piorun65 Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 (edited) Witam! Zakupiłem ostatnio F2000 jednak chyba coś sam zepsułem lub coś po prostu samo się popsuło ;) Mianowice założyłem lipo na prowizorycznej przejściówce <inne wtyki>, wszystko się zagrzało...parę strzałów ale coś jest nie tak więc odłączyłem.Potem zakładałem zwykła baterie to silnik tylko "tyka i tyle...rozebrałem replikę i tylko ruszyłem silnik i wtedy wszystko zaczęło działać...myślę ok. Składam replikę i znowu tykanie...Założyłem drugi raz li-po <w nadziei że coś zmieni> i coś tylko zadymiło stopiło się w przejściówce i tyle...;/ Zakładam zwykłą baterie by sprawdzić czy nie spaliłem czegoś w replice ale silnik nadal tyka...właściwie to aż przynajmniej wiem że nic nie spaliłem...Jakieś porady gdzie szukać winny? Trochę boje się rozbierać gearboxa...bo potem jeszcze nie złoże z powrotem ;p Pozdrawiam. Btw. Nie wiem czy ma to znaczenie ale wtyczka <na baterie> w replice jest w bardzo słabym stanie cała "okopcona"? Coś w takim stylu jakby pokryta sadzą. Taka już była gdy dostałem replikę. Btw2. Tam gdzie jest taka "szparka" widać zębatki, chce nimi ruszyć za pomocą małego śrubokręta jednak nie mogę, to normalne czy zębatki się zablokowały z przyczyn niewiadomych? Edited May 9, 2012 by piorun65 Quote Link to post Share on other sites
Bellio96 Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Raczej zablokowane. Oddaj to komuś co się zna na replikach - otworzy GB i powie w czym rzecz. Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Będzie problem z taką osobą...;) Po za tym chętnie bym sam to naprawił jeśli to nic trudnego...tylko może ktoś potwierdzić że to zębatki i podać co np mogło się stać? Lub po prostu podpowiedzieć jak rozebrać taki gearbox a najważniejsze jak złożyć ;p Bo jak bym rozkładał to bym tez przy okazji sprężynę chciał wymienić. Quote Link to post Share on other sites
Bellio96 Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Replika strzelała jeszcze przed usterką czy ją dostałeś niesprawną? Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Kilka strzałów przed usterką oddała. Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Wymień kable i ustaw poprawnie silnik. Quote Link to post Share on other sites
Bellio96 Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 To może być: - za ciasne podkładkowanie - zjechanie jednej z zębatek lub szczęki tłoka i dostanie się odłamków metalu pomiędzy zębatki - wypadnięcie tłoka z szyn (mało prawdopodobne). Bynajmniej bez otwierania GB się nie obejdzie. Niestety w tym nie pomogę - nigdy nie macałem F2000. Ostatecznie jak to podkładkowanie to jest sposób ale go nie za bardzo polecam na dłuższą metę: możesz odkręcić o 2-3 obroty każdą ze śrubek na gearboxie i wtedy strzelić. p.s. Jeśli replika "tyka" to nie trzymaj długo spustu bo możesz spowodować na prawdę poważne uszkodzenia mechaniczne. Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Jutro wymienię wtyczki i rozkręcę gb, bo wymiana wszystkich kabli to będzie masakra ;/ Replika ma przerobioną elektrykę baaardzo...zmienione miejsce selektora ognia, mosfet etc. Więc sam za to sie nie zabiorę...ale gb rozbiorę. Mam tylko jedno pytanie czy jak będe go rozbierał to nie wystrzeli mi sprężyna/tłok etc? ;p. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 (edited) To typowy objaw stokowych kabli, trzeba wymienić kable na np.1,5mm2 głośnikowe albo modelarskie i przeczyścić styki. To zawsze pomaga. Nic nie wystrzeli, ale lepiej łap prowadnicę sprężyny albo załóż gogle :icon_biggrin:. Edited May 9, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Czyli jednak coś wystrzeli z gb ;P Jakoś dam rade z tym. Co do kabli prawie wszystkie są zmienione na jakie nie mam pojęcia...jedynie co mogę o nich powiedzieć to że sa w jasno zielonej izolacji, więc praktycznie nic. Quote Link to post Share on other sites
PlanB Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Masz jeszcze gwarancję? Quote Link to post Share on other sites
karolus20 Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 (edited) Jak nie chcesz sam otwierać GB, to oddaj go do jakiegoś majstra. Edited May 9, 2012 by karolus20 Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 @PlanB Tak mam gwarancje jednak sam chce grzebać w gb, wiesz mam takie zboczenie do tracenia gwarancji, już w sklepie zaraz po kupieniu sprzętu wchodzę do środka by stracić gwarancje. Zadziwia mnie czasami jak oczywista rzecz może być niejasna... @karolus20 Kiedyś i tak się muszę nauczyć to robić...im wcześniej tym lepiej. Znów gdy sie nauczę to mi się to przyda w przyszłości więc coś spróbuje zrobić. Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Pisałeś, żę kable się grzeją co może być spowodowane wadliwymi kablami(rozcięta izolacji itd.), więc powinieneś je wymienić. Koszt takiej operacji to 3-4PLN za kable i 5-8PLN za wtyczki, jak oczywiście sam robisz. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Jest to f2000 od g&g,czy jls?Jeżeli g&g to ma gb. v6 i jest mnóstwo tutoriali na youtube co jak rozłożyć,i złożyć.Wpisz f2000 disasembly. Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Niestety jest to F2000 jls... Quote Link to post Share on other sites
PlanB Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Sory że tak głupio pytam ale nie wiem czy ten jls to chinol. Masz gwarancję odsyłaj. Później się pobawisz z GB naprawdę. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 @PlanB Widzę, że kreujesz się na nowego Wszystko Wiedzącego oraz Adama Słodowego tego forum, daruj sobie, proszę Cie bardzo. W każdym temacie radzisz, ale tak na prawdę nic nie wiesz. Mam nadzieję, że to z chęci pomocy, a nie dziecinnego pokazania się. Generalnie, JLS jest tak rzadką repliką i do tego niestandardową, że nie ma co. Odsyłaj na gwarancję, ciężko będzie Ci się uczyć na tym budowy GB. Prawdopodobnie gdzieś masz zwarcie i spaliłeś silnik. Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Widzę moja ironia została źle odebrana ;) Nie mam już niestety gwarancji...więc albo sam muszę sie tym zająć. Silnik spalony chyba nie jest bo "tyka". Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Tykać sobie może. Ale pisałeś, że go wysunąłeś, delikatnie ruszyłeś i zaczął działać. To objaw spalenia. Gdy potrafi stanąć albo tykać, a jak go palcem ruszysz to zaczyna kręcić się normalnie. Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Nie do końca go wysunąłem po prostu wyciągam caly gb, i troche w bok silnik dałem i wtedy nagle wszystko było ok. Jednak po złożeniu znowu tylko tykanie. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Stawiam, że upalony silnik. Jeśli nie masz podstawowej wiedzy na temat serwisu AEG nie zabieraj się za to. Jeśli chcesz ją nabyć najpierw przeczytaj wszystko co znajdziesz na temat w ogóle działania GB, potem na temat konkretnej repliki. Quote Link to post Share on other sites
piorun65 Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 (edited) Ok, dziękujĘ za pomoc zaraz zabiorę się za lekturę. Edited May 9, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.