Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam, miłej lektury.

Od pewnego czasu planuje wyciszenie mojej piekielnie głośnej MP5 ICS. Jest po tuningu w sklepie MadOnion czyli siedzi w niej wzmocniony tłok ICS, sprężyna Guarder SP110 (daje teraz mierzone 380 FPS), lufa Promyka, gumka Systema Energy, łożyskowana wzmocniona prowadnica sprężyny ICS plus został wykonany przegląd, podkładkowanie zębatek, czyszczenie styków. Strzelała (i nadal strzela) świetnie jedynym problemem był dźwięk (w stocku głośny ICS turbo 3000 i łożyska ślizgowe).

Minęło trochę czasu po serwisie więc własnoręcznie ją rozłożyłem, wymieniłem smar na zębatkach, wypodkładkowałem (1. raz w życiu). Replika strzela trochę ciszej niż po serwisie w MadOnion i co dziwne dysza zaczęła zatrzymywać się w tylnym położeniu (nie wystaje z GB jak w stocku czy nawet po tuningu w Madonion) czyli zachodzi zjawisko bezwładności to znaczy, że dzięki mojemu smarowaniu zębatki mają mniejszy opór? Czy jednak coś zepsułem? Na przykład czy jak dałem za dużo luzu to zębatki mogą zjeść zęby bo będą zahaczać o siebie tylko połową powierzchni zębów? Strasznie się zdziwiłem bo większość forumowiczów odradza otwieranie repliki a co dopiero podkładkowanie zielonym, a mi wyszło troszkę lepiej niż serwisowi. Teraz można łatwiej rozróżnić dźwięk silnika, uderzenie tłoka itp. Wcześniej był jeden "huk" podobny do wiertarki :) Oczywiście na tym nie poprzestałem i rozpocząłem wielogodzinne czytanie forum (pomimo, że to jest mój pierwszy post forum odwiedzam od pół roku i przeczytałem dziesiątki tematów i setki postów). Postanowiłem wymienić głowice, łożyska, silnik i zębatki na high speed. Oczywiście nie kupię wszystkiego na raz. Znalazłem dobrą promocję w asg-militaria na zestaw cichych głowic i łożyska kulkowe Systema. Wszystko przyszło niby w oryginalnych opakowaniach ale głowica cylindra wygląda jak normalna a nie cicha. Ma grubą wystającą uszczelkę tak jak ta głowica (wiem, wiem v3 ale na żadnym innym zdjęciu nie widać tak dobrze tej uszczelki) a nie jak wyciszona. Reklamacji nie opłaca mi się składać (koszty wysyłki itp.) więc pytanie czy nie wystarczy ostrym nożem ściąć uszczelkę albo po prostu dokupić dedykowaną? Jednak czy głowice nie mają innej budowy (na zdjęciach oprócz wspomnianej uszczelki wyglądają identycznie).

 

Na forum czytałem o łożyskach kulkowych systemy. Wiele osób twierdzi, że są ciaśniejsze a nawet czasami oś zębatki nie mieści się do otworu. Na swoich jeszcze nie próbowałem (jak rozłożę replikę to sprawdzę i napiszę) ale na pudełku jest napis "For All Helical Gear Set" a poniżej wytłumaczenie "Ball Bearing Metal cannot be assembled with Marui standard gears because it takes the different sizes of Marui standard Tenax Metal". Tylko dlaczego żaden sklep o tym nie wspomina? Czy może to ja dostałem inne łożyska niż zamawiałem? Gdyby nie wchodziły na normalne zębatki (na razie stock, planowałem kupić 13:1 SHS) to muszę kupić All Helical High Speed ewentualnie użyć papieru ściernego i zmniejszyć minimalnie ośki. Tu rodzi się kolejne pytanie - jakie mają przełożenie te Systemy? Nie ukrywam, że wolałbym tańsze bo w końcu 230 zł piechotą nie chodzi a SHS są jednak wytrzymałe, mają odpowiadające mi przełożenie a co do głośności to z tego co wyczytałem zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że to super ciche zębatki a drudzy (jak się później na szczęście okazało przez zły "skok?" zębów na silnikowej) narzekali na "wycie" zębatek. Czy to prawda? Czy ktoś próbował zakładać te SHS na łożyska kulkowe systemy? Czy trzeba minimalnie spiłować papierkiem ściernym? Czy może jednak jestem skazany na kupno All Helicali za 300 zł?

 

Zależy mi na szybkim i cichym (głównie na semi) silniku. Stockowy ICS Turbo 3000 jest bardzo mocny ale straaaasznie głośny. Polecane są Guarder High Speed Revolution (40000 rpm) i High Speed Elementa. Który lepiej nadaje się do wyciszenia repliki? Bo pod względem szybkostrzelności z tego co wyczytałem to obydwa są w ścisłej czołówce.

 

Sprężynę planuje zmienić na Guardera SP100 żeby MP5 nadawała się do CQB.

 

Używam lipo gepower RC pack 7.4 25C 2200 mAh. Do tematu elektryki jeszcze powrócę.

 

Prawie zapomniałem napisać o tłumiku. Kupiłem ten z Azteko (z tego co wiem to rebrand ProTech'a Duo Pro) i planuje wypełnić go mata bitumiczną\pianką wyciszającą ewentualnie jak nic nie znajdę to otuliną do rur i zmniejszyć szerokość przegród plastikowych w tłumiku (takie plastikowe krążki wewnątrz tłumika) albo zrobić je z blachy i przykleić cienką warstwę materiału wyciszającego po obu stronach. W ten sposób uzyskam największą "powierzchnię wyciszania" tj. powierzchnię przez którą będzie wygłuszany dźwięk i sztywne jako tako odporne na uszkodzenia komory. Ma ktoś lepszy pomysł? Opisałem wszystko dokładnie, może ktoś bardziej obeznany w ASG poprawi mnie w jakiejś sprawie.

 

Tak przy okazji, zasięg 43 metrów (mierzone) bez problemu w tors człowieka na Blasterach 0,23 (wiem, więcej nie kupować. Już mam 2 paczki G&G:) ). Gdybym wyregulował dokładnie koli, zamontował dystanser typu H (leży w szafie bo ostatnio miałem lenia i czekałem na inne części żeby zamontować wszystko za jednym zamachem) i używał lepszej jakości kulek 0,25 myślę, że zmieściłbym się na 45 metrach na kartce A4.

Edited by Spirit_
Link to post
Share on other sites

Spirit, cichy zestaw wygląda dokładnie tak jak pokazałeś. Albo Ty i ja mamy oryginały (tak sądzę, że obawy są bezpodstawne) albo obaj mamy podróbki :D. Swoje kupiłem ponad półtora roku temu w specu.

 

 

Silnikków hi speedowych nie bierz, to relikt przeszłości. Mają wysoką prędkość obrotową przy umiarkowanym momencie obrotowym. Lepiej wyjdziesz ładująz zębaty hi-speedowe i silnik o wyoskim momencie obrotowym (TU) który zazwyczaj i tak ma większą prędkość obrotową od stocka a na pewno mniej zwalnia pod obciążeniem.

 

Co do tłumika- kup coś markowego a ostatnią gąbkę licząc od wlotu wymień na taką z otworem fi około 8-9mm, idealnie osiowo coby kulka nie zahaczała. Zrób ją z czegoś co nie rpzepuszcza powietrza, doskonałe są stare karty telefoniczne. To wystarcza, żeby tłumik zaczął tłumić o wiele lepiej. Przegrody sobie odpuść, nie warto, to jest ASG. Masa bitumiczna? Co Ty chcesz z nią zrobić?! Otulina do rur na tłumiki się nie nadaje.

Edited by dexterkrak
Link to post
Share on other sites

Uszczelki do cichej i normalnej się jednak różnią. Taka jest do normalnej (czyli większa) a taka do cichej żeby "cycek" na głowicy tłoka wchodził w zagłębienie na głowicy cylindra. Inaczej nawet się do niego nie zbliży tylko wyhamuje na grubej uszczelce czyli praktycznie całość będzie działała jak płaskie głowice z doklejoną uszczelką (bo cycek nie działa prawidłowo). Nawet jeżeli byłoby tak jak mówisz to dlaczego zdjęcia na asgshop są inne? Może oni mają podróbkę :)

 

Co do tłumika - już mam ten z Azteko a kupowanie markowego tłumika mija się z celem. W końcu i tak sami robimy wypełnienie (jeżeli zależy nam na jak najlepszym efekcie) a ten mój ma bardzo fajną powierzchnię (lekko chropowata i matowa), ciężki raczej nie jest (ocena subiektywna - innego nie miałem w ręce) a więcej mi nie potrzeba. Nie podobają mi się jakieś przetłoczenia, cuda nie widy itp. na tłumiku. Dzięki Dexter zmniejszę otwór wylotowy w tłumiku, jak wszystko zrobię napisze jak działa. Na razie tłumik razem z zakończeniem lufy (w MP5 ICS jest odczepiane) siedzą u znajomego tokarza który wytoczy idealny gwint żeby wszystko się dobrze trzymało.

 

I najbardziej nurtujące mnie pytanie - co z tymi łożyskami i zębatkami?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...