kozak9
Użytkownik-
Content Count
38 -
Joined
-
Last visited
-
Nie podważam Twojego zdania, ale i tak osobiście uważam, że facet więcej wie od nas wszystkich razem wziętych :)
-
Silnika ma swoje maksimum obrotów przy takim napięciu. Jeśli chcesz mieć większego RoF'a to kup baterię o wyższym napięciu (albo zmień zębatki na takie o mniejszym przełożeniu i włóż sprężynę o mniejszej twardości).
-
Z klei na bazie żywic epoksydowych lepszego jeszcze nie spotkałem.
-
Lutownica 150W-200W, taką jak się rynny lutuje. Grot musi być kowadełkiem, rozgrzewasz ją, zabielasz końcówki biegunów, przykładasz 2 ogniwa które chcesz zlutować do kowadełka, grzejesz przez 5s ( jeżeli to są ogniwa Large), błyskawicznie przyciskasz je do siebie i studzisz. Jak się nie uda, to poprawiać dopiero jak bateria wystygnie bo można ją przegrzać i czosnek będzie...
-
Użyj żywicy epoksydowej UHU, np UHU Epoxy Plus 30minut. Najlepej jeszcze wzmocnij to jakimś włóknem szklanym o ile posiadasz. Przed klejeniem zmatuj powierzchnię i odtłuść jakimś rozpuszczalnikiem organicznym
-
moc pradu elektrycznego to niby napiecie*natezenie. z tym ze powyzej jakiegos natezenia silniczek zacznie sie grzać :P
-
jak do tej pory istnieje ( 2008r ) to istnieje jedno urządzenie mianowicie "UniLog" takie małe, sprytne, pożyteczne. wprowadzili to jako tzw "wattlimiter" aby podczas lotu nie mozną było przekroczyć pobranej energii (1750 watt*godzina ) takie sobie ograniczenia FAI wprowadziło ( lotniczy odpowiednik samochodowej FIA ) http://lipoly.de/index.php?main_page=produ...amp;language=en no i to takie coś jest :P i do tego musisz kupić jeszcze sondę którą podepniesz do baterii. ja nie wiem co on miał w tym saw'ie ale to fabryka nie była ;)
-
kopa na początku nie daje ci niski opór wewnętrzny baterii tylko jej napięcie i jego spadek pod obciążeniem. podaje się, że ogniwa mają 1.2V na cele ( nimh, nicd) a moje GP3700 jak są naładowane to mają 1.45V na ogniwo :) tak prawde mówiąc to te napięcie nic nikogo nie obchodzi ;) dobra bateria niklowa to taka, której napięcie pod obciążeniem nie spada poniżej 1.3V. jeżeli ma 1.2V znaczy że można ją wyrzucić co najwyżej:) Jak to przy pakietach dużych jest to nie pamiętam. jeszcze 2 lata temu latalismy na 16 ogniwach i to była prędkość... aż ciarki przechodzą. w modelu mam takie śmieszne urzą
-
z tym jak puchnął to różnie bywa. zazwyczaj są obklejone taśmą z włóknem szklanym wzdłuż aby właśnie puchły na bok, ale z tą taśmą różnie bywa. no moze przesadziłem z tą głową, ale balonik się spory robi. 20 ładowań to są ze 2-3 miesiące dobrej zabawy ;)
-
skąd snuję teorie? hmmmm... z doświadczenia? dualsky to największy syf jaki miałem w rękach. jeden pakiet dostałem w listopadzie na zawodach f3k we wrocławiu. już nie działa, moze 40min pracy ( 2 loty ESĄ ) a jeden kupiłem 2 lata temu, jak sie nie mylę to była 2S1P 650mAh i zapaliła mi się bez powodu. Flightpower w rekach nie mialem. u siebie w modelu używam kokam 4S1P 4000mAh i juz jeden sezon oblatałem. te bateryjki wytrzymują prąd chwilowy (uwaga!) 395A według fabryki. ja je katuje na 290A bo boję się założyć większe śmigła do modelu. tak po kilku ładowaniach zniszczysz li polke. bardz
-
Dzięki za konkretną odpowiedz SAper!
-
kolejne pytanie. jakie zębatki pasują do tego "specjalnego" GearBoxa?
-
łączysz je równolegle czyli plus z plusem i minus z minusem. masz wtedy dalej 9.6v ale 2x wieksza pojemność czyli 2x1400=2800
-
teraz juz rozumiem o co tobie chodzi. co do duzych prędkości, w moim silniczku (nie do karabinu tylko do modelu) na predkosc obrotowa wynosi 80 000 RpM i też są 6 mm i sie nie rozsypują :) daj mi swoje gg albo napisz do mnie, bo ja bym z miłą checią porozmawial z brytofilem o czymś innym niż o problemch związanych z poszerzaniem otworów pod łożyska w GB ;) wesołych świąt życze i oby twoja eLżbietka śmigała jak najdłużej!
-
przepraszam za nie offtop ale juz nie moge posta edytować. kicpA jezeli masz ochote o tym pogadać to napisz mi na gadu 3549052 i przestaniemy przynajmniej temat zaśmiecać :)