Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ak 74 cm 031 tuning


Recommended Posts

G&G nie, Guardery podobnie, ale niewiele droższe Systemy są dobre :icon_biggrin:

 

Stawiam, że masz koło 200 zł, więc jak na razie kup preclufę systemy. Oddaj wszystko AnR'owi, za sześć dyszek zrobi Ci teflon-fixa (uszczelnie, dające do 20 fps), zmieni gumkę (w cenie Systema za 30 zł) i za jakieś grosiaki wsadzi Ci lufę :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jedyny tuning o jaki można się pokusić to gumka hop-siup, dystanser zwiększający zasięg i teflonfix (ok. 40zł). ewentualnie jeśli ktoś nie zamierza już więcej zmieniać repliki to może sobie jeszcze kupić jakiś tani mosfet i wymienić okablowanie (ok. 40zł), przynajmniej stykom ulży.

 

CM.031 to była moja pierwsza replika, jedyne co w niej zrobiłem, to wsadziłem łoże i nakładkę rury gazowej od AKM'a zakupione na allegro i nic więcej nie ruszałem bo z osiągów i tak byłem zadowolony :)

Tak wyglądał jak go sprzedawałem:

http://img847.imageshack.us/img847/3118/55401306.jpg

 

Swoja drogą nie musisz nic oddawać do AnR'a, bo zmiany o jakich mówi MarinesPL będziesz w stanie sam zrobić dzięki czemu zaoszczędzisz kasę za robociznę, a przy okazji okazji nauczysz się rozkładać swoja replikę co przyda Ci się na przyszłość.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

G&G nie, Guardery podobnie, ale niewiele droższe Systemy są dobre :icon_biggrin:

 

Stawiam, że masz koło 200 zł, więc jak na razie kup preclufę systemy. Oddaj wszystko AnR'owi, za sześć dyszek zrobi Ci teflon-fixa (uszczelnie, dające do 20 fps), zmieni gumkę (w cenie Systema za 30 zł) i za jakieś grosiaki wsadzi Ci lufę :icon_biggrin:

Teflon fixa samemu może zrobić są filmiki jak to się robi , a z gumką może postąpić tak samo . No lufę już może dać do wymiany komuś innemu .

Link to post
Share on other sites

Ja jestem zdania, że preclufy systemy są opłacalne pod warunkiem, że kupuje się ją o wiele dłuższą, co ciągnie za sobą dodatkowy wydatek w postaci tłumika dźwięku.

 

CzoRtt, niech sam montuje, nauczy się przynajmniej, a jak będzie to robić delikatnie to nie ma strachu, że coś się zepsuje.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Jeśli już chcesz inwestować w preckę inną niż prometheus lub km head to kup systeme, chyba najlepszy wybór z tych 'tańszych' luf, chociaż na Twoim miejscu odstąpiłbym od pomysłu preclufy :P każdy CM.031 z jakiego strzelałem miał zadowalającą celność i ogólnie jestem zdania że te repliki są nieśmiertelne, a wymiana lufy na preckę będzie ciągnąć za sobą dodatkowe wydatki w postaci droższych kulek i zamiast 8 000 np. P&J będziesz miał 4 000 Guarderów lub podobnych..

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Tak jak wcześniej wspomniałem dystanser stockowy na dystanser typu H, gumkę hop-up na systeme sylikonową, okablowanie i mosfet. Jeśli ta replika Ci wystarczy a będziesz chciał urozmaicić sobie grę to zacznij odkładać sobie na midcapy. Kupisz sobie 4 midy i będziesz zadowolony, ja przy bardzo dużym ROFiem mam zaledwie 5magazynków i sobie radzę :)

Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś jest tak bardzo przywiązany do swoich CM.028/031 a koniecznie chce zrobić tuning mocowy to zamiast ładować w poszczególne części to proponuje zakupić CM02B, i włożyć go do repliki. Dla osób niedoinformowanych, CM02B to gearbox, który jest używany w replikach CM.040 i wyżej. Koszt takiego GB to około 240zł, ew. można wymienić bebechy na części SHS'a i będzie to podobny koszt. Szkielet wytrzyma bez problemu zwłaszcza jeśli chodzi o te nowe CM.028/031 to szkielety są te same co w CM.040 i wyżej.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Ja mimo wszystko jestem zdania, że jak ma się kasę na takie rzeczy to się zawozi komuś i on Ci to robi. Lepiej wydać 30 zł i mieć pewność, niż potem jeździć po całej Polsce z rozebraną repliką na elementy i szukać kogoś kto pomoże. Tutaj kolega rozwiązał już problem, bo ma kuzyna, ale takie jest moje zdanie.

 

8 000 np. P&J

 

P&J tak, jeśli używamy ich do hi-capów. Wiele razy było na forum, że P&J nie lubi mid-capów. Tak jak w moim przypadku.

 

Zamawiając rzeczy z taiwanguna możesz skusić się na gumkę Guardera. Jest dobra, a ludzie najczęściej na nią narzekają, bo wymieniają je im Krakmani, którzy nie dość, że nie są w tym najlepsi, to jeszcze wpychają do środka tony oleju silikonowego :wink:

Edited by MarinesPL
Link to post
Share on other sites

Guardery najgorsze nie są, ale sam sylikon jest dużo słabszy niż w przypadku systemy.

 

A co do rozkładania replik na własną rękę, to naprawdę nic trudnego, ja bez niczyjej pomocy sam rozłożyłem i złożyłem gearbox. Najpierw oddałem replikę koledze, który niby się na tym świetnie zna, a jak oddał mi ją z powrotem do ręki to płakać mi się chciało jak widziałem co z nią zrobił i poniosło to za sobą tylko dodatkowe wydatki.. Nie sugeruje że AnR da plamę, ale lepiej spróbować samemu niż za każdym razem wysyłać replikę do kogoś.

 

Gumka - http://crazybee.pl/index.php?products=product&prod_id=291

Dystanser - http://crazybee.pl/index.php?products=product&prod_id=292

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_134&products_id=6014&name=Element_-_Dystansery_-_Typ_H

http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_134&products_id=3386&name=Guarder_-_Gumka_Silikonowa_-_Przezroczysta

 

Kabelki warto brać ze sklepów modelarskich bo tam jest po prostu tanio. O mosfecie się nie wypowiadam, nie znam się na tym.

 

Edit. Slayer mnie wyprzedził :happy:

 

Miałem kiedyś w cymce Systeme (szybsze zużycie, lepiej kręci), teraz mam Guardera (minimalnie gorsze osiągi na gumce, mniej się ściera) i kręcą podobnie, bierz co chcesz

Edited by MarinesPL
Link to post
Share on other sites

i zamiast 8 000 np. P&J będziesz miał 4 000 Guarderów lub podobnych..

 

Bez przesady, 8000 kulek G&G kosztuje ok 78zł, PJoty są po ok 54zł za 8000, warto pamiętać, że wiele magów, nie tylko midy nie lubią PJtów, np. moje midy SRC śmigały dobrze na PJtach, zaś stockowy Hi Cap od cm.040 nie podaje...

Warto też wspomnieć, że na kulkach lepszej jakości znacznie widać poprawę powtarzalności strzałów. Moim zdaniem warto wydać te parę złoty więcej i mieć porządne kulki... :)

 

 

Guardera ani lufy, ani kulek bym nie brał. Jeśli w miarę tania lufa to Systema, kulki j/w G&G.

 

Pzdr.

Edited by konri8
Link to post
Share on other sites

G&G nie, Guardery podobnie, ale niewiele droższe Systemy są dobre :icon_biggrin:

 

Stawiam, że masz koło 200 zł, więc jak na razie kup preclufę systemy. Oddaj wszystko AnR'owi, za sześć dyszek zrobi Ci teflon-fixa (uszczelnie, dające do 20 fps), zmieni gumkę (w cenie Systema za 30 zł) i za jakieś grosiaki wsadzi Ci lufę :icon_biggrin:

 

Nie koniecznie musi komuś oddawać replike, doświadczony kolega wystarczy i zrobi to za przysłowiowe "piwo"

 

 

Moim zdaniem jedyny tuning o jaki można się pokusić to gumka hop-siup, dystanser zwiększający zasięg i teflonfix (ok. 40zł). ewentualnie jeśli ktoś nie zamierza już więcej zmieniać repliki to może sobie jeszcze kupić jakiś tani mosfet i wymienić okablowanie (ok. 40zł), przynajmniej stykom ulży.

 

CM.031 to była moja pierwsza replika, jedyne co w niej zrobiłem, to wsadziłem łoże i nakładkę rury gazowej od AKM'a zakupione na allegro i nic więcej nie ruszałem bo z osiągów i tak byłem zadowolony :)

Tak wyglądał jak go sprzedawałem:

http://img847.imageshack.us/img847/3118/55401306.jpg

 

Swoja drogą nie musisz nic oddawać do AnR'a, bo zmiany o jakich mówi MarinesPL będziesz w stanie sam zrobić dzięki czemu zaoszczędzisz kasę za robociznę, a przy okazji okazji nauczysz się rozkładać swoja replikę co przyda Ci się na przyszłość.

 

Gumka i lufa prec. oraz teflonfix dużo dadzą w porównaniu do stocka.

 

 

 

 

Ja jestem zdania, że preclufy systemy są opłacalne pod warunkiem, że kupuje się ją o wiele dłuższą, co ciągnie za sobą dodatkowy wydatek w postaci tłumika dźwięku.

 

CzoRtt, niech sam montuje, nauczy się przynajmniej, a jak będzie to robić delikatnie to nie ma strachu, że coś się zepsuje.

 

Takkkkkk nie kupi sobie 9000000mm będzie miał super celność tylko głowica w cylindrze nie spręży tyle powietrza i replika bd pluć kulasami. Jest strach, bo jak coś zepsuje to kasa w błoto ;/

 

Jeśli już chcesz inwestować w preckę inną niż prometheus lub km head to kup systeme, chyba najlepszy wybór z tych 'tańszych' luf, chociaż na Twoim miejscu odstąpiłbym od pomysłu preclufy :P każdy CM.031 z jakiego strzelałem miał zadowalającą celność i ogólnie jestem zdania że te repliki są nieśmiertelne, a wymiana lufy na preckę będzie ciągnąć za sobą dodatkowe wydatki w postaci droższych kulek i zamiast 8 000 np. P&J będziesz miał 4 000 Guarderów lub podobnych..

 

Miałeś? Masz? Promyka lub Km Head'a ? Miałem okazje porównać stock lufe, tańszą lufe i droższą lufe??... Różnica jest stopniowa... Tak więc nie pitol głupot :bialaflaga:

 

Kulki z wyższej półki, przełożą się na skuteczniejszą celność, co za tym idzie, mniejsze zużycie. W ten sposób cena się wyrówna, w przeciwieństwie do kwadratowych tanich kompozytów droższe nie będą się zacinały !

 

czyli jakbym nie wymieniał precki to co mógłbym wymienić ? co do tflon fix to mam zrobiony już na stock lufe

 

Lufa, gumiak, uszczelnić, i jak się lubisz bawić to dorobić z izolacji kabla/przewodu dystanser.

 

 

Ja mimo wszystko jestem zdania, że jak ma się kasę na takie rzeczy to się zawozi komuś i on Ci to robi. Lepiej wydać 30 zł i mieć pewność, niż potem jeździć po całej Polsce z rozebraną repliką na elementy i szukać kogoś kto pomoże. Tutaj kolega rozwiązał już problem, bo ma kuzyna, ale takie jest moje zdanie.

 

 

 

P&J tak, jeśli używamy ich do hi-capów. Wiele razy było na forum, że P&J nie lubi mid-capów. Tak jak w moim przypadku.

 

Zamawiając rzeczy z taiwanguna możesz skusić się na gumkę Guardera. Jest dobra, a ludzie najczęściej na nią narzekają, bo wymieniają je im Krakmani, którzy nie dość, że nie są w tym najlepsi, to jeszcze wpychają do środka tony oleju silikonowego :wink:

Święta racja ^^

Ostatnio miałem w łapie i gumiaka Guardera i Systemy Guarder jest bardzo łatwo rozciągliwy:( Dlatego wole zielone G&G lub Systemy

 

 

a czy mógłby ktoś podać jakieś linki do gumek dystanserów itp ?

 

Sam możesz poszukać :angry:

 

Guardery najgorsze nie są, ale sam sylikon jest dużo słabszy niż w przypadku systemy.

 

A co do rozkładania replik na własną rękę, to naprawdę nic trudnego, ja bez niczyjej pomocy sam rozłożyłem i złożyłem gearbox. Najpierw oddałem replikę koledze, który niby się na tym świetnie zna, a jak oddał mi ją z powrotem do ręki to płakać mi się chciało jak widziałem co z nią zrobił i poniosło to za sobą tylko dodatkowe wydatki.. Nie sugeruje że AnR da plamę, ale lepiej spróbować samemu niż za każdym razem wysyłać replikę do kogoś.

 

Gumka - http://crazybee.pl/index.php?products=product&prod_id=291

Dystanser - http://crazybee.pl/index.php?products=product&prod_id=292

 

Grzebanie samemu nie jest wskazane, a zwłaszcza jak nigdy tego nie robił !!!

Nie napisałeś co było nie tak, a to mała różnica...

GB dopóki sam nie zacząłeś grzebać chodził jak ta lala.... części zewn zje***** Wybacz :icon_cry:

 

Teraz tak jak pisałeś, sam robisz GB i nie chce tego komentować :bialaflaga:

Części się sypią po kolei...

 

Wszystkie repliki jakie składałem chodzą do tej pory i liczę na jeszcze dłużej...

Tak więc..... proszę Cię nie namawiaj nikogo zielonego do kombinowania samemu przy replice, jak ktoś bd miał zdolności manualne i się tego podejmie to na własną odpowiedzialność, albo dobrze złoży albo później wysyła na serwis, bo mu coś chrupie w GB.

 

 

@Sowa332

Jeśli chcesz, żeby długo Ci to chodził, daj to zrobić komuś ogarniętemu :wink:

Tyle ode mnie...

Trochę się tu rozpisałem, jak coś to poprawcie ;)

Pzdr.

Edited by bamper12
Link to post
Share on other sites

Ty jesteś bamper bardzo nierozgarnięty w rozbieraniu replik, z tego co miałem okazję zaobserwować po tym jak dostałeś moją replikę do rąk.

BTW. Rozbierałeś kiedyś CM.031? - wątpię, a ja rozbierałem i to nie raz bo miałem i wiem, że konstrukcja się nie zmieniła i żeby dostać się do komory hop up i do lufy to żadna filozofia, należy pamiętajać tylko o tym żeby nie robić na chama, bo Ty z pewnością o tym nie wiedziałeś.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Ty jesteś bamper bardzo nierozgarnięty w rozbieraniu replik, z tego co miałem okazję zaobserwować po tym jak dostałeś moją replikę do rąk.

 

BTW. Rozbierałeś kiedyś CM.031? - wątpię, a ja rozbierałem i to nie raz bo miałem i wiem, że konstrukcja się nie zmieniła i żeby dostać się do komory hop up i do lufy to żadna filozofia, należy pamiętajać tylko o tym żeby nie robić na chama, bo Ty z pewnością o tym nie wiedziałeś.

 

Możliwe. Inni byli zadowoleni.

Piszesz o rozbieraniu repliki, a ja o składaniu GB, w czym ty nie masz żadnego pojęcia, a kupując nowe części kolejno niszczy stockowe :blink:

 

Dla twojej wiadomości rozbierałem przed twoją cymką tą samą replike, i gdyby jej właściciel, nie zechciał sam w niej grzebać, śmigała by dalej ;)

 

Dla twojej wiadomości rozbierałem już kilka eMek, AK, G3, MP5 i teraz niedawno Masade ACR i M249.

Tak wiem, że to nie dużo.... Ale wszystkie te repliki śmigają do dziś ;)

 

Twoja już nie, bo zacząłeś ją składać sam, tak wiem że zaczynasz ogarniać to wszystko i wierze, że będziesz Pro Serwisantem... ale za jakiś czas ^^

 

Srr... za OT, ale musiałem sprostować, nie prawdziwą opinię na mój temat....

 

 

Ja z gumek wybierałbym, albo przynajmniej brał pod uwagę, również zieloną G&G- tak żeby tylko OT nie było ;)

 

Przepraszam i Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...