuszcza wykorzystanie pirotechniki dymnej. Uwaga: dopuszczona zostaje tylko pirotechnika atestowana. Zakazuje się stosowania wszelkich ładunków własnej konstrukcji.
  • Pirotechnikę dymną uczestnicy zapewniają sobie we własnym zakresie.

CICHA ŚMIERĆ

  • W celu zadania przeciwnikowi cichej śmierci należy położyć obie dłonie na jego plecach i zakomunikować „nie żyjesz”. Zaatakowany w ten sposób natychmiast przechodzi w stan KIA. Uwaga : Nie dotyczy rannego przed założeniem opatrunku.

WPISOWE

  • Opłata organizacyjna wynosi 40zł od uczestnika
  • płatność przelewem na konto 93 1560 0013 2390 5491 5000 0001 Wojciech Chojnacki, W tytule przelewu podajemy Bastion Grozny / Nazwa Drużyny / ilość operatorów / Lub Bastion Grozny / ksywka ( tak jak zostało wpisane na listę uczestników ) /Drużyna . W jednym i drugim przypadku wpisujemy adres e-mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia przelewu.
  • Wpłaty do 04.03.2018 do godz. 20:00
  • UWAGA: tylko wpłata gwarantuje udział w imprezie.

DOWÓDCY PLUTONÓW

  • UWAGA : Poszukujemy kandydatów na Dowódców plutonów - po trzech dowódców plutonów na stronę
  • Dowódcy Plutonów zwolnieni są z opłaty organizacyjnej – wstęp gratis
  • Zgłoszenia chętnych na D-ców plutonów przyjmujemy na wch@toya.net.pl
  • W przypadku większej ilości chętnych od przewidzianej decydować będzie: Kolejność zgłoszeń, doświadczenie.
  • D-ca plutonu musi być wyposażony w radio – warunek konieczny

LISTA UCZESTNIKÓW

  • Chętni do udziału w imprezie proszeni są o wpisywanie się do plutonów – osobna lista dla każdego plutonu
  • Na liście wpisujemy : Ksywa /nazwa drużyny
  • Lista zostanie zamknięta w dniu 28.02.2018r godz. 21:00
  • W przypadku dysproporcji sił organizator zastrzega sobie prawo do przesuwania uczestników między stronami lub plutonami ( drużyny nie będą rozdzielane )
  • Minimalna ilość uczestników – 80 osób ,w przypadku jeśli minimum nie zostanie osiągnięte impreza zostanie odwołana , a wpłacone pieniądze zostaną zwrócone.
  • Zapisy na listę >>-----> LINK

Edited by grounge
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...