Fiftii Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 (edited) Witam Chciałbym przeprowadzić tuning mojej eMeczki (m15a4 CA). Wnętrzności ma takie jakie bozia (a raczej fabryka ;p ) dała. Jeżeli chodzi o tuning to jestem zielony i wstępnie upatrzyłem sobie taki zestaw: Sprężyna główna M110 oraz ]Zestaw cylindra High-Class o powiększonej średnicy do M15 Carbine Deep Fire Batka to 8.4v 1400mAh Sanyo. Czy będę zmuszony dokupić jeszcze jakieś cześci ? Może konieczna wymiana batki na 9.6? Z góry dziękuje za odpowiedź Fiftii Edited July 13, 2007 by Fiftii Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 (edited) Spokojnie możesz, a nawet powinieneś wstawić 9.6V, szybkostrzelność (ROF) wzrośnie, i to znacznie. A czemu nie M120? Będzie lepiej działało przy tym zestawie cylindra. Nie wiem jeszcze jak z tłokiem w CA. Edited July 13, 2007 by dr_wisla Quote Link to post Share on other sites
Fiftii Posted July 13, 2007 Author Report Share Posted July 13, 2007 (edited) Nad 120 też myślałem, tylko nie wiem czy stockowe (podobno wzmacniane, ale nie wiem jaka różnica od tych nie wzmacnianych jest w rzeczywistości) bebechy dadzą rade, a jak dadzą to na jak długo :D Na ROFie mi nie zależy, strzelam głównie na semi, auto rzadko :0 PS. Co do sprężyn, którą firmę wybrać? Edited July 13, 2007 by Fiftii Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 Systema, Guarder zbierają najlepsze recenzję. Jak masz kasę, to kup Prometheusa :D . Quote Link to post Share on other sites
nagrab Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 Ja mam do mojej M15A4 wstawioną M120, a miałem wymienioną głowicę tłoka reszta części została stockowa. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 Do tego borka M120 będzie zabójstwem dla szkieletu gearboxa, a działa on poprawnie od M110 I TAKĄ ZAŁÓŻ :D. Poza tym na M120 zębatki nie pociągną długo (góra 2 lata, ale to jak będziesz miał szczęście). ROF jest też ważny na SEMI (reakcja spustu). Do M110 nie potyrzebujesz większego voltażu. Ja i tak założyłbym M110 GUARDER + Bore Up Guarder. Quote Link to post Share on other sites
Fiftii Posted July 14, 2007 Author Report Share Posted July 14, 2007 Ok dzięki :) i tak chyba zrobię :) Wielkie dzięki :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 Do tego borka M120 będzie zabójstwem dla szkieletu gearboxa, a działa on poprawnie od M110 I TAKĄ ZAŁÓŻ :D. Poza tym na M120 zębatki nie pociągną długo (góra 2 lata, ale to jak będziesz miał szczęście). ROF jest też ważny na SEMI (reakcja spustu). Do M110 nie potyrzebujesz większego voltażu. Ja i tak założyłbym M110 GUARDER + Bore Up Guarder. W sumie to powinno się liczyć na przebieg a nie na lata :P Ktoś może co tydzień wywalać 1-2k kulek a drugi ~~100-200 na miesiąc Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 Ok to przeliczę : około 50k kulek :D Quote Link to post Share on other sites
sasza Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 (edited) Do M15 najlepiej włożyć: m110 guardera borka deep fire (obojętnie którego..) gumka hopka guardera nie potrzeba guarderowskich części czy systemy, szkoda pieniędzy przy takiej spręzynie, jak będziesz chciał zrobić kolejny tunig to już m130, borek systemy, zębatki systemy i łożyska 7mm, ale to inna bajka i na dobrą sprawę to starczy, do pełnego wykorzystania mocy warto zamontować preckę: masz ful kasy na wydanie - km head jesli nie masz, to tylko Systema, żadnych CA czy innych madbulów, bo loteria jak w totku :/ Stockowe zębatki bezproblemowo wytrzymają m110, z m120 może być już różnie... No i podstawa, tuning w ASGshopie, żeby Ci do głowy nie przyszedł żaden Specshop czy coś ;) aaa bateria, hmm borek deepfire ma aluminiową głowicę tłoka, bez tego 'cycka' który trochę amortyzuje, dzięki temu dźwięk jest przyjemny dla ucha, ale na 9,6 bardziej obciążysz gearbox, rof na 8,4 jest wystarczający, baterię Sanyo albo intelecta i masz zestawik :) Pozdrawiam Edited July 15, 2007 by sasza Quote Link to post Share on other sites
Fiftii Posted July 15, 2007 Author Report Share Posted July 15, 2007 O wreszcie jakaś wyczerpująca odpowiedź :D Dzięki wielkie :) Pod koniec miecha będzie przypływ gotówki to się zrobi tunning :) Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
maxavelli Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 Jeżeli chodzi o tuning to jestem zielony i wstępnie upatrzyłem sobie taki zestaw: Sprężyna główna M110 oraz ]Zestaw cylindra High-Class o powiększonej średnicy do M15 Carbine Deep Fire Uzywam dokladnie tego samego w tym samym ;-). I bangla jak zloto... Ale bez precki i silikonu - zapomnij... Quote Link to post Share on other sites
Cohen-Barbarzynca Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 ostatnio tuningowałem swoją eMkę (g&g gr 16 eco) w asgshopie i powiedzieli mi, a w zasadzie mojemu bratu, który z nimi rozmawiał, że borek DF nie będzie dobrze działac. Dlatego założyli mi Bore-up Guardera, chrono pokazała dokłądnie 401fpsów, oczywiście na m110. Swoją drogą to ciekawe dlaczego osiągnąłem 400fpsów na m110 i borku, skoro level I w asgshopie to również m110, zle bez borka, a wychodzi tyle samo fpsów. Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Bo Borek guardera działa od m120, ja na borku DF i M110 mam 410-415 fps Quote Link to post Share on other sites
Cohen-Barbarzynca Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 na m120 i boreupie guardera jest trochę powyżej 420 fpsów, więc wykonując skomplikowane obliczenia na m110 też działa poprawnie (różnica niecałych 30fpsów) Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Przy M110 nie daje tych 30 fps tylko 15 czy 20, a dopiero od m120 daje 30 fps Quote Link to post Share on other sites
misio_s Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 hmmmm z tego co czytałem powyżej wynika, że każdy ma inny sposób tuningu. wiem z własnego doświadczenia, że pchając się w tuning asg pchasz się w niezłe wydatki, a jeden choćby błąd niesie za sobą kolejne wydatki. w swoich poczynaniach jak i z obserwacji tego co robili inni w moim środowisku mogę dać kilka rad. nie piszę tu, że to złoty środek, ale coś od siebie dodam. 1. Wstawiając borek przygotuj sie na wymiana tłoka (łożyskowanie musi po złożeniu chodzić luźno wewnątrz inaczej dupa zbita i, i tak tłok będzie do wymiany). 2. Wstawianie podwójnego łożyskowania działa na sprężynę tak jak pojedyncze. Jedyną zmianą jest dodatkowe ściśnięcie sprężyny (ktoś kiedyś dawał tabelkę jak zmieniają się współczynniki sprężyn pod łożyskowaniem) 3. Styki. Jeśli po tuningu siłowym zauważysz, że tłok (silnik) nie pracuje równo. Sprawdź styki. Jeśli zaczynają spawać - wymień. 4. Bateria. Osobiście mam 9.6 intelecta 1400 na sprężynie m120s i zębatkach TU. Zmieniam na 10.8 z jednego powodu - będzie kręcić dłużej. 5. Borek UP. Słyszałem opinie, że dobry jest DF i fakt jest nie do zajebania jeśli używasz ich tłoka. Osobiście używam borka Guarderowskiego (do m15 wersji RIS mam założony cylinder pełny i lufę 407mm DF) działa aż miło. I celność jest całkiem spora. 6. Lufa. Strzelałem na Systemie, MadBullu, KM Headzie, a teraz mam DFa. Jedno powiem. Nie ma różnicy. W celności. Może jedynie w cenie :) Być może na takie egzemplarze trafiałem cóż. (Tylko nie nazywajcie mnie heretykiem) 7. Rozdzielacz ognia pojedynczego. Bardzo ważna rzecz. Przy mocnym tuningu może stać się tak że stockowy CA nie da rady. Ale tylko może :) Zmiana na guarderowski daje rade :) 8. Szkielet GB. Chyba najważniejsza rzecz. Na początek sprawa nie potrzebna. Lecz jeśli tylko zauważysz, że coś się dzieje. Bez wahania zmieniaj na DF i łożyska 7mm. Szkielet jest sporo grubszy od szkieletów CA, nawet tych wzmocnionych. To chyba tyle ode mnie. Z końcowych wskazówek dodam, że każdy błąd przy tuningu to kolejna kasa do wydania. Osobiście miałem ten komfort :) i uczyłem się na swoich błędach. Jeśli ktoś kto to czyta nie ma owego komfortu. Nie ryzykujcie. Choć z drugiej strony lepiej samemu wiedzieć jak i co zrobić w swojej replice. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 7. Rozdzielacz ognia pojedynczego. Bardzo ważna rzecz. Przy mocnym tuningu może stać się tak że stockowy CA nie da rady. Ale tylko może icon_smile.gif Chyba chodziło ci o popychacz... Bo nie widziałem nigdy zniszczonego selektora przez zbyt mocną sprężynę ;-) Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 Mu nie chodziło o selektor tylko ROZDZIELACZ OGNIA. Quote Link to post Share on other sites
misio_s Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 o to mi właśnie chodziło. a jak nie wiesz co to rozdzielacz to bardzo proszą SZUKAJ na forum jest bodajże "GB jak to działa" czy jakoś. pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Joo Lance Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 :poddanie: Nie bój się bo wiem co to jest opcja "szukaj" Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.