FilipBB Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Witam, w marcu br. kupiłem używane AK74M firmy Boyi (bodajże RK02). Ostatnio miałem z nią problemy, więc oddałem replikę lokalnemu serwisantowi. Replika jest nasmarowana, zębatki wypodkładkowane. Jednak silnik znowu przestał reagować na spust. Po ściągnięciu chwytu pistoletowego zauważyłem, że styk przy silniku się ułamał. Zrobiłem prowizoryczną naprawę, wszystko było ok przez jedną strzelankę. Dzisiaj z nudów postanowiłem przestrzelić replikę. Ku mojej frustracji problem znowu powrócił. Rozkręciłem wszystko i przeprowadziłem naprawę na nowo. Niestety, nie dało to żadnych efektów. Po przystawieniu przewodu do silnika i naciśnięciu spustu poleciało kilka iskier. Następne próby już nic nie dały, silnik w ogóle przestał reagować. I teraz moje pytanie brzmi: co mam z tym zrobić? Czy muszę wymienić całe okablowanie? Jest możliwość, że spalił mi się silnik (M120 high speed G&P)? Dodam również, że mam problem z selektorem, ale to chyba nie ma znaczenia. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Ja bym najpierw serwisanta zmienił. Silnik raczej się nie spalił, sprawdź bezpiecznik. Quote Link to post Share on other sites
FilipBB Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 Bezpiecznik jest cały. Czyli została mi wymiana okablowania? Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Sprawdź szczotki i wyczyść komutator na początek, później sprawdź styki czy nie są przepalone lub zabrudzone smarem, jeśli dalej nic to może wina twojej batki i nie hasa, pożycz najlepiej na początek od kumpla sprawną batkę i sprawdzaj na niej. Jeśli nie zadziała będziemy myśleć dalej. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
FilipBB Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 Styki były podobno wymieniane, a batka to LiPo 11,1V. Mam pytanie: jak wyczyścić szczotki i komutator? Jest to moja pierwsza praca z repliką, więc proszę o wyrozumiałość :) Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Wiesz styki mogły być wymienione ale batka 11.1 zrobi swoje, a co do czyszczenia to jak masz silnik to masz górę tam są takie 2 sprężynki je zdejmujesz i powinny Ci wypaść takie 2 magnesy, to właśnie są szczotki, jak już je wyjmiesz to po bokach silnika masz do ciśnięte takie 2 metalowe blaszki wystarczy je odegniesz i ściągasz górę i to gdzie szczotki się opierają to właśnie komutator, weź spirytus albo benzynę estrakcyjną i pojeździj po tym żeby pozostał Ci ładny miedziany kolor tego. Ewentualnie na górze tego plastiku powinieneś mieć jak patrząc od spodu takie metalowe kółko to jest łożysko jeżeli chcesz możesz je też przesmarować. Quote Link to post Share on other sites
FilipBB Posted May 24, 2011 Author Report Share Posted May 24, 2011 Kurde z tego co widzę to mi się ten silnik konkretnie posypał ;/ Mam na myśli wygląd z zewnątrz. Nie wiem teraz czy bawić się w naprawy czy kupić nowy silnik. Na specu jest za 120 zł, więc myślę, że warto próbować. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Filip pisz na gadu 13255982 na pewno coś z tym fantem zrobimy. Quote Link to post Share on other sites
FilipBB Posted May 25, 2011 Author Report Share Posted May 25, 2011 Dziękuję za pomoc, problem rozwiązany. Temat uważam za zamknięty. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.