Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning AKS-74N Boyi


Recommended Posts

Z moich obserwacji i działań związanych z tym sprzętem:

1. Osobiście pierwsze co zrobiłem to wymieniłem gumkę hop-up

2. Przydałoby się rozebrać gearbox (oczywiście utrata gwarancji) i przesmarować - fabrycznie jest przesmarowana ale niedokładnie. Zębatki i tłok są posmarowane ale już "popychacz dyszy" i zespół spustu - wcale.

3. Jeśli chcemy wymienić łożyska na kulkowe to potrzebna będzie interwencja pilniczkiem żeby łożyska zmieściły się w otwory (trzeba oczyścić otwory z farby którą pomalowany został gearbox)

Kolejne spostrzeżenia już wkrótce po teście w "ogniu" na zlocie w Modlinie

Link to post
Share on other sites

Z moich obserwacji i działań związanych z tym sprzętem:

1. Osobiście pierwsze co zrobiłem to wymieniłem gumkę hop-up

2. Przydałoby się rozebrać gearbox (oczywiście utrata gwarancji) i przesmarować - fabrycznie jest przesmarowana ale niedokładnie. Zębatki i tłok są posmarowane ale już "popychacz dyszy" i zespół spustu - wcale.

3. Jeśli chcemy wymienić łożyska na kulkowe to potrzebna będzie interwencja pilniczkiem żeby łożyska zmieściły się w otwory (trzeba oczyścić otwory z farby którą pomalowany został gearbox)

Kolejne spostrzeżenia już wkrótce po teście w "ogniu" na zlocie w Modlinie

A po co?

W GB ma być tyle smaru ile być musi, nie mniej nie więcej.

Link to post
Share on other sites

Nie do końca bym się z tobą zgodził, spotkałem się już z następującymi usterkami spowodowanymi przez brak smarowania poszczególnych elementów gearboxa:

-złamanym elementem układu spustowego w AK (i to w TM a nie w chińczyku) gdzie po dłuższym okresie użytkowania dostał się "syfek" i w wyniku "zatarcia" urwały się "wąsy" z elementu pomiędzy dwiema metalowymi częściami spustu

-z powodu braku smarowania prowadnic po których porusza się łącznik styków nie działał single fire

-straty na mocy repliki i problemy z podawaniem kulek spowodowane zbyt powolnym powracaniem dyszy do pozycji "wystrzał" właśnie z winy nie posmarowanych prowadnic popychacza dyszy

 

Oczywiście nie chodzi mi o to żeby każdy bezwzględnie rozbierał swoją replikę zaraz po zakupie, ale podaje informację dla osób które lubią trochę podłubać w swoim sprzęcie.Dlatego też zamieściłem swój post w dziale TUNING a nie w OPISACH czy SERWISIE. Ja mam takie podejście do sprzętu(szególnie chińczyka), że wolę w pierwszej kolejności jeszcze przed podłączeniem baterii do nowej repliki rozebrać ją do "rosołu" przesmarować i złożyć po swojemu - wymieniając na lepsze, części nie budzące mojego zaufania.

 

Znając życie w 99% przypadków repliki będą działały bezproblemowo bez żadnej ingerencji w bebechach. Ja po prostu nie lubię być w tym jednym procencie :uśmiech:

Edited by GAŁA
Link to post
Share on other sites

Nie do końca bym się z tobą zgodził, spotkałem się już z następującymi usterkami spowodowanymi przez brak smarowania poszczególnych elementów gearboxa:

-złamanym elementem układu spustowego w AK (i to w TM a nie w chińczyku) gdzie po dłuższym okresie użytkowania dostał się "syfek" i w wyniku "zatarcia" urwały się "wąsy" z elementu pomiędzy dwiema metalowymi częściami spustu

-z powodu braku smarowania prowadnic po których porusza się łącznik styków nie działał single fire

-straty na mocy repliki i problemy z podawaniem kulek spowodowane zbyt powolnym powracaniem dyszy do pozycji "wystrzał" właśnie z winy nie posmarowanych prowadnic popychacza dyszy

 

Oczywiście nie chodzi mi o to żeby każdy bezwzględnie rozbierał swoją replikę zaraz po zakupie, ale podaje informację dla osób które lubią trochę podłubać w swoim sprzęcie.Dlatego też zamieściłem swój post w dziale TUNING a nie w OPISACH czy SERWISIE. Ja mam takie podejście do sprzętu(szególnie chińczyka), że wolę w pierwszej kolejności jeszcze przed podłączeniem baterii do nowej repliki rozebrać ją do "rosołu" przesmarować i złożyć po swojemu - wymieniając na lepsze, części nie budzące mojego zaufania.

 

Znając życie w 99% przypadków repliki będą działały bezproblemowo bez żadnej ingerencji w bebechach. Ja po prostu nie lubię być w tym jednym procencie :uśmiech:

Jak masz źle dopasowany popychacz do szkieletu to tak się dzieje, w ASG standard wymiarów bierze się w "". Zawsze trzeba 5 razy sprawdzić na pustym GB czy aby popychacz dobrze chodzi, czy spręzynki są ok.

Co do braku single to niedokładnie odlana kostka stykowa/słaba sprężynka - troche papieru ściernego załatwia sprawę, byle nie smar, niech sie tylko dostanie na styk, sfajczy się i trreba będzie robic renowacje styków.

To na tyle ode mnie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...