michalll Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 Do tej pory żyłem w błogim przeświadczeniu, że gearbox V.2 zmodyfikowany różni się od zwykłego V.2 li tylko koszykiem na silnik... /Zdjęcia wykonane przez użytkownika 0L0 - z tematu o hk 33 be./ Ostatnio jednak starałem dograć kwestię wymiany paru elementów w środku gb (Bore-up, FTK etc.) i serwisy sklepów asg zgodnie twierdzą, że tunning chińskich replik jest sprawą ryzykowną a dopasowanie nowych elementów może okazać się wątpliwe. Skutkiem więc, zamiast dodatkowych 100 fps, może być spadek mocy. Do tej pory byłem przekonany, że "chińczyki" tunninguje się tak jak i repliki wyższej klasy... I co w takim razie ma czynić biedny, zagubiony posiadacz karabinu Both Elephant? Ale konkretnie: 1. Czy faktycznie może być tak, że nawet zlecając założenie bore-up'a albo FTK serwisowi może się potem okazać, że "sorry, ale to nie pasuje"? 2. Co w takim razie można zrobić, żeby nie wydając za jednym razem 600 zł na wymianę wszystkich części gb na systemę bądź guardera podnieść moc repliki? Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted October 2, 2007 Report Share Posted October 2, 2007 Nie jest aż tak źle jak Ci się wydaje ;-) Ten model poddaje się tuningowi i nie ma z tym większych kłopotów. Oczywiście w granicach rozsądku (abyś nie kombinował ze sprężyną M130 czy też mocniejszą). Jakiś czas temu przekładałem kilka elementów w takim modelu i giwera śmiga normalnie. Jedyny problem jaki się pojawił z włożeniem elementów to to, że otwory z boku w głowicy cylindra, które utrzymują głowicę w swoim położeniu były trochę za wąskie. Wystarczyło lekko rozwiercić. Zamontowano: - głowicę tłoka SRC, - prowadnicę CA, - sprężynę M110 MO, - głowicę cylindra SRC, - cylinder typ 0 SRC, - preckę CA 455mm, - gumkę silikonową HU. Do tego aku 9,6V 1400mAh Intellect. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 2, 2007 Author Report Share Posted October 2, 2007 Podniosłeś mnie na duchu :) Mam kilka pytań odnośnie części, które wymieniałeś: Jak mniej więcej może kształtować się prędkość wylotowa kulki przy takiej sprężynie? Słyszałem, że MO są mocniejsze od pozostałych dostępnych... Czy nie ma żadnych problemów z zębatkami i tłokiem? Jak pracuje ta bateria? Chodzi mi głównie o ROF i podawanie kulek z magazynka. Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Prędkość z tego co pamiętam wynosiła około 370-380fps. Co do pracy całego mechanizmu nie ma zastrzeżeń ale zastanawiam się co do żywotności i funkcjonalności łożysk ślizgowych, które w tym modelu producent wykonał z miedzi(?). W sprawie tych sprężyn MO czytałem już wiele różnych rzeczy jednak wydaje mi się, że różnica pomiędzy M110 a M120 jest po prostu mało zauważalna. Czasem nawet wydaje się jakby producent pakował te same sprężyny zmieniając tylko oznaczenie na pudełeczku. O aku się nie martw bo radzi sobie świetnie :-) Quote Link to post Share on other sites
smoke Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Z mojego info wynika,że jednak M110 MO różni się od M120 dość znacznie, może to tylko w moim przypadku,ale po wymianie M110 (na którym 9.6 intellect latał) na M120 poprostu strzelał. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 3, 2007 Author Report Share Posted October 3, 2007 Podobno ICS robi łożyska z miedzi... Wracając do tematu: na m110 lepiej łożyska kulkowe czy ślizgowe? Nie jest to duży wydatek i chyba warto dołożyć, nawet PJ stalowe będą pewniejsze. No i zastanawiam się jeszcze nad wyborem konfiguracji: + Bore-up DF + łożyskowana prowadnica spr. + m110 MadOnion czy też może taki zestaw jak przedstawił luglo powyżej, tj.: - głowicę tłoka SRC,- prowadnicę CA, - sprężynę M110 MO, - głowicę cylindra SRC, - cylinder typ 0 SRC, + do tego łożyska stalowe. Bore-up powinien dać jakieś 30 fps bez nadwyrężania gb, ale jak to będzie grało w tym gb? Czy istnieje takie ryzyko, że serwis mi to tak złoży, że coś nie będzie grało? W tej chwili ponad stock mam preckę Systemy 509 mm, komorę stalową SRC i gumkę silikonową Guardera. Nowa bateria 9,6 1400 Intellect w najbliższym czasie. Quote Link to post Share on other sites
smoke Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Bore up coś tam da, jednak zaleca się jego stosowanie od M120. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 3, 2007 Author Report Share Posted October 3, 2007 UWAGA!Zestawy Deep Fire bore-up do sprawnego działania potrzebują sprężyny minimum M110 /ze strony asgshop'u Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted October 4, 2007 Report Share Posted October 4, 2007 No i prowadnica v3 a nie v2 (przynajmniej ze zdjęcia tak wynika... Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 14, 2007 Author Report Share Posted October 14, 2007 czy po założeniu następujących części: - prowadnica CA - cylinder typ 0 - łożyska stalowe - sprężyna MO m110 mogą być jakieś problemy, np. z tłokiem? Quote Link to post Share on other sites
commandoogurek Posted February 2, 2008 Report Share Posted February 2, 2008 (edited) Mam pytanko i nie niszczcie mnie, bo jestem burak w klockach technicznych: Czy w przypadku BE M15/HK33, po zmianie TYLKO sprężyny w GB na M110 o niejednakowym skoku, stanie się coś złego? Rozsypie mi się w pył? Te same pytanie, co by było gdybym w GB zmienił tylko sprężynę na M120? Tylko strzelanie na semi? Mam aku intellecta, prec lufe 6.04 Edited February 2, 2008 by commandoogurek Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted February 3, 2008 Author Report Share Posted February 3, 2008 Z moich doświadczeń powiem krótko: nie wiadomo :> Może unieść, może nie. Przy m110 duża szansa że uniesie, przy m120 mała. Quote Link to post Share on other sites
chopesz Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 M110 tak, z m120 byłby problem. Jaki aku? Co ma preclufa do sprężyny? Quote Link to post Share on other sites
commandoogurek Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 aku intellecta 9.6V 1200mAh Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted February 7, 2008 Author Report Share Posted February 7, 2008 Mi przy batce 9,6 sanyo large i springu m110 MO mag nie wydalał za bardzo - rof zabójczy. Quote Link to post Share on other sites
Gabriel Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Panowie, jak sprawa szkieletu? Czy w rękach czuć tandetę czy jest to normalny szkielet który pociągnie M140 przy wymianie pneumatyki i zębatek? Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted February 8, 2008 Author Report Share Posted February 8, 2008 Nie wydaje mi się, żeby był szczególnie tandetny... Nie odbiega specjalnie jakością od gb Cymy czy PJ. Jedyna różnica tkwi w tym, że będzie problem w przypadku jakiegoś pęknięcia - bo jest nietypowy. Z tego też powodu nie specjalnie paliłem się do wsadzania mocnej sprężyny... Quote Link to post Share on other sites
ViTiX Posted February 20, 2008 Report Share Posted February 20, 2008 Ktoś wyżej pytał czy da rade wsadzić M120 bez wymiany czego kolwiek. Dziś to zrobiłem no i ... biedna zębatka tłokowa straciła 4 zęby ;] Być może jest to kwestia tego że pierwszy raz rozkręcałem GB ale 4 razy elegancko zakręcił na intelect 9.6V a potem stanął w połowie... Może zrobiłem jakiś błąd z podkładkami albo antireversal nie zadziałał.. w każdym razie zębatkę tłokową lepiej sobie kupić od razu ;) Quote Link to post Share on other sites
Pingu666 Posted February 20, 2008 Report Share Posted February 20, 2008 możliwe, ale nie konieczne. Najlepiej wymień jakąś stalową:) Też mam tą replikę Hk 33 od BE i mam zamiar poddać lekkiemu tuningowi zaczynam od silnika, bo ten co jest to ma lekkie problemy z naciąganiem sprężyny(czasem się blokuje:(). Dlatego jutro wysyłają mi silnik Silnik Classic Army High Torque CA. Myślicie że to coś zmieni? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.