Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Okablowanie, elektryka M15A2 CA


Recommended Posts

Witam,

Temat zakładam wynikający z wystąpienia pewnych problemów. Zakupiłem używkę. Przyszła i zaraz od razu otwieram klapkę kolby, szukam wtyku, wyciągam- duży. I w tym momencie zaczyna się historia.

*Zdjęcia robione po 4 próbach i rozkręceniu. Przypadki 1 i 2 robione były jeszcze przed odkręceniem kolby. Bateria 9,6 V firefox, naładowana do pełna

Krok 1

Mam wtyk mały więc by sprawdzić wyszukałem jakiś przewód w domu i po chwili przygotowania włożyłem w odpowiednie miejsca w large od repliki i mini od baterii. Tym sposobem pociągam za spust i jest! Działa! Oddaje strzały! 5 strzałów, po czym dalej już nic. Usuwam zatem badziewną instalację- kable ciepłe (to chyba normalne przy takich ewolucjach?). Przy ponowieniu próby już niestety nie chciało uciągnąć. Załączam zdjęcie podejścia nr 1 (oczywiście kabelki podłączone były pod baterię :) - zdjęcie rekonstrukcja- przedstawia wygląd zaraz przed)

 

27108992sv5.jpg

 

Krok 2

 

Pozbyłem się następnie wtyczki large, próbując zamontować wtyk mini, ze starej ładowarki. Po zamontowaniu- zero odzewu. Powróciłem do punktu wyjścia, próbując samymi końcówkami dotrzeć do baterii i tym razem znów było głucho.

zdjęcie

 

82035500ki9.jpg

 

Krok 3

 

Tu postanowiłem odkręcić kolbę i zobaczyć czy może nie ma jakiegoś problemu na kablach w środku. Znalazłem tu wtyk mini :/ (szkoda, że na początku o tym nie pomyślałem). Wtykam więc ochoczo z pełnym entuzjazmem, ciągnę spust- głucho. Patrzę do środka, na ten wtyk repliki- trochę zjechany.

 

89046477nv7.jpg

 

Krok 4

 

Wracam więc do początku mojej przygody, postanawiając znów zastosować metodę mostu z kabli, bo może ten wtyk sprawia największe problemy. Po czym słyszę dźwięk, tak jakby była słaba bateria, kilka razy ciągnę spust i ten sam dźwięk. Kable pomocnicze jak wcześniej- ciepłe.

37682561od5.jpg

 

 

Bateria działa, naładowana maksymalnie, po każdej próbie podłączałem ją do repliki M4A1 P&J II gen. i za każdym razem oddawała przyzwoite dźwięki strzałów.

 

Na początku zatem wszystko, ładnie, pięknie, dalej kryzys, a na końcu lekko pozytywny akcent, że może jednak nie jest tak tragicznie, jak by się mogło wydawać.

 

Zwracam się zatem z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu, sugestie dotyczące- jak można zaradzić. Moja wiedza elektryczna nie jest zbyt obszerna (udało mi się barbarzyńskimi sposobami podłączyć radio w samochodzie i podłączyć gniazdko telefoniczne :) ). Tak też prosiłbym o w miarę zrozumiałe słownictwo, technicznie ograniczone do możliwego minimum :). Jeżeli znajdą się osoby z woj. Śląskiego potrafiące coś zdziałać z tym i chętne do zmierzenia się z problemem prosiłbym o kontakt.

 

Ja osobiście nie mam pojęcia co z tym może się dziać

Link to post
Share on other sites

a) You fail, może nie epic, ale nadal.

b) Sprawdź najpierw polaryzacje wtyczek, czy czasem nie pchasz ciągle czarnego do czerwonego. Potem sprawdź czy dobrze wtyki są pozaginane, czyli czy nie są za bardzo rozgięte i kontaktują ze sobą.

c) Jaką masz sprężynę? Może bateria nie daje rady po prostu.

d) Może zacinka GB?

Link to post
Share on other sites

Ja bym wpierw pobawił się miernikiem i zobaczył czy przy naciśnięciu spustu w ogóle spada napięcie.

 

W ogóle w takich sprawach miernik jest niezbędnym narzędziem. Albo pożyczyć od sąsiada albo kupić takiego Laudmana za 4 dyszki..

 

A następnie badać gdzie może być przebicie, gdzie nie styka.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...