Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

ASG Odwet

 

Scenariusz: Droga życia

 

 

Miejsce: Karolew

Czas: dzień 2 h 15 min.

Tło historyczne: Państwo Habbalah wydobywa w okolicy wybrzeża morza ropę naftową, która przesyłana jest ropociągiem do innych prowincji kraju. Haballah planuje inwazję na kraj Marchia, w związku z tym gromadzi wojska pancerne na granicach, a dla czołgów ropa jest jak krew dla człowieka.

Władze Marchii chcą wykonać prewencyjne uderzenie na wroga. Siły specjalne Marchii zostały zobowiązane do zniszczenia jednego z największych pól naftowych na przebiegu ropociągu, co uniemożliwi zaopatrywanie w ropę wojsk Haballahu na granicy.

Na lądowisku w okolicy ropociągu laduje oddział komandosów z misją zniszczenia ropociągu i wież wiertniczych, a następnie bezpiecznego powrotu do domu.

 

Siły Haballah: 2 obozy wojskowe:

1. Obóz wojsk wewnętrznych. Siła 6-12 ludzi, dowódca zgrupowania wojsk prowincji Hestra. Ma prawo wydawać rozkazy wszystkim dodwódcom na terenie prowincji. Posiada łączność radiową z obozem 2.

Wojska wewnętrzne do czasu ogłoszenia alarmu poruszają się na drogach preferując główne szlaki (zaznaczone na mapie), mogą zbaczać tylko na inne drogi. Do czasu wydania rozkazu o alarmie bojowym patrole sił wewnętrznych składają się z 2 żołnierzy. Patrolujący muszą być w ruchu, jest to dla tych wojsk czas pokoju i nie mają powodu oczekiwać ataku. Nie używają radia. Dowódca prowincji może wysyłać po kilka patroli. Posiada mapę terenu – zdjęcie lotnicze z zaznaczonym ropociągiem. Dowódca prowincji Hestra nie może opuszczać bazy do czasu wydania rozkazu o alarmie.

Alarm – wykrycie wroga w terenie (odgłos eksplozji, atak wroga, zgłoszenie się żołnierzy z patrolu do bazy, którzy wykryli wroga), decyzję o alarmie podejmuje dowódca obozu wojsk wewnętrznych. Alarm ogłasza się drogą radiową oraz flarą wystrzeloną w powietrze. Można wtedy wyprowadzić wszelkie swoje wojska w teren bez konieczności poruszania się po drogach. Jest on jedynym przełożonym dla swych żołnierzy. Gdy zginie - żołnierze wojsk wewnętrznych zdezerterują.

Posiadają jednego Medyka (tylko oni) – oznaczony czerwonym krzyżem, posiada 4 opatrunki, leczy przez 2 min (stoper) przy rannym, po wyleczeniu zołnierz oddaje opatrunek po 5 min. i wraca do walki. Medyk początkowo działa w szpitalu polowym w bazie 1. Nie opuszcza jej bez alarmu, następnie działa w polu. Ranny żołnierz może wrócić do bazy tylko z pomocą zdrowego żołnierza. Ranny w czasie walki wzywa pomoc medyka przez 30 sekund, następnie umiera i po 3 min. udaje się do pkt. RESP. Może wrócić do walki po 15 min od dotarcia do miejsca RESP. Medyk ranny – może uleczyć się sam – zakłada bandaż na ramię na stałe, leczenie 3 min. Zgon przy 2. trafieniu.

Żołnierze tej formacji mogą brać żołnierzy wroga w niewolę celem przesłuchania. Przesłuchują w bazie 1.

2. Obóz SpecSił. Siła 5-6 ludzi. Stacjonują w umocnionym punkcie nad brzegiem morza, posiadają radio, porozumiewają się między sobą za pomocą radia. Ich dowódca podlega bezpośrednio dowódcy obozu 1 i nie ma prawa wydać rozkazu opuszczenia obozu bez rozkazu dowódcy wojsk wewnętrznych w trakcie pokoju, także posiada mapę – zdjęcie lotnicze. Rozkaz wymarszu tylko w wypadku: bezpośredniego ataku wroga, bądź flary w powietrzu, bądź wybuchu ropociągu. SpecSiły mogą poruszać się swobodnie po terenie. Są samodzielni, dobrze wyszkoleni i mają wysokie morale, walczą do końca, nie znają dezercji, ani litości. Nie biorą jeńców. Może ich wyleczyć Medyk z Sił Wewnętrznych. Ranni – leczenie 2 + 5 min., pkt RESP – 20 min.

 

Siły Marchii: Komandosi. 5-6 ludzi: dowódca, saper, strzelec i/lub radiotelegrafista, 2 snajperów. Oddział ląduje na lądowisku znanym tylko dowódcy komandosów, na wykonanie zadania mają 2h. Powrót z miejsca lądowania po 2h od momentu przybycia. W czasie akcji obowiązuje cisza radiowa. Tylko komandosi znają miejsce odlotu.

Ich zadaniem jest podłożyć ładunek wybuchowy pod rurociąg, a to może zrobić tylko komandos – saper, jego śmierć przed wykonaniem zadania oznacza konieczność ewakuacji w trybie natychmiastowym.

Snajperzy nie muszą działać w oddziale saperskim, mogą działać w parze, bądź w pojedynkę. Aby wrócić do domu muszą być na miejscu odlotu po 2h.

Komandosi nie mogą wrócić do domu wcześniej, muszą znaleźć się na lądowisku w 2h od przybycia i utrzymać się 5 min.

Śmierć dowódcy nie przerywa misji.

Posiadają mapę, dokładny zwiad lotniczy z zaznaczonymi wszystkimi punktami misji.

Wiedzą, że zabicie dowódcy prowincji Hestra paraliżuje wojska wewnętrzne.

Ranni – mogą uleczyć się sami – zakładają bandaż na ramię na stałe, leczenie 3 min. Zgon przy 2. trafieniu. Odchodzą do pkt. RESP, nie wracają do walki.

 

Zadania: Haballah.

1. Ochronić pole naftowe.

2. Zabić/schwytać wroga na swoim terenie.

3. Oczyścić teren ze snajperów.

4. Ochronić dowódcę Korpusu Wewnętrznego Prowincji przed zabiciem

Marchia.

1. Zniszczyć pola naftowe.

2.Odlecieć helikopterem do domu.

 

Środki i metody: Siły Haballah – Zabicie sapera niweczy misję sił Marchii, jeśli dojdzie do wybuchu, wybicie wroga w terenie staje się priorytetem, muszą uniemożliwić odlot helikoptera.

Siły Marchii – podłożenie ładunku (petarda z lontem odpalana przez sapera, ewentualnie petarda hukowa, świeca dymna – płonąca ropa) pod pole naftowe to początek. Muszą wrócić do lądowiska i utrzymać się czekając na helikopter.

W 0 min. pierwsi obsadzają pozycje żołnierze Haballah, udają się do obozów. W 10 min. Komandosi z Marchii wyruszaja na lądowisko helikoptera. W 12 min. mogą wyruszyć pierwsze patrole z bazy 1. W 15 min. wysiadają z helikopterów Komandosi. Czas start (120 min.) misja się zaczęła.

 

Zwycięstwo: Haballah – Ochronienie pola naftowego przed wybuchem. (10 pkt.) Zabicie snajperów i wrogiej drużyny (5 pkt), opanowanie lądowiska w trakcie lądowania helikopterów. (5 pkt.)

Marchia – Wysadzenie pola naftowego (15 pkt.). Odlot (5 pkt.)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...