Kazik95 Posted February 10, 2012 Report Share Posted February 10, 2012 (edited) Witam Jeśli jest już taki temat to z góry przepraszam, znalazłem kilka odpowiedzi na forum, ale były tak porozwalane po różnych tematach, że tylko mi namieszały w głowie. Zmontowałem wczoraj układ mosfet do repliki CM.042(bateria stockowa 8,4V 1100mAh) na bazie tranzystora IRF1405 i dwóch oporników(30k i 100). Użyłem kabli niskooporowych silikonowych 1,5mm + zwykłej krosówki. Zrobione wszystko zostało według tego schematu: Replika przez pierwsze 10 strzałów na semi strzela normalnie(auto również), po tych strzałach zaczyna strzelać serią(reagując na spust), a po kilku seriach strzela już bez naciskania na spustu, aż jej się znudzi(około 5-10 razy). Po tym wszystkim na jakąś minute "umiera" i znowu można powtórzyć ten cykl. Zauważyłem, że mosfet nagrzewa się tak, że parzy w ręke(przetopił izolacje chociaż ma radiator). Przestaje strzelać po tym jak się przegrzeje. Bateria również jest lekko ciepła razem z kablami, ale nieznacznie. Przy lutowaniu trochę pogiąłem "nóżki" tranzystora bo ciężko do niego było przylutować kable 1,5mm, ale wszystko jest dobrze zaizolowane. Przepraszam, że tak po chłopsku, ale na elektronice to ja sie znam tyle co na fizyce kwantowej. Bardzo proszę o pomoc. Jeśli ktoś ma chociażby pomysł(niekoniecznie sprawdzony) to byłbym bardzo wdzięczny, bo mi i tego już zabrakło ;) EDIT: Zapomniałem dodać, że bezpiecznik 100Ohm zamontowałem na kabelku, a nie między nóżką, a kablem. Czytałem o różnych wersjach, ale według schematu wyżej jest tak jak ja mam. Edited February 10, 2012 by Kazik95 Quote Link to post Share on other sites
qazfakir Posted February 10, 2012 Report Share Posted February 10, 2012 Diagnoza pierwsza. Sprawdź poprawność lutowania rezystora pomiędzy bramka G a źródłem S. Jeżeli ten rezystor jest niedokładnie przylutowany to pojemność bramkowa rozładowuje się bardzo wolno wprowadzając tranzystor w obszar pracy liniowej. To powoduje wydzielanie się mocy na tranzystorze i jego podgrzewanie. Diagnoza druga Niewłaściwe rezystory. Rezystor pomiędzy kontaktem a bramką powinien być 50- 100 omów a rezystor bramka źródło 5 - 30 kiloomów . Diagnoza trzecia Słaby akumulator. Jeżeli napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 5V, co może nastąpić zaraz po załączeniu silnika, tranzystor wejdzie w stan pracy liniowej i problem jak w diagnozie pierwszej. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 11, 2012 Report Share Posted February 11, 2012 (edited) Stawiam na przebicie lub brak rozładowania bramki. Najlepiej daj zdjęcie układu. Edited February 11, 2012 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 11, 2012 Author Report Share Posted February 11, 2012 Niestety nie zrobie zdjęcia bo chcąc zdjąć izolacje rozwaliłem tranzystor. W poniedziałek kupie nowy i spróbuje to na nowo zlutować. Jeszzcze mam takie pytanie, jest jakiś sposób na łatwiejsze lutowanie przewodu z mosfetem? 1,5mm to strasznie duża średnica w porównaniu do "nóżek" tranzystora i nie chce lut tego za dobrze złapać. Quote Link to post Share on other sites
Kazik95 Posted February 11, 2012 Author Report Share Posted February 11, 2012 Rozwiązałem problem ;) Nie zaizolowałem opornika 30kOhm który dotykał metalowej części tranzystora. Wzorowałem się na instrukcji w której tranzystor był cały pokryty plastikiem. Dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.