Olasz993 Posted February 29, 2012 Report Share Posted February 29, 2012 (edited) Witam. Chcę stuningować swojego Famasa ze stajni CyberGun następująco: 1. Silnik: P&J lub Infinite Torque-Up [GUARDER] Tutaj mam dylemat, ponieważ P&J ma dobre opinie wśród posiadaczy, ale Guarder kusi renomom firmy i bezproblemową pracą. 2. Tłok: Wzmocniony tłok z 14 stalowymi zębami [sHS] 3. Prowadnica sprężyny: Stalowa prowadnica sprężyny z łożyskowaniem v.3 [sHS] 4. Sprężyna: Sprężyna SP 120 [Guarder] 5. Głowica tłoka: Wzmocniona łożyskowana cicha głowica tłoka [P&J] 6. Cylinder: Cylinder typ 0 [ELEMENT] 7. Zębatki: Zestaw stalowych zębatek 100:200 - high torque [sHS] I to chyba tyle na początek ... Szkielet myślę, że wytrzyma bo to potężna kobyła (V.1). Zanim zacznę coś kupować wolę się upewnić by czegoś nie spartaczyć ... W serwisie dowiedziałem się, że wnętrze kryje następujące części: Tłok,Głowica tłoka,cylinder,zębatki,przerywacz-standardowe V2/V3,Prowadnica V3 Silnik krótki Łożyska 6mm Głowica cylindra V1 Famas Popychacz Famas. Dysza powinna podjeść od MP5/M4 Komora - famas Lufa 470mm Dyszę dokupię jakąś chińską za kilka zł by sprawdzić czy wejdzie. Jeżeli będzie Ok to jeszcze dojdzie SHS do M4/MP5. Jak oceniacie taki tuning ? co wymienić, co zostawić ? Edited February 29, 2012 by Olasz993 Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted February 29, 2012 Report Share Posted February 29, 2012 Dyszę można dorobić na zamówienie u RevolutionAirsoft na allegro. Co do szkieletu to zastanów się nad wzmocnieniami z blachy stalowej ( jeżeli jest w środku miejsce). Taki patent stosowali ludzie tuningujący V2. Do zestawu dołożyłbym jeszcze preckę i gumkę HU. Quote Link to post Share on other sites
Olasz993 Posted February 29, 2012 Author Report Share Posted February 29, 2012 (edited) Dyszę chyba zamówię u RevolutionAirsoft, mogę nawet na miejscu odebrać, bo moja wieś koło Łodzi jest ... Co do wzmocnień to też o nich myślałem ... Miejsca nie ma tyle ile w innych GB, ale coś jest :D Blaszka 2-3mm zmieściła by się pomiędzy cylindrem, na górze i dole. Na poziomie cylindra 1-2mm, ale chyba raczej 1mm... A części do tuningu Ok, czy coś zmieniać ??? Guma już jest Systema czarna, lufa będzie w czasie tuningu dodana, prawdopodobnie też systema, chociaż jak budżet na to pozwoli to może promyka wsadzę ... Edited February 29, 2012 by Olasz993 Quote Link to post Share on other sites
Wojtasasg Posted February 29, 2012 Report Share Posted February 29, 2012 Wiesz co , ja bym polecił rozejrzeć się za szkieletem gb od TM , bo wygląda na solidniej niż ten od CG , chociaż nie potwierdziłem tego który mocniejszy, choć wizualnie przypomina skrzynkę pancerną :D Też będe tuningował swojego famasa :) Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted February 29, 2012 Report Share Posted February 29, 2012 Przede wszystkich do cichej głowicy tłoka musi być cicha głowica cylindra inaczej nie podejdzie. Cylinder typ 0 przy tej lufie też troszkę bez sensu, dopiero jak będziesz wstawiał coś dłuższego to zmień, na początek lepiej jak wymienisz właśnie głowicę cylindra, sam cylinder niech siedzi na razie. Swoją drogą głowicę cylindra możemy zobaczyć tą Ultimate V2 którą kupiłem na zapas. Mnie najbardziej zastanawia który silnik lepiej brać, bo P&J niby zły nie jest i w sumie sporo tańszy, zostałoby na jakieś inne bajery, a M120 raczej bez najmniejszego problemu będzie ciągnął. No i czy tłok 14 zębów najlepiej się spisze w tej kombinacji? Quote Link to post Share on other sites
Olasz993 Posted February 29, 2012 Author Report Share Posted February 29, 2012 Wiesz co , ja bym polecił rozejrzeć się za szkieletem gb od TM , bo wygląda na solidniej niż ten od CG , chociaż nie potwierdziłem tego który mocniejszy, choć wizualnie przypomina skrzynkę pancerną :D Też będe tuningował swojego famasa :) Szkielet od TM'a z tego co słyszałem jest gorszy w tuningu bo części pasują tylko od TM V.1, a w CG jest Mix V.2 i V.3 i V.7 więc łatwiej o części. Jednak oba wydają się odporne na wysiłek :) Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted March 3, 2012 Report Share Posted March 3, 2012 A ja dodam od siebie co nie co. Dzisiaj dostałem swojego famasa i już rozebrałem na części pierwsze. Główne uwagi, o wzmocnienie GB nie ma co sie martwić bo przypomina on bardziej szkielet z M249 niż jakikolwiek inny a te jak wiadomo są solidne. Druga sprawa, zębatek SHS tam nie włożysz (chyba że do M14) W famasie, zębatka środkowa jest mniejsza niż standardowe w innych aegach, i normalna zwyczajnie się nie mieści. Głowica cylindra również jest specyficzna wygląda tak samo jak ta od M14. Pozostałe części takie jak tłok głowica prowadnica cylinder dysza są kompatybilne z innymi wersjami GB Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted March 3, 2012 Report Share Posted March 3, 2012 No akurat głowicę cylindra od M14 raczej nie problem dostać: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3942 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3941 Tylko ciekaw jestem czy sam lejek robi różnicę, bo wygląda jak ten CA Standard, ale TM jest 2x tańszy, a różni się tylko minimalnie innym lejkiem. My(ja wraz z użytkownikiem Olasz993) również jesteśmy po rozbiórce GB. W zasadzie wszystko na wymianę:P Swoją drogą czy te głowice cylindra współpracują z wyciszonymi głowicami tłoka? Wydaje mi się, że nie powinno być większych problemów, bo ten otwór w gumie raczej wygląda na stworzony do tego. Mam taką samą głowicę cylindra przed oczami tyle, że GB v2 i na wcisk wchodzi w cylinder 0 Famasa także co do tego nie ma problemu. Jedynie ciekawe jak z tym lejkiem w środku i "rurką" na dyszę, trzeba by pomierzyć. Swoją drogą, Austin - wiesz może jaka dysza idealnie by przypasowała? Słyszeliśmy, że od MP5tek, na szybko mierząc to ma jakieś 20mm tak samo jak MP5tkowe, jutro zmierzę dokładnie jak rozłożę znów GB. Co do zębatek - Hmmm.. to może być problem. Aż poszperam po necie i najwyżej rozłożę swoją KWAczkę żeby dokładnie wszystko porównać rozmiarowo w tym zakresie. Ciekawe w ostateczności jakby się spisał komplet SHS + środkowa stock. Jednak raczej najbardziej obrywa tłokowa/silnikowa.. No nic zobaczymy. Co do szkieletu - No ja napatrzyłem się na swój wzmocniony szkielet KWA także ten nie robi na mnie w ogóle wrażenia, jest z dużo bardziej miękkiego materiału, ale bądź co badź lekki, ani jakiś cienki nie jest, raczej swoje powinien wytrzymać chociaż więcej niż M130/M140 bym nie ryzykował. Na jako taką parasnajpę raczej bez wzmocnienia bym nie ryzykował szczególnie, że niestety pęknięty GB = nowy famas w tym wypadku, chyba że o czymś nie wiem? Podsumowując Austin mów co wiesz, bo info jest mało na necie:D Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted March 3, 2012 Report Share Posted March 3, 2012 Wiem jeszcze ze w moim famasie zebatki sa XYT więc jest szansa że gdzieś można je dostać. Silnik jest standardowy krótki więc i z tym nie ma problemów. Kable ku mojemu zaskoczeniu są jak najbardziej OK. Spodziewałem się cienkiego badziewia z jakiegoś gówno-litu, ale kable są dość grube i miedziane. Problem stwarza listwa dosyłacza która jest inna i listwa od V2 V3 czy V6 nie będzie pasować na pewno. Plus tego jest tylko taki że listwą nie trzeba się przejmować bo do tuningów wcale nie trzeba jej wymieniać. Co do dyszy, dla mnie również wygląda jak standard z V2. Nie mierzyłem bo już złożyłem GB do kupy, ale następnym razem jak rozmontuje to spróbuje pamiętać. Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted March 3, 2012 Report Share Posted March 3, 2012 Uwaga wielka sensacja! FAMAS ma gume HU z brzuszkiem typu H Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 No akurat guma siedzi Systema Energy, kable to nisko oporówki Muldental. Silnik - SHS High Torque (do sprężyny M120 przy lipo 7.4 45C nie da zabijającego ROFu?) czy może zwykłego P&Jta który sporo tańszy, a niby też daje radę? Stock to badziewie straszne... Dysza - ma dokładnie 20,5mm Listwa dosyłacza problemu nie robi za wyjątkiem tego, że wygląda kupiasto:D Zębatki, rzeczywiście nie zwróciłem uwagi, środkowa jest mniejsza hmmm.. pomyśli się co z tym fantem zrobić. Swoją drogą siedzą tu łożyska 6mm ślizgi, bez problemu kulki można by wsadzić nie? Podkładkować na nowo tak czy inaczej trzeba będzie, a to co tam siedzi jest bardzo nie przekonywujące :p Jeszcze jeden problem.. Która ta głowica cylindra V7, bo Ultimate ma dwa rodzaje(CA i TM Standard), różnią się długością "szyjki" i tym lejkiem w środku, lejek to chyba nie problem, ale długość szyjki to oczywista sprawa. Napisze w temacie Ultimate, może ktoś ma, wie, czy ma możliwość zmierzenia.. Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 Tutaj akurat nie pomogę bo nie wiem czym sie różnią głowice. Łożyska nie są dokładnie 6mm tylko jakoś 5,9 bo próbowałem już włożyć stalowe szóstki to nie wchodzą trzeba by rozwiercić nieco. A jeżeli masz słaby rof na takim silniku i sprężynie sprawdź A) docisk silnika B) Podkładkowanie C) Okablowanie, jeżeli nie masz mosfeta to masz duże straty mocy na stykach i to może być to. Quote Link to post Share on other sites
Olasz993 Posted March 4, 2012 Author Report Share Posted March 4, 2012 Mhh... Zębatki znalazłem SHS'y do V7 i V1 ile mogą pociągnąć ??? Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 Zebatki SHS są bardzo dobre, montowałem już kilka zestawów i spokojnie mogę polecić Quote Link to post Share on other sites
piotrekltk Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 (edited) A akurat te? Żeby M120 wytrzymały... Głowica cylindra to w końcu chyba TM standard? Kurde musiałem coś źle złożyć, bo co jakiś czas strzela dubletem, albo kulka wylatuje po prostu z lufy - cóż to może być z takich konkretów? Na pewno komora/dysza, ale co może powodować brak kulki czy załadowanie dwóch jednocześnie? Dodam, że jeszcze dystanser zrobiłem na patencie z wkładu długopisowego, bo na zwykłym kulki średnio podkręcało. Wszystko fajnie śmigało, tylko rozłożyłem żeby pomierzyć dyszę itd i teraz jest tak jak wyżej:/ Edited March 4, 2012 by piotrekltk Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted March 5, 2012 Report Share Posted March 5, 2012 (edited) Spasowanie komory HU z dyszą, upewenij się że komora HU jest dobrze spasowana ze szkieletem a dysza przesuwa sie w plenym zakresie. Najlepiej rozłóz i złóż jeszcze raz, kiedys w barrecie mialem podobny problem, rozlozylem stwierdzilem ze przeciez wszystko jest ok i jak zlozylem spowrotem problem zniknal Edited March 5, 2012 by Austin Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.