Sturmer Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Witam i proszę o pomoc. Do mojej M4A1 od GP po tuningu, wymienione prawie wszystko poza silnikiem, został wstawiony mosfet i od tej pory zaczęły się problemy. Aku to lipo 11,1 15C. Początkowo wszystko śmiga pięknie. Tryb single i auto ok, ale po wystrzeleniu kilkudziesięciu kulek zaczyna robić się ciepła rączka tam gdzie silnik. Niewiele później niezależnie od ustawienia selektora ognia zaczyna strzelać full auto i trzeba odłączyć baterię żeby przestało, a w międzyczasie mosfet się grzeje niemiłosiernie i pojawia się swąd spalenizny. Po wystygnięciu każde ponowne podłączenie aku powoduje strzelanie w trybie auto mimo, że selektor jest na safe. Stało się tak już z dwoma różnymi mosfetami. Czy wstawienie takiego mosfeta pomoże http://www.specszop.pl/product_info.php?products_id=8319&name=Gate_-_Mosfet_MERF_3.2 czy przyczyna leży gdzie indziej. Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Leży gdzie indziej, chyba że masz naprawdę trefne mosfety. Obstawiam na jakieś przebicie na szkielet. Quote Link to post Share on other sites
Sturmer Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 Czyli rozbiórka i wymiana kabli? Najgorsze, że to się właśnie zaczęło dziać po wymianie na niskooporowe kable w serwisie:( Czy przeciętnie sprawny manualnie człowiek z lutownicą poradzi sobie z wymianą, bo wysyłanie do serwisu jest trochę upierdliwe /przedłużona lufa z tłumikiem/ Quote Link to post Share on other sites
alex51 Posted March 18, 2012 Report Share Posted March 18, 2012 Jak wyżej, musisz mieć gdzieś walnięte kable - silikon jest delikatny i łatwo go "szczypnąć" przy składaniu i zwarcie gotowe. Tydzień temu wymieniałem w swojej G36 i MP5 - i wszystko śmiga. MERF jest aż za dobry - przy prawidłowym okablowaniu nie są potrzebne te wszystkie szmery-bajery - MERF'a ratowałoby tylko to że ma zabezpieczenia nadprądowe i nie poszedłby tak łatwo z dymem. Ale nie oto przecież chodzi. Jeżeli nie masz dwóch lewych rąk można to zrobić zupełnie samemu - u Ciebie jest trochę gorzej bo trzeba rozbierać GB żeby się dostać do styków. Ale jest to jak najbardziej do zrobienia. Na dowód masz GB V2 do mojej MP5 ze okablowaniem modelarskim, niskooporowym oraz z osobnym wyprowadzeniem na styki spustu przygotowanym do montażu mosfeta GDS-4005AB w chwycie przednim: https://plus.google.com/u/0/photos/103168833654011358011/albums/5720150339773835025/5720150402680316930 Quote Link to post Share on other sites
Sturmer Posted March 18, 2012 Author Report Share Posted March 18, 2012 Dziękuję bardzo za pomoc, obejrzałem trochę na youtubie jak to się robi i trochę przeraża mnie otwieranie gearboxa. Chyba zostaje wysyłka do fachowca. Jak się już wyjaśni co było to dam znać, zostanie dla potomności. :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.