whoisthedeadone Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 Cześć. Jakiś czas temu zdecydowałem się, że rozbiorę swoją pierwszą replikę i trafiło na umg od g&g. Postanowiłem pobawić się w samodzielny tuning w celu zwiększenia głównie szybkostrzelności repliki, ale po drodze pojawiło się kilka problemów, z którymi nie do końca jestem pewien jak sobie poradzić, ale zacznijmy od podania części, które zamontowałem w środku: Perun v3 Hybrid lufa ZCL 229mm (stockowa była kilka mm krótsza) link silikonowa zielona gumka g&g niebieski tłok 15 stalowych zębów SHS link aluminiowy cylinder typ 2 SHS link zestaw niebieska aluminiowa głowica tłoka + głowica cylindra SHS link niebieska uszczelniona dysza do mp5 20.35mm SHS link sprężyna m90 SHS anti reversal modify stalowe podkładki modify Reszta jest stockowa. Przy obecnym ustawieniu pod cqb replika generuje około 340/345fps (0.2g) i w granicach 1.12J na kulkach docelowych (0,25g). Aktualnie jestem zadowolony z tego jak replika strzela, ale mam pewne obawy, co do żywotności części ze względu na występujące problemy: 1) Na magazynkach midcap około 10 pierwszych strzałów jest wypluwanych z mniej więcej połową mocy. Dopiero po wystrzeleniu ich replika strzela już mniej więcej równo. Jest to problematyczne ze względu na pojemność midów, gdzie wchodzi tylko 50 kulek. W magazynku hicap wszystko jest w porządku, taki słaby strzał zdarza się bardzo rzadko i z reguły pod sam koniec nakręcenia. Na razie planuję najzwyczajniej używać hicapa, ale chciałbym ten problem ostatecznie rozwiązać. Teoretycznie mógłbym zakwalifikować to jako typowy przypadek midcap syndrome, ale wcześniej próbowałem układu na aluminiowej dyszy 22.35mm i każdy strzał, który został poprawnie podany (dysza była zdecydowanie za długa w porównaniu do stockowej ~20.2mm) strzelał z pełną mocą, więc myślałem o zmianie dyszy na dłuższą z nadzieją, że rozwiązałoby to problem. Wstępnie myślałem o tej dyszy 21mm (link), jednak chciałbym poznać opinię innych o tym pomyśle. Jest ona jednak prosta bez żadnego kołnierza/zgrubienia i nie wiem, czy będzie to mieć wpływ na całość układu. Zauważyłem również, że obecna dysza (20.35mm) jest płaska na końcu w porównaniu do lekko zaokrąglonej stockowej. Czy ma to wpływ na działanie układu? Poniżej jedyne zjęcie stockowej dyszy jakie mam (po prawo, po lewo dysza 22.35mm) 2) Głowica tłoka ociera się o cylinder wewnątrz gearboxu. Nie jestem w stanie stwierdzić, dlaczego tak się dzieje więc podejrzewam, że mogłem trafić na krzywą głowicę. Dostałem podpowiedź, żeby szukać wkładek korektujących pozycjonowanie głowicy tłoka z POM, ale nie mogę ich znaleźć w żadnym sklepie stąd chciałbym dowiedzieć się, czy może ktoś ma namiary na takie cuda. Chciałbym również zapytać, czy podkładkowanie zębatki tłokowej może mieć wpływ na ten problem? Nie korektowałem również jeszcze AOE. 3) Zauważyłem, że głowica cylindra jest lekko starta od spodu. Czy oznacza to, że dysza źle wchodzi w komorę lub, że jest za długa? Czy jest sposób na naprawę tego problemu? Czy powinienem zrezygnować z aluminiowej dyszy i szukać dyszy z tworzywa? Jestem laikiem jeśli chodzi o otwieranie replik, więc w razie gdybym nie wiedział o czymś "oczywistym" proszę o info :) Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.