Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tunning m15 Both Elephant


Recommended Posts

Do tej pory żyłem w błogim przeświadczeniu, że gearbox V.2 zmodyfikowany różni się od zwykłego V.2 li tylko koszykiem na silnik...

p3200097uf5.th.jpg

 

p3200099zs3.th.jpg

 

/Zdjęcia wykonane przez użytkownika 0L0 - z tematu o hk 33 be./

 

Ostatnio jednak starałem dograć kwestię wymiany paru elementów w środku gb (Bore-up, FTK etc.) i serwisy sklepów asg zgodnie twierdzą, że tunning chińskich replik jest sprawą ryzykowną a dopasowanie nowych elementów może okazać się wątpliwe. Skutkiem więc, zamiast dodatkowych 100 fps, może być spadek mocy.

Do tej pory byłem przekonany, że "chińczyki" tunninguje się tak jak i repliki wyższej klasy... I co w takim razie ma czynić biedny, zagubiony posiadacz karabinu Both Elephant?

 

Ale konkretnie:

 

1. Czy faktycznie może być tak, że nawet zlecając założenie bore-up'a albo FTK serwisowi może się potem okazać, że "sorry, ale to nie pasuje"?

 

2. Co w takim razie można zrobić, żeby nie wydając za jednym razem 600 zł na wymianę wszystkich części gb na systemę bądź guardera podnieść moc repliki?

Link to post
Share on other sites

Nie jest aż tak źle jak Ci się wydaje ;-) Ten model poddaje się tuningowi i nie ma z tym większych kłopotów. Oczywiście w granicach rozsądku (abyś nie kombinował ze sprężyną M130 czy też mocniejszą). Jakiś czas temu przekładałem kilka elementów w takim modelu i giwera śmiga normalnie. Jedyny problem jaki się pojawił z włożeniem elementów to to, że otwory z boku w głowicy cylindra, które utrzymują głowicę w swoim położeniu były trochę za wąskie. Wystarczyło lekko rozwiercić.

Zamontowano:

- głowicę tłoka SRC,

- prowadnicę CA,

- sprężynę M110 MO,

- głowicę cylindra SRC,

- cylinder typ 0 SRC,

- preckę CA 455mm,

- gumkę silikonową HU.

Do tego aku 9,6V 1400mAh Intellect.

Link to post
Share on other sites

Podniosłeś mnie na duchu :)

Mam kilka pytań odnośnie części, które wymieniałeś:

Jak mniej więcej może kształtować się prędkość wylotowa kulki przy takiej sprężynie? Słyszałem, że MO są mocniejsze od pozostałych dostępnych...

Czy nie ma żadnych problemów z zębatkami i tłokiem?

Jak pracuje ta bateria? Chodzi mi głównie o ROF i podawanie kulek z magazynka.

Link to post
Share on other sites

Prędkość z tego co pamiętam wynosiła około 370-380fps. Co do pracy całego mechanizmu nie ma zastrzeżeń ale zastanawiam się co do żywotności i funkcjonalności łożysk ślizgowych, które w tym modelu producent wykonał z miedzi(?).

 

W sprawie tych sprężyn MO czytałem już wiele różnych rzeczy jednak wydaje mi się, że różnica pomiędzy M110 a M120 jest po prostu mało zauważalna. Czasem nawet wydaje się jakby producent pakował te same sprężyny zmieniając tylko oznaczenie na pudełeczku.

 

O aku się nie martw bo radzi sobie świetnie :-)

Link to post
Share on other sites

Podobno ICS robi łożyska z miedzi...

Wracając do tematu: na m110 lepiej łożyska kulkowe czy ślizgowe? Nie jest to duży wydatek i chyba warto dołożyć, nawet PJ stalowe będą pewniejsze.

 

No i zastanawiam się jeszcze nad wyborem konfiguracji:

+ Bore-up DF

+ łożyskowana prowadnica spr.

+ m110 MadOnion

 

czy też może taki zestaw jak przedstawił luglo powyżej, tj.:

- głowicę tłoka SRC,

- prowadnicę CA,

- sprężynę M110 MO,

- głowicę cylindra SRC,

- cylinder typ 0 SRC,

+ do tego łożyska stalowe.

 

Bore-up powinien dać jakieś 30 fps bez nadwyrężania gb, ale jak to będzie grało w tym gb? Czy istnieje takie ryzyko, że serwis mi to tak złoży, że coś nie będzie grało?

 

W tej chwili ponad stock mam preckę Systemy 509 mm, komorę stalową SRC i gumkę silikonową Guardera. Nowa bateria 9,6 1400 Intellect w najbliższym czasie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Mam pytanko i nie niszczcie mnie, bo jestem burak w klockach technicznych:

 

Czy w przypadku BE M15/HK33, po zmianie TYLKO sprężyny w GB na M110 o niejednakowym skoku, stanie się coś złego? Rozsypie mi się w pył?

Te same pytanie, co by było gdybym w GB zmienił tylko sprężynę na M120? Tylko strzelanie na semi?

Mam aku intellecta, prec lufe 6.04

Edited by commandoogurek
Link to post
Share on other sites

Nie wydaje mi się, żeby był szczególnie tandetny... Nie odbiega specjalnie jakością od gb Cymy czy PJ. Jedyna różnica tkwi w tym, że będzie problem w przypadku jakiegoś pęknięcia - bo jest nietypowy. Z tego też powodu nie specjalnie paliłem się do wsadzania mocnej sprężyny...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ktoś wyżej pytał czy da rade wsadzić M120 bez wymiany czego kolwiek. Dziś to zrobiłem no i ... biedna zębatka tłokowa straciła 4 zęby ;] Być może jest to kwestia tego że pierwszy raz rozkręcałem GB ale 4 razy elegancko zakręcił na intelect 9.6V a potem stanął w połowie...

Może zrobiłem jakiś błąd z podkładkami albo antireversal nie zadziałał.. w każdym razie zębatkę tłokową lepiej sobie kupić od razu ;)

Link to post
Share on other sites

możliwe, ale nie konieczne. Najlepiej wymień jakąś stalową:)

 

Też mam tą replikę Hk 33 od BE i mam zamiar poddać lekkiemu tuningowi zaczynam od silnika, bo ten co jest to ma lekkie problemy z naciąganiem sprężyny(czasem się blokuje:(). Dlatego jutro wysyłają mi silnik Silnik Classic Army High Torque CA. Myślicie że to coś zmieni?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...